دوشنبه ۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۳

بررسی عملکرد ۸ ساله مدیران سینمایی دولت بنفش/۷

علی اکبری: در طول ۸ سال گذشته شاهد سینمایی کاملاً خنثی بودیم/ تولید فیلم و سریال های خانگی مبتذل و ضدفرهنگ در این سال ها آفتی برای خانواده ها بود

سخنرانی محسن علی اکبری در بازدید علی عسگری از پشت صحنه سریال «نفوذ»

سینماپرس: محسن علی اکبری تهیه کننده سینما با انتقاد شدید از عملکرد غلط مدیران سینمایی دولت تدبیر و امید طی ۸ سال گذشته اظهار داشت: در طول ۸ سال گذشته شاهد سینمایی کاملاً خنثی بودیم؛ مدیران سینمایی در این سال ها هیچ تصمیم جدی و اثرگذاری برای سینما نگرفتند و متأسفانه ما نه در بعد سخت افزاری و نه در بعد نرم افزاری هیچ اتفاق شایسته ای را در سینمای کشور شاهد نبودیم و بالعکس دچار نوعی عقبگرد و پسرفت چشمگیر شدیم.

تهیه کننده فیلم های سینمایی «تلفن همراه رئیس جمهور» و «همیشه پای یک زن در میان است» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: ما طی ۸ سال گذشته برخی تولیدات خوب را در سینما شاهد بودیم اما این تولیدات به نهادهایی خارج از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان سینمایی مربوط می شد و پیشگام اصلی این اتفاقات خوب سازمان اوج بود.

وی ادامه داد: متأسفانه سازمان سینمایی و نهادهای تابعه آن به ویژه بنیاد سینمایی فارابی در این سال ها هیچ حمایتی از آثار ارزشی و انقلابی و استراتژیک نداشتند و این جای ابهام است که چرا بنیاد سینمایی فارابی که یکی از وظایف اصلی اش حمایت از سینمای استراتژیک است در این راستا حرکت مطلوبی انجام نداده؛ نکته قابل تأمل آنجا است که این بنیاد حتی برخی حمایت های لازم را هم از تولیدات انجام نمی داد به عنوان نمونه ۲ فیلم استراتژیک بنده «یاسین» و «وکیل مدافع» که طی این سال ها تولید شدند هیچ گونه حمایتی از بنیاد فارابی دریافت نکردند.

این سینماگر در بخش دیگری از این گفتگو با انتقاد شدید از گسترش ابعاد ابتذال در سینما و به ویژه شبکه نمایش خانگی طی ۸ سال اخیر تصریح کرد: تولید فیلم و سریال های خانگی مبتذل و ضدفرهنگ در این سال ها آفتی برای خانواده ها بود؛ ما در این سال ها شاهد پیدایش قارچ گونه تولیدات خانگی بودیم که شرکت های مختلف سعی کردند رقابت هایی با یکدیگر داشته باشند اما آثارشان جامعه را به سمت بی فرهنگی سوق داد و لطمات جدی برای حوزه ارزشمند و مهم فرهنگ و هنر به همراه داشت.

علی اکبری متذکر شد: مدیریت سازمان سینمایی اصولاً در خصوص نظارت و توجه به محتوای آثار در این سال ها بسیار اهمال کاری کرد و همین باعث شد جریانی در سینما و به ویژه شبکه نمایش خانگی شکل بگیرد که ضد فرهنگ و ارزش های ملی و دینی و انقلابی حرکت کند.

تهیه کننده فیلم های سینمایی «چشم شیشه ای» و «بلمی به سوی ساحل» تأکید کرد: ما در سینمای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران باید همواره شاهد تولید آثاری باشیم که مد نظر اهداف متعالی نظام و انقلاب است. ما نباید آثاری ضد فرهنگ را به خانه های مردم ببریم و با این کار آب در آسیاب دشمنان بریزیم. متأسفانه برخی سریال های شبکه نمایش خانگی در این سال ها کاری کردند که دیگر برخی از مردم جرأت خریداری این آثار را نداشته باشند چرا که محتوای این آثار سرشار از بدآموزی های مختلف بود.

وی در پایان این گفتگو با بیان اینکه تداوم دیجیتالی شدن سینماها یکی از اتفاقات خوب طی این سال ها بود اظهار داشت: آقای شمقدری در آخرین سال حضورشان در سازمان سینمایی دیجیتالی شدن سینماها را پایه گذاری کردند که این روند در دولت یازدهم هم تداوم پیدا کرد و تمامی سینماهای کشور به دیجیتال تبدیل شد که البته باید این اتفاق نیکو را نیز به حساب مدیران سازمان سینمایی دولت دهم بگذاریم که کلید چنین کاری را زدند.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.