چهارشنبه ۲۴ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۲

سینمای جهان؛

رکود فروش سینمای آمریکا در ۴۰ سال اخیر/کاهش چشمگیر و بی سابقه ۸۰ درصدی گیشه سال ۲۰۲۰

سالن سینما

سینماپرس: رویترز گزارشی از آسیب ویروس کرونا به صنعت سینما در سال ۲۰۲۰ در آمریکا و جهان ارائه داد.

به گزارش سینماپرس به نقل از رویترز، فروش فیلم‌های هالیوودی به دلیل شیوع ویروس کرونا با کاهش چشمگیر و بی سابقه ۸۰ درصدی در گیشه سال ۲۰۲۰ آمریکا روبرو شده است.

شرکت تحقیقاتی «کام اسکور» روز سه شنبه گزارشی از گیشه آمریکایی ارائه داد و اعلام کرد در سال ۲۰۲۰ فیلم‌ها در این کشور ۲.۲ میلیارد دلار فروش داشته اند که این رقم در سال ۲۰۱۹، ۱۱.۴ میلیارد دلار بود.

طبق داده‌های سایت باکس آفیس موجو، گیشه آمریکا در سال ۲۰۲۰ کم رونق‌ترین دوره در ۴۰ سال اخیر بوده است. پایین‌ترین فروش سینمای آمریکا به سال ۱۹۸۱ باز می‌گردد که مجموعا تمامی فیلم‌ها ۹۱۸ میلیون دلار فروختند و «سوپرمن ۲» با ۱۹۰ میلیون دلار پرفروش‌ترین اثر آن سال بود.

کام اسکور، آمار فروش جهانی در سال ۲۰۲۰ را منشتر نکرده، اما ورایتی می‌گوید گیشه جهانی نیز کاهشی ۷۱ درصدی داشته است.

از اوایل سال ۲۰۲۰ و اواسط ماه مارس، پاندمی کرونا باعث تعطیلی سینما در سراسرجهان شد تا به همین دلیل بسیاری از سینماهای کوچک و بزرگ مثل AMC تا مرز ورشکستگی پیش بروند. سینماها در نیویورک و لس آنجلس که بازارهای اصلی آمریکا هستند از زمان آغاز کرونا هنوز بازگشایی نشده اند.

رویترز همچنین طبق گزارشی که کام اسکور ارائه داده اعلام کرد اکران ۲۷۴ فیلم سینمایی از جمله بلاک باسترهایی مثل «زمانی برای مردن نیست»، «تاپ گان ماوریک» و نهمین قسمت از مجموعه سینمایی «سریع و خشن»، به سال ۲۰۲۱ موکول شده است.

به همین دلیل، فیلم سینمایی پلیسی سونی به نام «پسران بد تا ابد» که سال گذشته در ماه ژانویه منتشر شد، با ۲۰۶ میلیون دلار پرفروش‌ترین فیلم در گیشه آمریکای شمال محسوب می‌شود. در سال ۲۰۱۹ فیلم «انتقام جویان: پایان بازی» با ۸۵۸ میلیون دلار پرفروش‌ترین فیلم سال شد.

فیلم ژانر هیجانی کریستوفر نولان و برادران وارنر به نام «انگاشته» که به امید برگرداندن مخاطبان به سینما اکران شد، فقط ۵۸ میلیون دلار در آمریکا و کانادا فروخت.

در این میان گیشه چین هم با اینکه در مقایسه با سال گذشته کاهش فروش داشته، اما توانست برای نخستین بار از هالیوود پیشی بگیرد و به عنوان پرفروش بازار سینمایی جهان شناخته شود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.