چهارشنبه ۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۶

کارگردان اثر خبر داد؛

«پات» به تالار قشقایی می‌رسد

اصغر خلیلی

سینماپرس: اصغر خلیلی از اجرای نمایش «پات» که براساس اسطوره سیاوش نوشته شده است در بخش مهمان جشنواره تئاتر فجر، خبر داد.

به گزارش سینماپرس، اصغر خلیلی نویسنده و کارگردان تئاتر درباره اجرای نمایش «پات» در جشنواره تئاتر فجر به  مهر گفت: نمایشنامه «پات» اثری هرمنوتیک از یکی از داستان‌های شاهنامه فردوسی است که در بخش مهمان سی و نهمین جشنواره تئاتر فجر روی صحنه خواهد رفت.

وی ادامه داد: این نمایش در تالار قشقایی مجموعه تئاترشهر اجرا می‌شود و تاویل و بازآفرینی از داستان «سیاوش» شاهنامه فردوسی در دنیای امروز است. البته در نگارش و اجرای اثر به ساختار اصلی داستان وفادار بوده‌ایم اما اتفاقات در دنیای مدرن و امروزی رخ می‌دهد.

خلیلی درباره چگونگی شکل‌گیری این اثر نمایشی توضیح داد: پیش از این من پژوهشی درباره فردوسی انجام داده بودم و قرار بر این بود که این نمایش را به شیوه‌ای دیگر در روز بزرگداشت فردوسی برای تعدادی از پژوهشگران اجرا کنم که به دلیل بحران کرونا این مراسم برگزار نشد از این رو تصمیم گرفتم به جنبه‌های نمایشی و دراماتیک این اثر بیفزایم و آن را در قالب یک اثر نمایشی کامل ارائه دهم.

کارگردان «اولیور توییست» یادآور شد: مدت زمان این اثر نمایشی نزدیک به ۶۰ دقیقه است و ۶ بازیگر دارد. بهزاد محسنی، لیلا حقانی، مریم نثاری، رضوان عباسی، ملیکا اسلافی، سید زهرا حسینی بازیگران این اثر نمایشی هستند.

وی در پایان صحبت‌هایش درباره اجرای عمومی این اثر نمایشی بیان کرد: برنامه‌ریزی‌هایی برای اجرای نمایش بعد از جشنواره تئاتر فجر شده است که امیدوارم عملی شود. صحبت‌هایی نیز با چند تماشاخانه خصوصی انجام شده که هنوز به قطعیت نرسیده است اما ترجیحم این است که نمایش را همین امسال و بعد از جشنواره تئاتر فجر به صحنه ببرم چون کار آماده است و نمی‌خواهم در اجرا وقفه بیفتد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.