چهارشنبه ۱۸ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۷

آغاز هفته هنر انقلاب اسلامی؛

«حسن روح‌الامین» چهره هنر انقلاب در سال ۱۳۹۸ شد

حسن روح‌الامین

سینماپرس: مراسم افتتاح برنامه‌های «هفته هنر انقلاب اسلامی» چهارشنبه ۱۸ فروردین با تجدید بیعت با آرمان‌های امام خمینی (ره) و شهدا و معرفی چهره هنر انقلاب اسلامی ۱۳۹۸ برگزار شد.

به گزارش سینماپرس، مراسم آغاز هفته هنر انقلاب اسلامی صبح امروز چهارشنبه ۱۸ فروردین در مرقد مطهر حضرت امام خمینی (ره) و تجدید میثاق با آرمان‌های ایشان آغاز شد.

در این مراسم محمدمهدی دادمان رئیس حوزه هنری، مجدالدین معلمی معاون هنری حوزه هنری و دبیر «هفته هنر انقلاب»، محمد زرویی نصرآباد مدیرعامل سپهر سوره هنر، سیدمسعود شجاعی طباطبایی مدیر مرکز هنرهای تجسمی حوزه هنری، میلاد عرفان‌پور مدیر مرکز موسیقی حوزه هنری و جمعی از مدیران حوزه هنری و هنرمندان حضور داشتند.

محمدمهدی دادمان در حاشیه این مراسم در جمع خبرنگاران درباره آغاز برنامه‌های هفته هنر انقلاب در مرقد مطهر امام راحل (ره) گفت: تصمیم گرفتیم در آغاز هفته هنر انقلاب اسلامی با آرمان‌های امام راحل (ره) عزیز تجدید بیعت کنیم و یک بار دیگر به خودمان و همراهان یادآوری کنیم که ما تا انتها در مکتب امام خمینی و با شاخصه‌های حرکتی ایشان، خودمان را تنظیم می‌کنیم و تا پایان در این راه هستیم.

مراسم افتتاح رسمی هفته هنر انقلاب اسلامی ۱۴۰۰، در جوار مزار شهید سیدمرتضی آوینی ادامه پیدا کرد. اجرای این مراسم برعهده رسالت بوذری بود.

در این مراسم حسن روح الامین به عنوان چهره هنر انقلاب سال ۱۳۹۸ از میان ۵ کاندیدای نهایی معرفی شد. ۵ کاندیدای نهایی چهره هنر انقلاب ۹۹ شامل جواد افشار، صابر شیخ رضایی، غلامرضا صنعتگر، حسن روح الامین و محسن کاظمی بودند که سال گذشته به دلیل پاندمی کرونا مراسم پایانی و معرفی این چهره برگزار نشد.

«حسن روح‌الامین» چهره هنر انقلاب در سال ۱۳۹۸ شد

حسن روح الامین پس از دریافت لوح تقدیر «هفته هنر انقلاب» در سخنانی گفت: مطلبی که الان به ذهنم می‌آید تا آن را بیان کنم این است که به قول استاد موحد «ما هنوز هنرمندی در تراز انقلاب اسلامی نداریم، ما سرباز در تراز انقلاب اسلامی داشتیم و داریم مثل شهید حاج قاسم سلیمانی»، به نظر من هنرمند انقلابی هنرمندی است که چه از لحاظ کیفی و چه از لحاظ شناخت جامعه و دور ریختن اضافات ذهنی، هنرش را ارائه کند.

وی بیان کرد: دوستان لطف کردند و من را به عنوان چهره هنر انقلاب معرفی کردند اما من احساس می‌کنم قدردانی باید بعد از مردن ما اتفاق بیفتد و امیدوارم در امت رسول الله از دنیا برویم.

بر این اساس، «هفته هنر انقلاب اسلامی» در سال ۱۴۰۰ از ۱۸ الی ۲۵ فروردین از سوی حوزه هنری با برپایی مجموعه رویدادهایی در سراسر کشور برگزار می‌شود.

همچنین پس از بررسی کاندیدهای نهایی چهره هنر انقلاب ۹۹ شامل علی‌محمد مؤدب شاعر و منتقد ادبی و مؤسس شهرستان ادب، وحید یامین‌پور پژوهشگر و نویسنده، محمدرضا دوست‌محمدی طراح گرافیک و تصویرساز، افشین علا شاعر و پژوهشگر ادبی و جلیل سامان فیلم‌نامه‌نویس، تهیه‌کننده و کارگردان، از میان آنها چهره سال هنر انقلاب ۲۳ فروردین ماه به صورت آنلاین معرفی می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.