دوشنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۳

اتابک نادری:

راه انداختن دوباره تله‌تئاترسازی در تلویزیون یکی از روش‌هایی است که می‌تواند معیشت هنرمندان تئاتر را بهبود دهد

اتابک نادری در رونمایی از پوستر سی‌ و پنجمین جشنواره تئاتر فجر

سینماپرس: در اواخر تابستان مدت‌ها درگیر بیماری کرونا بودم که شرایط بسیار سختی را به واسطه این بیماری تجربه کردم و همین باعث می‌شود از عموم مردم بخواهم به شدت دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت کنند.

به گزارش سینماپرس، اتابک نادری بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون با بیان این مطلب به «جوان» گفت: خوشبختانه با دعای خیر و روحیه دادن دوستان و عزیزان توانستم بر کرونا بعد از یک دوره درمانی ۳۰، ۴۰ روزه بربیایم، ولی به نظرم باید خطرات ناشی از این بیماری را کاملاً جدی گرفت. این بازیگر درباره تأثیرات کرونا بر وضعیت زندگی اهالی هنر گفت: با شیوع کرونا، این بیماری تأثیرات زیادی روی اقتصاد و معیشت تمام مردم از جمله هنرمندان داشته است و باید از هنرمندان حمایت جدی انجام شود.


اتابک نادری ادامه داد: اهالی سینما و تئاتر نیز از این قاعده جدا نیستند و وضعیت خوبی ندارند و اغلب بیکار هستند، چون سینماها و تئاترها تعطیلند و چیزی به نام دخل و خرج اقتصادی تقریباً وجود ندارد. بازیگر «گاندو» و «بچه مهندس» تأکید کرد: اگر بخواهم جزئی‌تر درباره تئاتر حرف بزنم، شرایط اغلب سالن‌های نمایشی به جز چند مورد در دوران کرونا به دلیل نبود فضای استاندارد و مناسب و تهویه اصلاً مناسب اجرای نمایش نیست و وقتی نمایشی اجرا نشود، هنرمندان بیکار می‌مانند و وقتی بیکاری فشار می‌آورد، چه می‌توانند بکنند جز امید داشتن به همراهی در پروژه‌های سینمایی یا تلویزیونی.


این بازیگر ۵۰ساله تأکید کرد: در شرایط فعلی فقط مرکز هنرهای نمایشی به تنهایی نمی‌تواند پاسخگوی شرایط بغرنج پیش‌روی هنرمندان باشد و سازمان‌های مرتبط با تئاتر مثل شهرداری، بنیاد حفظ آثار دفاع مقدس، حوزه هنری و سازمان تبلیغات باید در قضیه حمایت کاری و مالی از هنرمندان ورود داشته باشند. اتابک نادری خاطر نشان کرد: وظیفه تلویزیون هم در حمایت از هنرمندان مهم است که باید به آن توجه داشته باشد. تلویزیون می‌تواند با به‌کارگیری بخشی از هنرمندان بیکار تئاتر و سینما و گسترده کردن دایره جذب نیرو کاری کند که بخشی از هنرمندان هم که شده بتوانند از طریق همکاری با سریال‌های تلویزیون درآمد داشته‌باشند. بازیگر «عمارت فرنگی» و «ستایش» ابراز امیدواری کرد: راه انداختن دوباره تله‌تئاترسازی در تلویزیون یکی دیگر از روش‌هایی است که می‌توان به کمک آن شرایط به‌کارگیری هنرمندان فعال تئاتر را ترتیب داد. تله‌تئاترسازی هزینه سنگین سریال‌سازی را هم ندارد و در عین حال اگر متن‌های جذابی برایش انتخاب شود، قطعاً با ارتباط‌گیری مناسب مخاطب روبه‌رو خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.