شنبه ۲۹ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۵

در پنجمین روز از چهاردهمین جشنواره «سینماحقیقت»؛

آیین نکوداشت مرحوم استاد «اکبر عالمی» برگزار می‌شود

اکبر عالمی

سینماپرس: آیین نکوداشت زنده یاد اکبر عالمی مستندساز، پژوهشگر و استاد دانشگاه در پنجمین روز از چهاردهمین جشنواره «سینماحقیقت» برگزار می‌شود.

به گزارش سینماپرس، امروز شنبه ۲۹ آذرماه در پنجمین روز از برگزاری چهاردهمین جشنواره «سینماحقیقت» علاوه بر پخش مستندهای مختلف، برنامه‌های متعددی از طریق تلویزیون تعاملی تیوا و لایو صفحه اینستاگرام جشنواره برای علاقه مندان پخش می‌شود.

بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده ساعت ۱۷ تا ۱۸:۳۰ هر روز از جشنواره چهاردهم به بزرگداشت و نکوداشت بزرگان عرصه مستند اختصاص دارد. امروز شنبه ۲۹ آذرماه نکوداشت اکبر عالمی مستندساز، مجری، استاد دانشگاه و پژوهشگر در برنامه روز پنجم جشنواره برگزار می شود. علاقه مندان برای تماشای برنامه می‌توانند از طریق تلویزیون تعاملی تیوا و اینستاگرام جشنواره آن را دنبال کنند.

در این آیین، فیلم نکوداشت زنده یاد اکبر عالمی به کارگردانی سمیرا غلام‌زاده پخش می‌شود. همچنین سیف‌اله صمدیان عکاس و مستندساز، امیرحسن ندایی پژوهشگر و مستندساز، ابراهیم حقیقی طراح گرافیک و مدیر هنری و امیرحسین سرایی درباره زنده یاد عالمی صحبت می‌کنند.

در پنجمین روز از چهاردهمین جشنواره «سینماحقیقت» در بخش «فیلم خبر» جشنواره، مستندهای «داغ قره‌باغ»، «رویای آشفته»، «شب‌ها در راه مرغ آتش»، «رضیه و منصور» در ساعت ۱۲:۳۰ تا ۱۴ و مستندهای «آق‌سو»، «پا به توپ»، «حاج ابوالقاسم قناد و پسران»، «سنجاقک‌های برکه‌ خشک»، «قهرمان»، «ژنرال» در ساعت ۱۴:۳۰ تا ۱۶ تحت عنوان «فیلم خبر» معرفی و بررسی می‌شوند.

علاوه بر این تلویزیون تیوا و لایو اینستاگرام جشنواره در ساعات ۱۶:۳۰ تا ۱۷، ۱۸:۳۰ تا ۱۹، ۲۰:۳۰ تا ۲۱ و ۲۱ تا ۲۲ برنامه‌های ترکیبی دیگری نیز در نظر گرفته که برای علاقه مندان به صورت رایگان قابل تماشا است.

چهاردهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مستند ایران «سینماحقیقت» به دبیری محمد حمیدی مقدم، از ۲۵ آذرماه آغاز شده و تا  ۲ دی ماه به صورت برخط برگزار می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.