جمعه ۵ دی ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۲

تهیه‌کننده سریال نوروزی «هشت آباد»:

در شرایط کنونی ناشی از کرونا، صداوسیما مجبور است به عمد چند پروژه مختلف را برای ایام عید در دست ساخت قرار دهد

اکبر تحویلیان تهیه کننده در نشست سریال «شاید برای شما هم اتفاق بیفتد» به کارگردانی احمد معظمی

سینماپرس: تهیه‌کننده سریال نوروزی «هشت آباد» گفت: نام سریال اشاره به یکی از محله‌های قدیمی مشهد دارد که درعالم واقع نیز وجود خارجی داشته است. فکر می‌کنم تا ۲ ماه دیگر نیز عوامل در لوکیشن‌های مختلف مشغول کار باشند.

به گزارش سینماپرس، چندین سریال تلویزیونی طی روزها و ماه‌های اخیر برای رسیدن به کنداکتور سیمای نوروزی تلویزیون در دست ساخت قرار گرفته‌اند. حضور برخی از این سریال‌ها در آنتن نوروز ۱۴۰۰ به قطعیت رسیده اما تعداد این مجموعه‌ها فعلا بیش از تعداد شبکه‌هاست!

با این وجود سریال‌های مذکور همچنان با اعلام اینکه سریالی ویژه نوروز هستند، روزهای تصویربرداری را سپری می‌کنند تا احتمالاً تلویزیون بنا بر شرایط کرونایی برای ایام عید دست خالی نماند. «هشت‌آباد» با نام قبلی «نوروز رنگی» از مجموعه‌هایی است که برای نوروز در دست ساخت است و از چند ماه پیش ضبط خود را به کارگردانی علی مسعودی (مشهدی) در دستور کار گذاشته تا دومین تجربه سریال‌سازی مسعودی در مقام کارگردان باشد.

دست من نیست؛ خودشان باید تعیین تکلیف کنند

این روزها گروه تولید در شهر مشهد مستقر هستند و ضبط فیلمنامه را ادامه می‌دهند؛ همچنان اکبر تحویلیان در گفتگو با خبرنگار آنا و درباره تکلیف «هشت‌آباد» برای پخش از شبکه سه یا شبکه‌های جایگزین در نوروز ۱۴۰۰ توضیح داد: ما سریال را برای سیمافیلم می‌سازیم و خب من تولیدکننده نمی‌توانم مشخص کنم که کار را به کدام شبکه بدهند. الان هم مشخص نیست که «هشت‌آباد» در کنداکتور کدام شبکه قرار گیرد. خود سیمافیلم و صداوسیماست که به انتخاب مشترکی خواهند رسید.

وی افزود: بنابراین نمی‌توان با قطعیت بگویم که شبکه سه آن را پخش می‌کند یا به شبکه دیگری خواهد سپرد، ولی ما سریال را برای نوروز می‌سازیم. «هشت آباد» را در ۲۰ قسمت آماده می‌کنیم هرچند من امیدوارم که در کنداکتور عیدانه ۱۴۰۰ تلویزیون قرار گیرد.

«هشت‌آباد» کجاست؟

تحویلیان در عین حال خبر داد؛ با توجه به شرایط کرونایی که داریم تا به الان ۵۰ درصد از سریال را تصویربرداری کرده‌ایم. وقفه‌ای هم این روزها در کار نیست و گروه مشغول ضبط قصه سریال هستند.

وی همچنین افزود: فکر می‌کنم تا ۲ ماه دیگر نیز عوامل و بازیگران در لوکیشن‌های مختلف مشغول کار باشند. تمام لوکیشن‌ها نیز همچنان در شهر مشهد در نظر گرفته شده و البته در جاهای مختلف شهر در حال تغییر است.

سریال هشت آباد

این تهیه‌کننده با اشاره به نام «هشت‌آباد» برای این سریال تلویزیونی توضیح داد: این نام درواقع اشاره به یکی از محله‌های قدیمی مشهد دارد که در عالم واقع نیز وجود خارجی داشته است. قصه ما نیز با توجه به اینکه برگرفته از سالیانی از دهه شصت در این شهر است و این گونه در این محله‌ها روایت می‌شود.

سریال‌های جایگزینی که درحال ساخت است

تحویلیان با اشاره به سختی‌های کار و تصویربرداری در شرایط کرونایی یادآور شد: کرونا همه مناسبات را به هم زده و نمی‌توان روی هرچیزی برنامه‌ریزی قطعی داشت. همه درگیر این بیماری هستیم و تولیدات سریالی نیز جدا از این ماجرا نیست.

تهیه‌کننده سریال نوروزی «هشت‌آباد» تأکید کرد: با توجه حساسیت‌های تولید در شرایط کنونی ناشی از کرونا، صداوسیما مجبور است به عمد چند پروژه مختلف را برای ایام عید در دست ساخت قرار دهد. الان هم همزمان چند سریال را جلوی انداخته تا بنابر اتفاق و نرسیدن‌های احتمالی، آنتن نوروز خالی از سریال‌های نمایشی نباشد.

سریال هشت آباد

گفتنی است؛ «هشت‌آباد» روایتگر قصه‌های طنز در اسفند ۶۶ تا ۱۴ فروردین ۶۷ و برگرفته از تجارب شخصی و خاطرات نوجوانی علی مسعودی است.

در این مجموعه جواد خواجوی، بازیگر مشهدی و چهره معروف فضای مجازی نقش اصلی آن را برعهده دارد. در کنار جمعی از هنرمندان بومی مشهد بازیگرانی همچون رابعه اسکویی، یوسف تیموری، داریوش سلیمی، هادی عامل هاشمی و نیز در این سریال جلوی دوربین رفته‌اند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.