چهارشنبه ۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۶

مقصود جباری:

سینما در حال حاضر به سختی نفس می‌کشد/یک ماسک خیلی بزرگی روی صورت سینما زده شده است

مقصود جباری در ویژه برنامه «یک فیلم، یک سلام»

سینماپرس: مقصود جباری تهیه‌کننده فیلم سینمایی «زد و بند» از آثار متقاضی رقابت در سی‌ونهمین جشنواره فیلم فجر، ضمن اشاره به شرایط دشوار فیلمسازی در سایه کرونا از لزوم حمایت جشنواره از فیلم‌اولی‌ها گفت.

به گزارش سینماپرس، مقصود جباری تهیه‌کننده سینما که در سی و نهمین جشنواره فیلم فجر با فیلم سینمایی «زد و بند» به کارگردانی داود نوروزی حضور دارد، در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: «زد و بند» اولین کار بلند سینمایی داود نوروزی است که در گونه اجتماعی ساخته شده و برشی از مسائل اجتماعی را به تصویر می‌کشد، این فیلم مانند تمام پروژه‌های فیلم اول، فراز و نشیب‌هایی داشته است که خوشبختانه آن را پشت سر گذاشته‌ایم.

این تهیه کننده سینما با اشاره به اینکه مانند همه سینما، جشنواره فیلم فجر نیز دچار آسیب شده است، بیان کرد: سینما در حال حاضر به سختی نفس می‌کشد و یک ماسک خیلی بزرگی روی صورت سینما زده شده است که در کنار آن جشنواره فیلم فجر نیز به اندازه همین محدودیت برگزار می‌شود و با چنین محدودیت‌هایی ما نمی‌توانیم توقع چندانی از سینما داشته باشیم.

وی تاکید کرد: در شرایط فعلی و شیوع ویروس کرونا، همه مجبور هستیم این شیوه از برگزاری جشنواره فیلم فجر را قبول کنیم. به نظر می‌آید این نوع از برگزاری جشنواره تجربه‌ای است که باید دید نتیجه آن چه می‌شود. جشنواره فیلم فجر چون طرفداران بسیاری دارد و از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است، باید برنامه‌های مختلفی در کنار خود داشته باشد تا نقصانی که دارد را برطرف کند.

تهیه کننده فیلم سینمایی «آپاندیس» ادامه داد: تاکید می‌کنم که این دوره از جشنواره با تفاوت بسیاری نسبت به دوره‌های گذشته برگزار می‌شود که مهم‌ترین آن نحوه برگزاری آن است. به خاطر یک سری محدودیت‌هایی که در حال حاضر با آن مواجه هستیم، تصمیم گرفته شده که فیلم‌های اول نیز در تمامی رشته‌ها در کنار فیلم‌های دیگر داوری شوند، این تصمیم در شرایط فعلی بسیار کارساز است و تجربه جالبی خواهد بود که تمام فیلم اولی‌ها و فیلم‌های دیگر با هم داوری شدند.

وی تاکید کرد: امیدوارم در آینده با ریشه کن شدن ویروس کرونا، این تصمیم همچنان ادامه داشته باشد چرا که می‌تواند نتیجه خوبی را به همراه داشته باشد.

این تهیه کننده سینما توضیح داد: من به عنوان کسی که تا امروز با کارگردانان فیلم اول کار کرده‌ام، ضمن احترام به کارگردانان صاحب نام، باید بگویم که برای کسانی که می‌خواهند وارد عرصه کارگردانی سینمای ایران شوند، خوشحالم سهم کوچکی داشته باشم، انتظار من از جشنواره فیلم فجر این است که این جوانان بتوانند وارد سینما شوند و انتظار دارم جشنواره به گونه‌ای برگزار شود که کارگردانان فیلم اولی را که آینده‌های سینمای ایران هستند، به نوعی زیر چتر حمایتی خود قرار دهد.

وی ادامه داد: البته منظور من این نیست که همه فیلم اولی‌ها جایزه بگیرند اما جشنواره می‌تواند رویکرد حمایتی تأثیرگذاری برای فیلم‌های اول داشته باشد، به این امر بارها توسط سینماگران دیگر اشاره شده است و امیدوارم جشنواره به جایی برسد که حمایت‌های همیشگی داشته باشد و به کارگردانان فیلم اول بیشتر توجه کنند.

جباری در پایان گفت: یک تازگی و پویایی جدیدی در همکاری با کارگردانان فیلم اول وجود دارد که بسیار قابل توجه است، همکاری با فیلم اولی‌ها از نظر من تجربه جدیدی است که همچنان نیز ادامه دارد. کارگردانان فیلم اول معمولاً با انگیزه‌های متفاوت و جدیدی کار می‌کنند که این خود بسیار مهم است

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.