دوشنبه ۱ دی ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۹

بنیاد سینمایی فارابی؛

امضا تفاهم نامه همکاری سینمایی بین ایران و نیکاراگوئه

بنیاد سینمایی فارابی

سینماپرس: سازمان سینماتک ملی نیکاراگوئه و بنیاد سینمایی فارابی تفاهم نامه همکاری در زمینه امور سینمایی امضاء کردند.

به گزارش سینماپرس، در این دیدار که با حضور مسئولان سینماتک ملی نیکاراگوئه و سفرای دو کشور در بنیاد سینمایی فارابی برگزار شد، علیرضا تابش مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی با اشاره به سینمای ایران و سابقه و تجربه ۱۲۰ ساله‌اش، اظهار داشت: در روزهایی که دنیا با چالش کرونا روبرو است، با امضای این تفاهم‌نامه فصل نوینی از تعاملات سینمایی دو کشور ایران و نیکاراگوئه آغاز شد.  

او با اشاره به ایجاد زمینه فعالیت سینمایی در قالب تولید مشترک در آینده همکاری دو کشور اظهار داشت: امید است این قرارداد همکاری زمینه را برای مشارکت بخش خصوصی و دولتی دو کشور قرار گیرد.  

در این نشست مجید صالحی سفیر جمهوری اسلامی ایران در نیکاراگوئه گفت: از طریق امضای این تفاهم‌نامه مهم، تبادل محصولات و برنامه‌ریزی برای همکاری سینمایی آغاز می‌شود و از این طریق امکان دستیابی به اطلاعات بیشتری درباره فرهنگ‌ها به‌دست می‌آید که موجب تقویت روابط دوستانه دو کشور می‌شود.  

همچنین «ایدانیا کاستیلو»، مدیر سینماتک ملی نیکاراگوئه در این نشست اظهار داشت: امضای این تفاهم‌نامه نشانه تعهد مردم و دولت‌ها برای اتحاد و تقویت فرهنگ‌های هر دو ملت است.  

در بخش دیگری از این نشست آیزاک براوو سفیر نیکاراگوئه در ایران، از حمایت مردم و دولت جمهوری اسلامی ایران و بنیاد سینمایی فارابی برای تعهدشان به امضای این تفاهم‌نامه که به نفع توسعه هنر سینمایی در هر دو کشور است، تشکر کرد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.