شنبه ۱۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۹

فرافکنی به سبک مدیر کل دفتر توسعه فناوری سازمان سینمایی:

فرج: سینماداران برای امرار معاش خود و کارکنان چه راه حلی را باید پیش بگیرند؟

محمدحسین فرج

سینماپرس: مدیر کل دفتر توسعه فناوری سازمان سینمایی گفت:این روزها با بسته شدن برخی سالن‌های سینمایی نگرانی‌هایی برای سینماگران به وجود آمده است.

به گزارش سینماپرس، محمدحسین فرج مدیر کل دفتر توسعه فناوری سازمان سینمایی در گفت و گو با خبرنگاران جوان، در خصوص تعطیلی سالن‌های سینما و امکان تغییر کاربری آن‌ها گفت:این موضوع مسئله جمعی است و طبق کمیسیون ماده ۵ که مربوط به انحلال سینما است در آن تصمیم گیری می‌شود که در آن نماینده‌های مختلف از جمله وزارت راه و شهرسازی، استان داری، وزارت کشور، شهرداری و سازمان سینمایی حضور دارند.

وی اظهار کرد: ما با سینماهایی مواجه هستیم که عمری بین ۷۰ تا ۱۰۰ سال دارند و مردم وقتی هم که می‌خواهند به سینما بروند انتخاب آن‌ها سالن‌های شیک و جدید است و این سینماهایی که خاطره انگیز هم هستند مشتری ندارد.

فرج در ادامه افزود: اگر کسی مخالف خراب کردن این سینماها است بیاید و بلیت‌های این سینما را بخرد! وقتی سینما «عصر جدید» در یک روز فقط ۱ تا ۹ بلیت در یک روز می‌فروشد چکار باید کرد و سینماداران برای امرار معاش خود و کارکنان چه راه حلی را باید پیش بگیرند؟ یا سینما «بلوار» که قبل از کرونا فروش یک ماه آن تنها ۱۲۰ هزار تومان بوده است!

این مسئول سینمایی تصریح کرد: علاوه بر این سینما رفتن مردم هم کم شده است و نمی توانیم تنها کرونا را به عنوان معضل اصلی بیان کنیم. ما با سینماداران باید مذاکره کنیم که با خراب کردن و تجاری کردن این ساختمان‌ها موافقت کنند و در کنار آن سالن سینمای خود را هم روشن نگه دارند.

وی توضیح داد: همه‌ ما با این سینماها خاطره داریم و باید برای آن ارزش قائل شویم، اما اگر برای آن تصمیم درست نگیریم این سینماها خرابه می‌شوند و چراغ سینما هم خاموش می‌شود.

فرج در پایان گفت: این موضوع یک مسئله پیچیده است و نیاز به راه حل دارد و جامعه هنری به جای پست یا استوری گذاشتن در اینستاگرام و تخریب کردن و متهم کردن همدیگر، جمع شوند و راه حل ارائه کنند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.