چهارشنبه ۱۸ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۸

در پی اعلام استعفای عظیمی میرآبادی عنوان شد؛

برجی: دخالت های غیرحرفه ای مدیران بالادستی، ایجاد موانع و عدم در اختیار گذاشتن مکفی امکانات و بودجه دلیل استعفای مکرر مدیران انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس است

رضا برجی

سینماپرس: رضا برجی مستندساز برجسته کشور در پی اعلام استعفای مهدی عظیمی میرآبادی از مدیریت انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس گفت: مدیریت در جامعه فرهنگی برای شکل گیری و نتیجه دهی سال ها زمان لازم دارد؛ دخالت های غیرحرفه ای مدیران بالادستی، ایجاد موانع و عدم در اختیار گذاشتن مکفی امکانات و بودجه دلیل استعفای مکرر مدیران انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس است و همین مسأله ضربات جبران ناپذیری را بر پیکره سینمای ارزشی و انقلابی وارد آورده که باید هرچه سریع تر برای این معضل چاره جویی شود.

کارگردان مستندهای «مادران صربرنیتسا» و «سال های گلوله و زنبق» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: در حال حاضر با توجه به آنکه هجمه فرهنگی دشمنان نظام و انقلاب اسلامی به بالاترین حد خود رسیده ما نیاز به برداشتن گام های اساسی در عرصه فرهنگی و هنری کشور داریم اما متأسفانه بی تدبیری های فراوان باعث می شود مدیران متعهد و انقلابی از این وضعیت دچار سرخوردگی و یأس شده و عطای حضور در پست های مهم و کلیدی را به لقایش ببخشند.

وی ادامه داد: برای انجام هرگونه تغییر و تحول مثبت سال ها زمان لازم است؛ یک مدیر وقتی پست کلیدی و حساسی مانند اداره انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس را در دست می گیرد باید دستش از هر نظر باز باشد تا بهترین اتفاقات را در حیطه مدیریتی خود انجام دهد.

برجی سپس به یکی از آفت های اساسی در حیطه مدیریت فرهنگی کشور اشاره کرد و گفت: متأسفانه سال ها است هیچ چیز درست در جای خود قرار ندارد. برخی از مدیران که پست های کلیدی و حساس را در دست می گیرند فقط به فکر آن هستند که به واسطه داشتن پست و مقام برای خود بودجه های هنگفتی کنار بگذارند تا بتوانند مبادرت به ساخت فیلم و سریال کنند. برخی دیگر اصلاً در حیطه مدیریتی شان تخصصی ندارند و برخی دیگر هم فرصتی برای عرض اندام و بهبود اوضاع ندارند.

این مستندساز برجسته تأکید کرد: مهدی عظیمی میرآبادی یکی از مدیران متعهد و انقلابی بود که متأسفانه فرصت بیشتری برای مدیریت انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس پیدا نکرد. بنده معتقدم ایشان باید رسماً و علناً دلیل استعفای خودشان را اعلام کنند تا همه سینماگران بدانند در انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس چه چیزی در حال رخ دادن است. بی تردید ایشان برنامه ها و طرح های زیادی داشتند که برخی موانع باعث عدم تحقق آن ها شده و از این رو باید برای روشن شدن اذهان عمومی مبادرت به شفاف سازی و روشن گری کنند.

وی متذکر شد: امیدوارم زین پس اگر مدیری برای اداره انجمن مهم و ارزشمند سینمای انقلاب و دفاع مقدس منصوب می شود سال ها در این حیطه ماندگار باشند، خوش فکر باشد و تمام اهتمام خود را برای اعتلا و گسترش این سینمای ارزنده به کار گیرد. ما نباید فراموش کنیم که جنگ و انقلاب سوژه های متعدد دارد که می تواند باعث تولید صدها اثر شاخص سینمایی و تلویزیونی شود؛ زندگی تک تک رزمندگان، شهدا، جانبازان می تواند دستمایه تولید ده ها اثر سینمایی و تلویزیونی باشد و ما باید به زودی شاهد این اتفاق مهم در حیطه فرهنگی و هنری کشورمان باشیم.

برجی در پایان این گفتگو تصریح کرد: مایلم به مدیران بالادستی گوشزد کنم با این روش های فعلی قطعاً نمی توانیم سینمای دفاع مقدس را به پیش برانیم. مدیران بالادستی نباید دخالت غیرحرفه ای در اداره امور سینمای انقلاب و دفاع مقدس داشته باشند و باید دست مدیران را باز بگذارند تا آن ها طاقت شان تمام نشود. مدیران بالادستی نباید فراموش کنند که عدم ثبات مدیریتی بسیار ضربه زننده است و می تواند منجر به نابودی همیشگی و مطلق سینمای ارزشمند انقلاب و دفاع مقدس شود.

اخبار مرتبط

نظرات

  • محمد ۱۴۰۰/۰۲/۰۴ - ۱۴:۲۹
    0 0
    سلام بحث بر این است که دخالت نا کارآمدی مدیران بالا دستی مانع می‌باشد اما کی پاسخ گو است که مدیران بالا دستی هر چه توان داشتن حتی آبروی خود را به حراج گذاشتن ولی مدیر وقت نتوانست این قطار فشل را به ادامه حرکت سرعت دهد حال که متوقف کردن و نتوانستن حتی هول دهند به عقب هم بردن مقصر نا کارآمدی مدیران بالا دستی هستن یا خودشان، البته خودشان، یادم میاد روزهای اول در مسند انجمن نشستن بر این بودن سرعتی خواهند داد که هیچ قدرتی نتواند باز داردش، افسوس که خودشان با نا کارآمدی متوقف کردن،

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.