سه‌شنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۶

محمد احمدی مطرح کرد؛

افزایش هزینه‌ها تولید فیلم‌ها با مشکل مواجه کرده است

محمد احمدی در ویژه برنامه «یک فیلم، یک سلام»

سینماپرس: محمد احمدی تهیه‌کننده پروژه سینمایی «در تپش شب» از افزایش ۲ برابری هزینه تولید فیلم‌های لوباجت (کم هزینه) خبر داد.

به گزارش سینماپرس، محمد احمدی تهیه کننده و کارگردان سینما با اشاره به پروژه‌های سینمایی که در دست دارد، به مهر گفت: به دلیل شیوع ویروس کرونا و با توجه به اینکه این ویروس شرایطی را به وجود آورده است که نمی‌توان برنامه‌ریزی مناسبی برای تولید فیلم‌های سینمایی داشت، پروژه «در تپش شب» همچنان متوقف است تا در صورت به‌وجود آمدن شرایط مناسب این فیلم را جلوی دوربین ببریم.

وی تاکید کرد: این فیلم سینمایی از جمله پروژه‌های پربازیگر است به همین دلیل نمی‌توان بدون در نظر گرفتن شرایط مناسب آن را جلوی دوربین ببریم. البته تمام تلاش خود را می‌کنیم که بتوانیم پیش تولید این فیلم را اواخر سال شروع کرده و در صورت ایجاد شرایط مناسب، این پروژه را اردیبهشت ماه جلوی دوربین ببریم.

این تهیه کننده سینما تاکید کرد: همچنین فیلم سینمایی «بعد از تو» به کارگردانی فرهاد نجفی را آماده اکران داریم که این پروژه قرار است به صورت آنلاین نمایش داده شود، در حال حاضر منتظر تاریخ مناسبی هستیم تا این فیلم را در پلتفرم‌ها نمایش دهیم.

وی توضیح داد: این احتمال وجود دارد که «بعد از تو» اواخر سال جاری به صورت آنلاین نمایش داده شود.

احمدی گفت: اگر بخواهیم مساله کرونا را کنار بگذاریم، موانع دیگری نیز در حال حاضر سد راه تولید فیلم‌های سینمایی شده است که از آن جمله می‌توان به افزایش دستمزدها و ۲ برابر شدن هزینه تولید فیلم‌ها اشاره کرد.

وی ادامه داد: در واقع دستمزدها نسبت به آنچه که می‌خواستیم تولید فیلم را شروع کنیم افزایش پیدا کرده که این مساله خود مشکلاتی را برای سینمای مستقل به‌وجود آورده است.

تهیه کننده فیلم سینمایی «رقص پا» تاکید کرد: البته این را باید بگویم مشکل دستمزدها تنها برای بازیگران نیست، بلکه هزینه تولید فیلم‌ها نسبت به آنچه که اوایل سال جاری برآورد شده بود، افزایش پیدا کرده است و همین مساله سبب شده است که تولید فیلم‌ها با مشکل مواجه شود.

وی بین کرد: معتقدم تولید فیلم‌ها در شرایط فعلی بسیار سخت شده است و باید برنامه‌ریزی درستی انجام شود که با راهکارهای مناسب شرایط برای تولید فراهم شود.

تهیه کننده فیلم سینمایی «دو ساعت بعد مهرآباد» توضیح داد: فیلم‌های لوباجت که طی ۲ سال گذشته با یک و نیم میلیارد تومان تولید می‌شد، در حال حاضر زیر ۳ میلیارد تومان تولید نمی‌شود که این خود رقم بزرگی است. این هزینه برای فیلم‌هایی است که هیچ سوپراستاری در آن حضور نداشته باشد.

احمدی در پایان گفت: تهیه کننده‌های مستقلی که چندان نمی‌توانند سرمایه جذب کنند، در چنین شرایطی نمی‌توانند فیلمی را جلوی دوربین ببرند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.