دوشنبه ۲۹ دی ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۱

هیأت داوران جشنواره فجر از منظر سینماگران/۴

حر: چرا هیچ یک از سینماگران ارزشی و انقلابی در ترکیب هیأت داوران جشنواره فجر انقلاب حضور ندارند؟/ داوران به نفع ابتذال و تقویت فضای شنیع فرهنگی رأی ندهند!

اکبر حر

سینماپرس: اکبر حر کارگردان سینما همزمان با معرفی و آغاز فعالیت هیأت داوران سی و نهمین جشنواره فیلم فجر گفت: این ترکیب فعلی اصلاً خوب نیست؛ چرا هیچ یک از سینماگران ارزشی و انقلابی در ترکیب هیأت داوران جشنواره فجر انقلاب حضور ندارند؟ من بسیار متأسفم که دست اندرکاران برگزاری جشنواره فیلم فجر و مدیران سازمان سینمایی به اصل جشنواره که برآمده از دل انقلاب شکوهمند اسلامی است هیچ توجهی ندارند و حتی برای انتخاب داوران هم سینماگران متعهد، متدین و انقلابی را بایکوت می کنند!

کارگردان فیلم های سینمایی «شمارش معکوس» و «ما ایستاده ایم» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: در این اوضاع بحرانی کرونا و ضربه خوردن بیش از پیش بر پیکره سینما فرصتی بود تا مدیران سینمایی کشور روند هنرهفتم را اصلاح کنند اما متأسفانه ما هیچ اصلاحی را شاهد نیستیم.

وی ادامه داد: تردید ندارم از این داوران نتیجه مثبتی به نفع سینمای ملی و ارزشی و انقلابی به دست نخواهد آمد. ما همچنان در سینما با معضلات محتوایی بسیاری دست به گریبانیم که جامعه از آن ضربات بسیاری خورده است و تنها امید ما به تغییر دولت است که ان شاالله در وزارت ارشاد و سازمان سینمایی تغییرات اساسی به نفع سینمای استراتژیک و ارزشی رخ بدهد.

این سینماگر ضمن اسفبار خواندن وضعیت فعلی سینمای کشور خطاب به داوران هشدار داد: داوران به نفع ابتذال و تقویت فضای شنیع فرهنگی دوران طاغوت رأی ندهند! آن ها باید به مسائل مهم جامعه توجه کنند. داوران نباید فیلم هایی که به نظام و انقلاب دهن کجی می کنند را در هیچ رشته ای کاندید کنند. داوران نباید کسانی که با ساخت فیلم ها موجبات انحراف گسترده در جامعه را فراهم می آورند را انتخاب کنند و ناخواسته دست به تقویت آن ها بزنند.

حر در همین راستا متذکر شد: من نمی دادنم چرا آقای طباطبایی نژاد که فرزند شهید است چنین افرادی را گزینش کرده؟ ایشان باید به عنوان امانتدار و میراث دار انقلاب از فیلمسازان انقلابی و ارزشی برای حضور در هیأت داوری جشنواره فجر انقلاب دعوت می کرد و بنده معنای حرکت ایشان را متوجه نمی شوم!

وی در پایان این گفتگو افزود: ایشان باید به عواقب کارهای خودشان بیندیشند. ما هرچه داریم از صدقه سر نظام و انقلاب اسلامی داریم و باید برای پاسداشت خون شهدای بزرگوارمان تمامی ارکان کشور از جمله حوزه مهم و اثرگذار فرهنگی و هنری و بالاخص سینمای کشورمان را سینمایی ملی و انقلابی کنیم.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.