دوشنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۰

منیژه محامدی:

باید به وضعیت پیرامون مجموعه تئاتر شهر رسیدگی شود و فضایی در شأن این بنا شکل بگیرد

منیژه محامدی

سینماپرس: منیژه محامدی این وضعیت را که مجموعه تئاتر شهر نه پارکینگ اختصاصی دارد و نه حریمی مشخص، نامناسب دانست که باید هر چه زودتر فکری برای آن بشود.

به گزارش سینماپرس، منیژه محامدی یکی از کارگردان‌های با سابقه و شناخته شده عرصه تئاتر ایران است که سال‌های متمادی در مجموعه تئاتر شهر به اجرای آثار خود پرداخته است. نمایش‌های «پرواز بر فراز آشیانه فاخته»، «سووشون» و «چشم‌اندازی از پل» از جمله آثار مطرحی هستند که محامدی در این مجموعه تئاتری کارگردانی کرده و به صحنه برده است.

وی به وضعیت پیرامون مجموعه تئاتر شهر انتقاد دارد و معتقد است که چنین فضا و محیطی برازنده یک مجموعه فرهنگی و هنری نیست.

محامدی درباره محیطی که تئاتر شهر در آن واقع شده، به مهر گفت: قبل‌ها مجموعه تئاتر شهر دارای حریمی مشخص بود. یادم هست وقتی که نمایش «پرواز بر فراز آشیانه فاخته» را در تئاتر شهر اجرا می‌کردیم با استقبال خیلی خوب مخاطبان همراه بود و همان حریم مشخص باعث می‌شد تا مزاحمتی برای مخاطبان که تعدادشان خیلی زیاد بود ایجاد نشود و آنها به راحتی بتوانند در فضای اطراف و داخل تئاتر شهر حضور داشته باشند.

این کارگردان با سابقه تئاتر یادآور شد: در آن مقاطع زمانی تا قبل از اینکه حریم تئاتر شهر برداشته شود، فضای پیرامون مجموعه بسیار تمیز، پاک و امن بود.

کارگردان نمایش «سووشون» با بیان اینکه باید از تئاتر شهر محافظت شود، تصریح کرد: مجموعه تئاتر شهر نه پارکینگ دارد و نه حریمی مشخص. باید به این وضعیت رسیدگی شود.

محامدی معتقد است در فضای پیرامون و حریم تئاتر شهر می‌توان به شکلی درست فضایی هنرمندانه را شکل داد که برای هنرمندان تئاتر، مخاطبان و مردم فضایی مناسب و جذاب باشد.

وی در پایان سخنان خود تأکید کرد: باید به وضعیت پیرامون مجموعه تئاتر شهر رسیدگی شود و فضایی در شأن این بنا شکل بگیرد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.