جمعه ۲۱ آذر ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۵

سینمای جهان؛

انجمن کارگردان های آمریکا به اکران آنلاین فیلم ها انتقاد کرد

 پول‌های نامعلوم، مافیای اکران و سینمای مبتذل! / سالن سینما

سینماپرس: انجمن کارگردان‌های آمریکا نیز از تصمیم کمپانی برادران وارنر برای پخش فیلم‌های سینمایی سال ۲۰۲۱ هم‌زمان به صورت سینمایی و آنلاین انتقاد کرد.

به گزارش سینماپرس به نقل از ورایتی، در حالی که هفته پیش کمپانی برادران وارنر اعلام کرد ۱۷ فیلم مهمش را که قرار است در سال ۲۰۲۱ اکران شود همزمان در سینماها و در شبکه اچ‌بی‌او مکس به صورت آنلاین اکران می‌کند، انجمن کارگردان‌های آمریکا این تصمیم را زیر سوال برد.

راسل هالندر مدیرعامل این انجمن با ارسال نامه‌ای برای مدیر عامل وارنر برادرز خواستار برگزاری نشستی برای این طرح شد و تاکید کرد که اکران آنلاین می‌تواند چقدر ارزش‌های فیلم را پایین بیاورد. در این نامه‌ای به نشستی از سال ۲۰۱۹ اشاره شده که در همین مورد برگزار شده بود.

انجمن بازیگران و انجمن نویسندگان در باره این تصمیم کمپانی برادران وارنر اظهار نظری نکرده‌اند.

در فهرست فیلم‌های در دست اکران این کمپانی در سال آینده «ماتریکس ۴»، «گودزیلا در برابر کونگ» و «جوخه خودکشی» هم جای دارند که همه از فیلم‌های مهم سال هستند.

تصمیم کمپانی از آنجا گرفته شده که معتقد است در سال آینده هم مردم از حضور در سینماها خودداری خواهند کرد.

کمپانی برادران وارنر پیشتر اعلام کرده بود که «زن شگفت‌انگیز ۱۹۸۴» را از ۲۵ دسامبر هم‌زمان در سینماها و سرویس اچ‌بی‌او مکس اکران می‌کند؛ اما هالیوود در این باره حساسیت نشان نداده بود.

اما تصمیم جدید این کمپانی بلافاصله با انتقاد شدید کریستوفر نولان روبه‌رو شد که سازنده «تنت» و سه گانه «بتمن» برای این کمپانی بوده است. وی تاکید کرده بود که کمپانی پیش از اخذ این تصمیم باید با دست‌اندرکاران ساخت این فیلم‌ها از بازیگران گرفته تا فیلمسازان مشورت می‌کرد.

پس از آن پتی جنکینز کارگردان «زن شگفت‌انگیز ۱۹۸۴» گفت: گزینه بهتری وجود نداشت. او افزود: اگر مثلاً سال پیش به من می‌گفتید مستقیم به شبکه‌های استریمینگ خواهیم رفت، ممکن بود دیوانه شوم. اما امسال سال دیوانه‌کننده‌ای بود. باورنکردنی بود. همه داریم سعی می‌کنیم به زندگی‌مان سر و سامان بدهیم و به همین دلیل می‌گویم گزینه بهتری وجود ندارد.

استیون سودربرگ هم در مصاحبه‌ای از این تصمیم حمایت کرده و گفته است: این تنها واکنشی است به یک واقعیت اقتصادی. همه به زودی متوجه می‌شوند که حتی با وجود واکسن، فروش فیلم‌ها در سالن‌ها در سال ۲۰۲۱ به اندازه کافی نخواهد بود. سالن سینمایی که با ۵۰ درصد ظرفیت فعالیت کند، نمی‌تواند به اکران فیلم‌ها کمک کند. اما این وضع تغییر می‌کند و بتدریج به آنجا می‌رسیم که مردم از رفتن به سینما احساس امنیت کنند.

وی افزود: فکر می‌کنم برادران وارنر به این نتیجه رسیده‌اند که همه چیز درست می‌شود، اما نه به آن زودی که شما فکر می‌کنید.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.