یکشنبه ۷ دی ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۳

آرمان زرین‌کوب:

این روزها باید عواملی که در پشت صحنه و صحنه یک کار، فعالیت می‌کنند بیشتر حمایت شوند

آرمان زرین‌کوب

سینماپرس: آرمان زرین‌کوب تهیه‌کننده «یاور» از جرئیات این سریال جدید که با سعید سلطانی و سعید مطلبی کارگردان و نویسنده «ستایش» در حال ساخت است خبر داد.

به گزارش سینماپرس، آرمان زرین‌کوب تهیه کننده سریال «یاور» که پیش از این با نام‌های «بهشت، دوزخ، برزخ» و «دیپلم» مطرح شده بود درباره جزئیات همکاری تازه خود با سعید سلطانی و سعید مطلبی کارگردان و نویسنده آثار پرمخاطب به مهر بیان کرد: پروژه‌ای را به تازگی شروع کرده‌ایم بالاخره همه ما در شرایط کرونایی درگیر فعالیت‌های تولیدی و اجرایی هم هستیم و اگر هم به پروژه‌ها ورود نکنیم کرونا همچنان وجود دارد پس باید طبق برنامه‌ریزی کارها انجام شود.

زرین‌کوب اضافه کرد: در این پروسه ممکن است کرونا یا هر اتفاق دیگری هم رخ دهد اما هر پروژه‌ای یک ریشه زمانی دارد و نمی‌توان آن را رها کرد. سریال فعلی ما هم جزو برنامه‌های تعریف شده بود و ناچار بودیم آن را به تولید برسانیم و به تعهد خود عمل کنیم تا آنتن کنداکتور خالی نماند.

«یاور» کلید خورد

وی درباره ساخت پروژه جدید خود و سلطانی که پیش از این «بوم و بانو» را به پخش رسانده بودند، گفت: سریالی را به تازگی کلید زده‌ایم و اکنون در حال تولید آن هستیم که پیش از این اسامی موقتی داشت و اکنون «یاور» نام دارد.

وی درباره همکاری دوباره با سلطانی و مطلبی بعد از «ستایش» اظهار کرد: کار با سعید سلطانی خیلی لذت‌بخش است. مطلبی هم نویسنده‌ای است که بسیاری سابقه او را می‌شناسند، همکاری ما از «ستایش» آغاز شد و خوشحالم این همکاری دوباره فراهم شده است.

این تهیه کننده درباره اینکه سریال جدید وی چقدر می‌تواند همچون «ستایش» مورد اقبال مردم قرار بگیرد، گفت: من این توقع را برای خودم در همه کارها ایجاد می‌کنم و می گویم باید کاری باشد که مخاطب دوست داشته باشد چه از لحاظ قصه و چه به صورت بصری، پتانسیلی داشته باشد که مخاطب آن را دنبال کند. سعید مطلبی یک ملودرام نویس متبحر است و سلطانی هم در فرم اجرا و در انطباق با فیلمنامه و نزدیکی به حس نویسنده به گونه‌ای پیش می‌رود که در مجموع هر دو برگ برنده یک سریال هستند و قصد ما هم این است که «یاور» هم مثل «ستایش» پربیننده باشد.

رقابت سخت با سریال‌های تلویزیون و نمایش خانگی

وی اضافه کرد: در عین حال باید این را هم در نظر گرفت که زمان پخش، شرایط و… همه ویژگی‌هایی است که می‌تواند یک سریال را از حیث پرمخاطب بودن متفاوت کند. اکنون در شبکه نمایش خانگی و در خود تلویزیون، سریال‌های متفاوتی در حال تولید است که رقابت را سخت می‌کند. از طرفی کرونا باعث شد که نتوانیم به همه بازیگرانی که می‌خواهیم دسترسی داشته باشیم؛ بازیگری که انتخاب درستی است اما به دلیل شرایط یا سن و سال امکان حضور در سریال را ندارند و به پروژه نمی آیند. تولیدات زیادی هم در حال فعالیت است و دایره انتخاب‌ها را محدود می‌کند.

زرین‌کوب با اشاره به انتخاب بازیگران توضیح داد: داریوش ارجمند، علی باقری، محمد حاتمی و زهرا سعیدی از جمله بازیگرانی هستند که تاکنون انتخاب شده‌اند اما هنوز نقش‌هایی هستند که باقی مانده‌اند.

تهیه کننده «ستایش» درباره اینکه چقدر ممکن است سراغ معرفی یک چهره جوان مثل نرگس محمدی باشند، گفت: در این سریال بیشتر سراغ چهره‌ها و بازیگران شناخته شده و در مرحله بعد سراغ تئاتری‌ها خواهیم رفت.

تم جوانمردی یا فیلمفارسی؟

وی درباره فضای قصه این سریال و اینکه برخی تم آثار سعید مطلبی را فیلمفارسی دانسته‌اند نیز اظهار کرد: قصه این سریال در ادامه ملودرام‌های سعید مطلبی قرار دارد و البته در قسمت‌هایی هم معمایی می‌شود. اگر یکی از مهمترین المان‌های آثار فیلمفارسی را جوانمردی بدانیم این سریال هم روی همان مضامین حرکت می‌کند. با این حال او به گونه‌ای قصه می‌نویسد که مخاطب جذب می‌شود و اثر را دوست دارد.

تهیه کننده «مرگ تدریجی یک رویا» درباره زمان پخش این سریال نیز اظهار کرد: این سریال از جمله گزینه‌های ماه رمضان است و اکنون هم به صورت فشرده در حال تولید کار هستیم که یک گروه به کارگردانی سعید سلطانی و گروه دیگر به کارگردانی اصغر نعیمی در حال تولید هستند.

وی اضافه کرد: ما سعی کردیم به شدت پروتکل‌ها را رعایت کنیم تا مجموعه را به زمان مشخص برسانیم. تولید را هم نمی‌توان متوقف کرد چون ارتزاق حدود ۸۰ نفر در هر پروژه سریالی در تلویزیون که هر یک خانواده‌ای دارند و مجموع آنها به ۴۰۰ نفر در هر پروژه می‌رسد وابسته است. اتفاقاً این روزها باید عواملی که در پشت صحنه و صحنه یک کار، فعالیت می‌کنند بیشتر حمایت شوند. برخی از همکاران ما و عوامل سریال‌ها حقوق و دستمزدی از همین آثار دارند که اگر دریافت نکنند زندگی‌هایشان لنگ می‌شود.

قصه «یاور» تلخ نیست

زرین‌کوب درباره فضای سریال و اینکه ممکن است در رمضان برای مخاطب غمگین باشد یا خیر عنوان کرد: قصه تلخ و غمگین نیست. البته بستگی به حساسیت مخاطبان دارد با این حال از قصه‌ای شیرین و جذاب برخوردار است و گره‌هایی دارد که آن را معماگونه کرده است.

تهیه کننده «بوم و بانو» درباره آخرین مجموعه خود که در نظرسنجی‌ها رتبه پایینی را علی رغم حفظ برخی استانداردها را کسب کرده بود، گفت: نظرسنجی‌ها درباره این سریال تا حدی از کج سلیقگی‌هایی برخوردار بود و به نظرم به «بوم و بانو» کم لطفی شد. البته ما و باقی عوامل نظرات مردم را دریافت کردیم که از سریال رضایت داشتند چون بازی‌ها، بازسازی تاریخ، قصه و… از شرایطی حرفه‌ای برخوردار بود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.