سه‌شنبه ۹ دی ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۰

اتخاذ شیوه‌های منسوخ شده در «مدیریت فرهنگی»؛

«ساترا» انتشار فیلم تولید شده توسط جریان «شیعه انگلیسی» را ممنوع اعلام کرد

سازمان تنظیم مقررات صوت و تصویر فراگیر (ساترا)

سینماپرس: سازمان تنظیم مقررات صوت و تصویر فراگیر «ساترا» با اتخاذ شیوه ای منسوخ شده انتشار فیلم تفرقه‌افکنانه انگلیسی را ممنوع اعلام کرد. این در حالی است که کارشناسان فرهنگی این اقدام را عاملی از برای افزایش مخاطبان این اثر در ایران و تماشای غیر قانونی آن از منابع خارجی می دانند.

به گزارش سینماپرس، پیرو انتشار تیزر فیلم تفرقه‌افکنانه انگلیسی که اخیراً منتشر شده و بر اختلاف‌افکنی میان مسلمانان تمرکز کرده، سازمان تنظیم مقررات صوت و تصویر فراگیر (ساترا) انتشار آن را در رسانه‌های داخلی ممنوع اعلام کرد.

این فیلم به دلیل داشتن محتوایی با موضوعات نفرت‌پراکن، تفرقه‌افکن، تهییج تعصبات نژادی که با توهین به مذاهب اسلامی، وحدت جهان اسلام را مورد حمله قرار می‌دهد کاملاً ناقض دستورالعمل‌های محتوایی ساتراست، به همین جهت انتشار آن در همه رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر ممنوع است.

همچنین ساترا در اقدام جالب دیگر، قبل از عرضه این فیلم و مشاهده محتوای آن؛ با استدلال ممنوع بودن محتوای نفرت‌انگیز در ادبیات حقوقی بین‌المللی، اعتراض خود را به نهادهای بین‌المللی با استناد به قوانین بالادستی و شرایط استفاده (Terms of Use) اعلام کرده است و از طرق حقوقی پیگیر آن خواهد بود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.