جمعه ۲۸ آذر ۱۳۹۹ - ۰۸:۱۷

مدیر صندوق اعتباری هنر:

تلاش می‌کنیم تا کمک بیمه‌های هنرمندان را برای ۳ ماه دیگر از دولت بگیریم

سیدحسین سیدزاده در نشست رسانه‌ای مدیرعامل صندوق اعتباری هنر

سینماپرس: مدیر صندوق اعتباری هنر گفت: کمک به بیمه هنرمندان، در ابتدای سال بیش از ۳۷ میلیارد تومان هزینه به دولت تحمیل کرد.

به گزارش سینماپرس، سید حسین سیدزاده مدیر صندوق اعتباری هنر در گفت‌وگو با خبرنگاران جوان، درباره صدور و ارسال هنرکارت ها، به دست هنرمندان گفت: برای ۵۷ هزار و ۵۰۰ نفر از کسانی که ثبت نام کردند، حساب افتتاح و به حساب همه آن‌ها ۱ و نیم میلیون تومان پول نقد واریز شد. البته به کسانی که دارای نشان درجه ۱ بودند ۵ میلیون تقدیم کردیم. از مجموع این تعداد، ۴۱ هزار کارت صادر شده است.

وی افزود: تعدادی از کسانی که ثبت نام کردند، یا اطلاعاتشان برای درج روی کارت کافی نبوده یا عکس هایشان مشکل داشته که به آن‌ها اطلاع داده شده که بیایند و این اطلاعات را کامل کنند.

سیدزاده تاکید کرد: ۴۱ هزار کارتی که صادر شده، در یک بسته‌ای از انتهای ماه جاری ارسال می‌شود. دقت کنید که ارسال آن باید ارسال امنی باشد که دست خود دارندگان برسد. با این ملاحظات از پایان آذر ارسال بسته‌ها آغاز خواهد شد.

مدیر صندوق اعتباری هنر در خصوص اقدامات دولت برای کمک به بیمه‌های هنرمندان در این روزها گفت: این کار بار هزینه‌ای سنگینی داشت و در ردیف بودجه‌ای صندوق هم دیده نشده بود. در ابتدای سال بیش از ۳۷ میلیارد تومان هزینه به دولت تحمیل شد. از طرفی هم الان منابع محدود است. البته می‌دانم که موضوع بیمه دغدغه حوزه فرهنگ و هنر است، بنابراین تلاش می‌کنیم تا این کمک را برای ۳ ماه دیگر از دولت بگیریم.

وی تاکید کرد: مجموع بیمه شدگان صندوق هنر ۳۸ هزار نفر هستند، ۳۵۰۰ خبرنگار نام خود را به هنر کارت ارائه داده و ۴۲۰۰ خبرنگار هم بیمه کرونا شده اند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.