سه‌شنبه ۲۳ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۴

رسانه ملی؛

امضای تفاهم نامه معاونت پیشگیری قوه قضاییه و مرکز پویانمایی صبا

مرکز پویانمایی صبا

سینماپرس: سند تفاهم نامه تعامل و همکاری در تولیدات رسانه ای میان معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه و مرکز پویانمایی صبا امضاء شد.

به گزارش سینماپرس، در این مراسم محمدرحیم لیوانی رییس این مرکز و علیمحمد زنگانه مدیرکل امور زنان و خانواده و مسئول حوزه پیشگیری های فرهنگی اجتماعی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه متعهد شدند تا برای آموزش و اطلاع رسانی موثر در جامعه، محتوای پیشگیرانه را در قالب پویانمایی تولید کنند.
لیوانی گفت: امضای یک تفاهم نامه برای همکاری متقابل کار بسیار مطلوبی است اما یک تفاهم نامه وقتی ثمربخش و موثر خواهد بود که سندی هدفمند، روش مند و قابل پیگیری و ارزیابی باشد.
رییس مرکز پویانمایی صبا افزود : این سند همکاری، بایستی خروجی و اثرات خوبی را روی آنتن تلویزیون باعث شود و بالطبع این اثربخشی را باید به بهترین شکل در سطح جامعه شاهد باشیم.
در ادامه این مراسم علیمحمد زنگانه گفت: پیشگیری رشدمدار، یکی از راهبردهای اساسی پیشگیری از وقوع جرم در جهان امروز است. این راهبرد یک نوع پیشگیری کنشی با اثربخشی بالا برای تمام مقاطع سنی بخصوص در کودکی و نوجوانی محسوب می شود.
مسئول حوزه پیشگیری های فرهنگی اجتماعی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه افزود: این روش به دنبال تربیت نسلی خودکنترل و خود ساخته است که پیشگیری از ارتکاب جرم بایستی در درون فرد نهادینه شود.
زنگانه گفت: انیمیشن یکی از ابزارهای مهم برای انتقال فرهنگ و فرهنگ سازی است و سنین کودکی و نوجوانی بهترین موقع برای فرهنگ سازی و فرهنگ پذیری است. لذا باید محتوای همسو با زبان و ادبیات این قشر تهیه و انیمیشن های جذاب، آموزشی، خلاقانه و اثرگذاری را تولید کرد.
در پایان، بخش هایی از پویانمایی «مهارت های زندگی» به عنوان نمونه موفق آثار پویانمایی تولید شده در این زمینه نمایش داده شد و در مورد ویژگیهای آن و چگونگی امتداد آثاری از این دست بحث و بررسی انجام گرفت.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.