سه‌شنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۱

مهدی فقیه:

طی یکسال گذشته هنرمندان تنها گذاشته شده‌اند/برخی هنرمندان در اجاره خانه و معیشت روزانه خود مشکلات فراوانی را تجربه می‌کنند

مهدی فقیه

سینماپرس: بازیگر فیلم «لیلی با من است» گفت: بسیاری از بازیگران را می شناسم که مسافرکش شده اند، بسیاری گوشه نشین شده و افسردگی را تجربه می کنند، برخی نیز در اجاره خانه و معیشت روزانه خود مشکلات فراوانی را تجربه می کنند، امیدوارم این وضع هرچه سریعتر تمام شود و ما شاهد زندگی عادی برای همه مردم باشیم.

به گزارش سینماپرس، مهدی فقیه در گفت‌وگو با میزان، پیرامون آخرین فعالیت‌های خود در عرصه بازیگری گفت: در حال حاضر به دلیل وضعیت فعلی بیماری کرونا زیاد کار نمی‌کنم، چند کار کوچک انجام دادم اما در کل کم کار تر از گذشته شده ام و بهتر است تا پایان بیماری به همین منوال پیش بروم.

وی در همین راستا ادامه داد: متاسفانه بیماری کرونا طی سال گذشته و امسال باعث شد تا تمامی مناسبات ما عوض شود، از سویی به موجب کاهش تولیدات تعداد پیشنهادات هم به طرز محسوسی کاهش پیدا کرد و من هم بنا بر همین دلایل و شرایط ترجیح دادم که بیشتر خانه مانده و کمتر کار کنم.  

بازیگر فیلم سینمایی «خروج» با اشاره به وضعیت ناراحت کننده بازیگران پیشکسوت اضافه کرد: شاید بازیگران جوان و چهره توانستند با درآمدی که از سال پیش داشتند یکسال اخیر را سپری کنند اما بازیگران پیشکسوت که با هر کار زندگی خود را می چرخاندند مدت هاست که خانه نشین شده و کاری ندارند.  وی در همین راستا تاکید کرد: بسیاری از بازیگران را می شناسم که مسافرکش شده اند، بسیاری گوشه نشین شده و افسردگی را تجربه می کنند، برخی نیز در اجاره خانه و معیشت روزانه خود مشکلات فراوانی را تجربه می کنند، امیدوارم این وضع هرچه سریعتر تمام شود و ما شاهد زندگی عادی برای همه مردم باشیم.

بازیگر فیلم «لیلی با من است» حمایت از هنرمندان را وظیفه بخش دولتی دانست و ادامه داد: متاسفانه طی یکسال گذشته حمایت قابل ذکری از هنرمندان نشده است، مگر نه اینکه اصناف و مراکز هنری و سینمایی برای حمایت از این صنف تشکیل شده اند، پس چطور وقتی که هنرمندان نیازمند آن صنف هستند هیچ خبری از آنها به گوش ما نمی رسد.

وی در همین رابطه تصریح کرد: طی یکسال گذشته هنرمندان تنها گذاشته شده اند، کسی نمی پرسد که چگونه زیست می کنند، از کجا درآمد دارند، آیا بیمار شده اند یا خیر، خودمان دیدیم که بسیاری از هنرمندان با وجود شیوع کرونا مجبور به کار شدند و صد افسوس که برخی به خاطر همین بیماری ما را ترک کردند.  

فقیه کرونا را بلایی بزرگ دانست و اضافه کرد: هرچند کرونا تماما شر بود و باعث عزاداری بسیاری از مردم شد اما در ابعاد دیگر باعث شد تا ما بفهمیم همان چیزهای کوچکی که سال گذشته برایمان عادی بود چه نعمت هایی بودند، ما با آمدن کرونا از چیزهایی محروم شدیم که پیشتر سرسری از آنها می گذشتیم و به آنها توجهی نداشتیم. این بیماری باعث شد تا خانواده را بهتر از قبل ببینیم، حرف زدن در خانه را تمرین کنیم و روابطمان نسبت به گذشته بهتر شود.

فقیه رعایت بهداشت را نیاز این روزها خواند و خاطرنشان کرد: نوروز نزدیک است، همه ما دوست داریم به مسافرت برویم اما شرط عقل خانه نشینی در نوروز امسال است، امیدوارم کاری کنیم که با رعایت بهداشت بهار سال آینده خبری از کرونا نباشد.  

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.