سه‌شنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۳

رئیس سازمان سینمایی در بازدید از پردیس سینمایی «نارسیس»:

سینما و سینما رفتن یک «آیین» است/باید توجه داشته باشیم که مصرف فرهنگی کاهش پیدا نکند

حسین انتظامی

سینماپرس: رئیس سازمان سینمایی در بازدید از پردیس سینمایی «نارسیس» گفت: خوشبختانه در چند سال گذشته همتی توسط بخش خصوصی انجام شده و ظرفیت نمایشی در سالن‌های سینما در تهران و شهرستان‌ها افزایش پیدا کرده است.

به گزارش سینماپرس، حسین انتظامی ادامه داد: این امر به افزایش مصرف فرهنگی کمک می‌کند و در عین حال با توجه به تدابیری که شده در جای جای شهرها امکان استفاده محلی برای مردم فراهم شده که به عدالت فرهنگی کمک می‌کند.

وی با اشاره به برپایی سی و نهمین جشنواره فیلم فجر گفت: در جشنواره شاهد استقبال خوب مردم بودیم و با وجود اینکه به دلیل دستورالعمل‌های مرتبط با کرونا ظرفیت‌های نمایشی کاهش پیدا کرده بود اما استقبال خوب بود. جا دارد از همت سینماداران که کمک کردند تا جشنواره فیلم فجر با شکوه برگزار شود تشکر کنم. خوشبختانه هیچ گزارشی مبنی بر اینکه فردی به کرونا مبتلا شده باشد وجود نداشت که ناشی از توجه مردم، تدبیر سینماداران و همکارانم در ستاد جشنواره بود.

رئیس سازمان سینمایی یادآور شد: در شرایط زیست کرونایی همه باید توجه داشته باشیم که مصرف فرهنگی کاهش پیدا نکند البته خوشبختانه ظرفیت های مکمل و جایگزین مانند فضای مجازی هم بوجود آمده است. اما بلاخره با توجه به اینکه سینما و سینما رفتن یک آیین است هرچقدر ما در سیاستگذاری از فعالیت بخش خصوصی در گسترش سالن ها در افزایش ظرفیت ناوگان نمایشی کشور استقبال کنیم، به توسعه فرهنگی کشور کمک می کند و به دلیل شرایط فعلی دنیا وبه تبع آن ایران به دلیل پدیده کرونا همه باید دستورالعمل ها را با جدیت توجه کنیم تا لذت مصرف فرهنگی با تبعات منفی روبرو نشود.

در این بازدید که مجید مسچی مدیرعامل موسسه سینما شهر و محمد رضا فرجی مدیر کل نظارت بر عرضه و نمایش فیلم نیز حضور داشتند، حبیب اسماعیلی مدیریت طراحی، ساخت و راه اندازی پردیس سینمایی نارسیس در توضیحاتی گفت: این مجموعه با ۴ سالن و مجوع ظرفیت ۴۲۰ سالن از جشنواره فیلم فجر مورد بهره برداری قرار گرفت که با توجه به کمبود سینما در شرق تهران با استقبال خیلی خوبی از سوی اهالی منطقه همراه شد.

وی از آغاز به کار رسمی این پردیس همزمان با اکران نوروز خبر داد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.