جمعه ۱۲ دی ۱۳۹۹ - ۰۸:۰۳

بهرام عظیمی:

استیکر چیزی است که همه مردم از آن استفاده می‌کنند و با جشنواره نقاشی و انیمیشن و ... متفاوت است

بهرام عظیمی در شانزدهمین جشن حافظ

سینماپرس: داور دومین جایزه سال استیکر، گفت: در دوره دوم جایزه سال استیکر با سوژه‌های جدید و جالبی مواجه شدیم که توقع آن را نداشتیم.

به گزارش سینماپرس، بهرام عظیمی داور دومین جایزه سال استیکر در گفت‌وگو با خبرنگاران جوان، درباره داوری آثار در این دوره گفت: جشنواره سال گذشته بسیار موفق بود. معمولا جشنواره‌های این چنینی که به هنرهای تجسمی مربوط می‌شود، سال‌هاست که در حال برگزاری است و خیلی مواقع در دوره‌های اول دچار مشکلاتی می‌شود، اما جایزه سال استیکر بسیار موفق بود.

وی با اشاره به اینکه در این دوره تنوع آثار بسیار زیاد بود، گفت: با توجه به اینکه سال گذشته سوژه‌های زیادی کار شد، فکر می‌کردیم سوژه جدیدی وجود نداشته باشد یا اگر باشد تعدادش خیلی کم باشد، اما با سوژه‌های جدید و جالبی مواجه شدیم.

عظیمی بیان کرد: موضوعی که خیلی منتظر دیدنش در آثار بودیم، کرونا بود. توقع می‌رفت که حداقل چند مجموعه با این موضوع در بین آثار باشد، البته نه صرفا کاراکتر اصلی کرونا که از آن استفاده‌های زیادی شده است، بلکه سوژه‌های محلی، بومی، فرهنگی و غیره. متاسفانه این موارد در میان آثار وجود نداشت و جایش خالی بود.

وی افزود: استیکر چیزی است که همه مردم از آن استفاده می‌کنند و با جشنواره نقاشی و انیمیشن و ... متفاوت است و مخاطب خاص ندارد؛ زیرا هر کسی با هر سلیقه و سطح سوادی در هر جای ایران با دیدن آن استیکر متوجه موضوعاتش می‌شود.

داور دومین جایزه سال استیکر گفت: مدیران و مسئولانی که حوزه کاریشان با موضوعاتی مثل طراحی استیکر بر مبنای فرهنگ و آداب و رسوم ایرانی ارتباط مستقیم دارد، هیچ اهمیتی به این رویداد نمی‌دهند. اتفاقا این افراد در کلام هم بیش از همه صحبت از دغدغه‌های فرهنگی می‌کنند. وقتی رویدادی مثل جایزه سال استیکر با یک پیام‌رسان داخلی برگزار می‌شود باید مورد توجه و حمایت آن‌ها باشد.

وی ادامه داد: در دوره دوم جایزه سال استیکر تعداد آثار و شرکت کننده‌ها نسبت به دوره اول خیلی بیشتر بود و توقع می‌رفت این بار آی‌گپ به عنوان برگزارکننده چنین رویداد بزرگی لااقل از نظر جایزه و پخش شدن این استیکرها بین مردم، حمایت شود که متاسفانه باز هم هیچ اتفاقی نیفتاد. انگار برخی مسئولان ترسیدند که از این رویداد و فعالان آن حمایت کنند؛ در نهایت افتخار این اتفاق بزرگ نصیب آی‌گپ شود، در حالی که این یک اتفاق ملی است و باید از همه نظر مورد حمایت قرار گیرد.

این هنرمند در ادامه اظهار کرد: جشنواره استیکر در اولین دوره بسیار موفقیت آمیز برگزار شد و اتفاقی شکل گرفت که هیچ کس آن را تصور نمی‌کرد. هیچکس توقع نداشت که هنرمندان بزرگ در جشنواره شرکت کنند و آثار شگفت انگیزی تولید کنند. در دوره دوم هم خوشبختانه همه چیز خیلی خوب پیش رفت.

عظیمی در پایان گفت: پیش از شیوع گسترده کرونا فکر می‌کردم امسال اختتامیه خیلی بزرگ‌تر و باشکوه‌تری نسبت به سال قبل خواهیم داشت، اما متاسفانه به علت شیوع کرونا نمی‌توانیم اختتامیه باشکوه را با حضور مردم برگزار کنیم.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.