چهارشنبه ۲۴ دی ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۴

هیأت داوران جشنواره فجر از منظر سینماگران/۲

افشارزاده: چرا در بحران کرونا بودجه های دولتی را برای جشنواره هدر می دهند؟/ روابط است که در سینمای ما جای ضوابط را گرفته!

مهشید افشارزاده

سینماپرس: مهشید افشارزاده بازیگر و کارگردان سینما همزمان با معرفی و آغاز فعالیت هیأت داوران سی و نهمین جشنواره فیلم فجر گفت: واقعاً نمی دانم سیاست برگزارکنندگان جشنواره چه بوده که چنین هیأت داورانی را انتخاب کرده اند؟ قطعاً در هیأت داوری هرچه افراد وزین تر و سنگین تر حضور داشته باشند اعتبار جشنواره را ارتقا می دهد، البته وقتی فیلم های سنگین و کارگردانان بزرگ در جشنواره فجر حضور ندارند باید به همین هیأت داوران اکتفا کرد!

کارگردان فیلم سینمایی «پنج ستاره» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: در سینمای وضعیت همیشه به این صورت بوده که هر گروهی سر کار می آید از عوامل خودش استفاده می کند. اصولاً برای داوری جشنواره فجر هم مدیران در تمامی دوره ها از عوامل خودشان استفاده می کنند. در واقع این روابط است که در سینمای ما جای ضوابط را گرفته و متأسفانه همین مسأله باعث شده تا ما در بسیاری از حوزه ها به پیشرفت نرسیم.

وی سپس به مسأله برگزاری جشنواره فیلم فجر در بحران پاندمی کرونا اشاره کرد و اظهار داشت: جشنواره فیلم فجر نماد انقلاب اسلامی است که همه ساله همزمان با جشن های پیروزی انقلاب برگزار می شده و از این رو رویداد بسیار مهمی محسوب می شود اما اینکه چرا در بحران کرونا بودجه های دولتی را برای جشنواره هدر می دهند و این بودجه ها را به خیل عظیم هنرمندان بیکار و خانه نشین سینما اختصاص نمی دهند خود جای تأمل دارد!

افشارزاده خاطرنشان کرد: در اینکه عده ای به دلیل سودجویی اصرار دارند جشنواره فجر برگزار شود شکی نیست اما مسئولان جشنواره باید برای جان انسان ها اهمیت قائل شوند باید جشنواره را به گونه ای برگزار کنند که از تجمع مردم در سینماها جلوگیری شود. مسئولان جشنواره با این کرونای انگلیسی باید مواظب باشند دوباره با بحران کرونا در کشور روبرو نشویم.

این سینماگر متذکر شد: در هر صورت اگر پول های هنگفت جشنواره صرف هنرمندان بیکار که تأمین مالی و کاری ندارند می شد بهتر بود چرا که پولی که صرف این جشنواره با چنین شیوه های ابداعی و نوینی می شود تنها حیف و میل خواهد شد و هیچ دستاوردی نخواهد داشت.

وی در پایان این گفتگو افزود: ما هنرمندانی داریم که بسیار محترم هستند و این روزها با شرایط سخت زندگی می کنند، هنرمندان حرفه ای که نور چشم مردم هستند. هنرمند بلد نیست از راه دیگری نان در بیاورد و به همین علت باید توسط دولت حمایت شود و من باز هم آرزو می کنم مسئولان جشنواره در لحظات آخر به تصمیم درستی برسند و به جای برگزاری جشنواره بودجه آن را به بیکاران سینما اختصاص دهند.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.