دوشنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۲

مشکلات سینماگران در آستانه سال نو/۵

شوقی: بهترین کاری که مدیران سازمان سینمایی و خانه سینما می توانند انجام دهند رها کردن پست های شان است/ بعضی سینماگران با فروش ترشی و پیازداغ روزگار می گذرانند!

عباس شوقی

سینماپرس: عباس شوقی طراح جلوه های ویژه میدانی در خصوص مشکلات معیشتی و رفاهی سینماگران در آستانه سال نو گفت: ما هیچ امیدی به مدیران سینمایی نداریم چرا که آن ها ثابت کرده اند دغدغه ای برای رفع بحران و معضلات سینماگران ندارند از این رو بهترین کاری که مدیران سازمان سینمایی و خانه سینما می توانند انجام دهند این است که پست های شان را رها کنند و بروند و خیال جماعتی را از نبودن شان راحت کنند!

طراح جلوه های ویژه میدانی فیلم های سینمایی «کاغذ خروس نشان» و «نسکافه داغ داغ» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: یک مدیر اگر لیاقت صندلی که رویش نشسته است را داشته باشد باید در وهله اول طرح و برنامه ریزی مناسب انجام دهد. مدیران سینمایی از سال گذشته تاکنون می دانستند که پاندمی کرونا مسأله ای نیست که به سادگی بتوانیم از کنار آن عبور کنیم اما دست روی دست گذاشتند و هیچ تدبیری برای برون رفت از این شرایط اسفبار اندیشه نکردند.

وی ادامه داد: امروزه وضعیت معیشتی سینماگران خیلی بدتر از آن چیزی است که برخی رسانه ها تصور می کنند. این پول هایی که گاهی اوقات توسط صندوق اعتباری هنر و... به هنرمندان اعطا می شد دردی از مشکلات آن ها درمان نمی کند. الآن زمانه ای است که اگر به یک گدا تراول بدهیم آن را به طرفی پرت می کند و در این بحران اقتصادی پرداخت مبالغ ناچیز به سینماگران هنر نیست! مدیران سینمایی موظفند تا پولی حسابی به سینماگران و هنرمندان بدهند تا آن ها هیچ مشکلی در تأمین حداقل های زندگی شان نداشته باشند.

شوقی سپس با بیان اینکه باعث تأسف و شرمساری است که باید عنوان کنم بعضی سینماگران با فروش ترشی و پیازداغ روزگار می گذرانند تصریح کرد: در حالی که برخی هنرمندان پول های میلیاردی به جیب می زنند بخش اعظمی از سینماگران حتی تأمین نان روزانه شان را هم ندارند و این بسیار دردناک است.

این سینماگر متذکر شد: ما با مدیرانی به تمام معنا بی کفایت روبرو هستیم که تنها به فکر منافع شخصی و درآمدهای خودشان هستند. امروزه مرفهان بی دردی در سینما مدیریت می کنند که اصلاً نمی دنند اطرافشان چه خبر است!

طراح جلوه های ویژه میدانی فیلم های سینمایی «پارک وی» و «دست های خالی» در پایان این گفتگو خطاب به مدیران سازمان سینمایی و خانه سینما گفت: شما باید در آستانه سال نو به تمامی سینماگران به دور از هرگونه گزینش و تبعیض اقلام خوراکی و سبد کالا و بن خرید بدهید. ما نمی گوییم به ما پسته و آجیل بدهید بلکه می گوییم در آستانه سال نو حداقل های ضروری زندگی مان را تأمین کنید؛ اگر قرار است از طرف وزارت ارشاد عیدی به سینماگران اختصاص پیدا کند باید به همه سینماگران به صورت یکسان این عیدی اعطا شود چرا که امروزه اوضاع اقتصادی کشور بحرانی است و قطعاً یکایک سینماگران به این کمک و این عیدی نیاز دارند.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.