شنبه ۱۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۰

فریبکاری به سبک مدیران سینمایی دولت بنفش/۲

اسماعیلی: دست اندرکاران جشنواره فجر سینمای مستقل را نابود و فیلمسازان جوان را ناامید کردند

نوید اسماعیلی

سینماپرس: نوید اسماعیلی کارگردان سینما در خصوص فریبکاری مدیران سینمایی و دست اندرکاران برگزاری سی و نهمین جشنواره فیلم فجر در خصوص شوآف حضور ده ها اثر سینمایی در این رویداد گفت: دست اندرکاران جشنواره فجر سینمای مستقل را نابود و فیلمسازان جوان را ناامید کردند؛ متأسفانه ما شاهد رفتارهای بسیار نادرستی در جشنواره سی و نهم بودیم از عدم نمایش همه فیلم های حاضر در جشنواره گرفته تا داوری هایی که تنها به برخی فیلم ها توجه داشتند، همه این ها باعث شده حال سینمای ایران در این روزهای کرونایی و در آستانه سال تحویل سینمای ایران بدتر از بد شود!

کارگردان فیلم سینمایی «طبقه یک و نیم» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: بنده معتقدم هیچ داوری درست و منطقی در این دوره از جشنواره فیلم فجر وجود نداشته و بیشتر سفارشات مدیران بالادستی بر قضاوت داوران تأثیر گذاشته است.

وی ادامه داد: گویا برخی مدیران سینمایی و دست اندرکاران برگزاری جشنواره فجر خودشان دیده اند و بریده اند و دوخته اند و پیشاپیش تعیین کرده اند که چه فیلم هایی باید در جشنواره نمایش داده شوند، کاندیدا شوند و جایزه بگیرند!

این سینماگر متذکر شد: متأسفانه تجربه ثابت کرده که مدیران سینمایی هرگز هیچ پاسخ درست و منطقی نسبت به اعمال و کردار نادرست خود نداشته و ندارند و قطعاً برای ناداورهای صورت گرفته و همینطور فریبکاری عدم نمایش آثار جشنواره هم پاسخی نخواهند داشت!

اسماعیلی با تأکید بر اینکه دیگر هرگز فیلم هایم را به جشنواره فجر ارائه نمی کنم تصریح کرد: بنده به عنوان یک جوان فیلمساز از مهمترین رویداد سینمایی کشورم بری شدم چرا که در آن عدالت را پیدا نکردم و از این رو سعی می کنم از این پس تنها برای مردم فیلم بسازم و به فکر اکران عمومی آثارم باشم.

وی در خاتمه اظهاراتش خطاب به طباطبایی نژاد دبیر این دوره از جشنواره گفت: اگر فرزند شما هم فیلمساز بود و اولین اثرش را به جشنواره ارائه داده بود باز هم همین رفتار را با او می کردید؟ باز هم حتی اجازه تماشای فیلمش را نمی دادید تا مردم، منتقدان و اهالی رسانه بتوانند قضاوت کنند که فیلم او بهتر بوده یا سایر آثاری که به دلایلی خارج از عرف سینما کاندید شده اند؟

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.