جمعه ۲۱ آذر ۱۳۹۹ - ۲۰:۴۹

سید مسعود اطیابی:

مدیریت ما به نظر می‌رسد به کلی سینمای الان را فراموش کرده‌اند به نحوی که انگار از اساس سینمایی در کار نبوده و نیست

مسعود اطیابی

سینماپرس: این کارگردان با اشاره به تعطیلی کنونی سینما گفت: کارگر و کارمند سینما را در دوره شیوع کرونا، تعدیل و اخراج نکنید بلکه مدیران ما از الان باید به فکر سالن‌های سینما، امکانات و کبودها باشند تا پس از بحران کرونا با خیال راحت بدانند که چکار باید بکنند.

به گزارش سینماپرس، سینماهای کشور همچنان روزهای بی‌رونق و تعطیل‌شده‌ای را سپری می‌کند و این ماجرا همانند ماه‌های اخیر ادامه دارد بلکه بتواند با افت تب و تاب کرونا و شاید برپایی جشنواره فجر به تحرکی مجدد برسد.

جشنواره فجر سی و نهم قطعی به نظر می‌رسد اما چگونگی برپایی و کم و کیف آن نیز محل سوال است. با این حال در روزهایی که سالن‌های سینما با منع اکران فیلم‌ها و البته عدم استقبال صاحبان فیلم مواجه‌اند، هیچ اتفاقی نیز از ناحیه این بخش از هنر به گوش نمی‌رسد و گویا همه چیز در تعطیلی مطلق به سر می‌برد.

برهمین اساس هم برخی معتقدند که باید از فرصت پیش‌آمده به نحو دیگری استفاده کرد و لااقل دستی به سر و روی سینما کشید.

انگار از اساس سینمایی در کار نبوده و نیست

مسعود اطیابی کارگردان سینما در همین ارتباط و با تأکید بر نکته مذکور تصریح کرد: پس از چندماه تعطیلی سالن‌های سینما که به واسطه کرونا پیش آمده، مدیریت ما به نظر می‌رسد به کلی سینمای الان را فراموش کرده‌اند به نحوی که انگار از اساس سینمایی در کار نبوده و نیست.

وی افزود: درحالی که همین الان باید از فرصت محدودیت‌های فعلی استفاده کنند و لااقل سراغ رفع کمبودهای قبلی بروند اما فعلا که خبر خاصی دیده و شنیده نمی‌شود. نهایتا به هر ترتیبی در پی این هستند که جشنواره فجر را در این شرایط برپا کنند.

کارگردان فیلم‌هایی همچون «دینامیت» و «انفرادی» تأکید داشت: کارگر و کارمند سینما را در دوره شیوع کرونا، تعدیل و اخراج نکنید بلکه در این زمان تعطیلی، مثلا سراغ بازسازی سالن‌ها بروید و هرکار دیگری که برای رونق سینمای بعد از کرونا لازم است را پیگیری کنید.

قطار درحال حرکت را که نمی‌شود تعمیر کرد

وی خاطرنشان کرد: مدیران ما از الان باید به فکر سالن‌های سینما، امکانات و کبودها باشند تا پس از بحران کرونا با خیال راحت بدانند که چکار باید بکنند. بالاخره قرار نیست که کرونا برای همیشه ادامه یاید و سینما نیز از بین برود.

اطیابی اینگونه نیز یادآور شد:در همین بازه تعطیلی سینماها که سالن‌ها خاموش‌اند و متقاضی اکران هم وجود ندارد، مدیران بنشینند و برنامه بریزند و این قطار ایستاده را تعمیر کنند؛ وگرنه سینمایی که مشغول کار است را که نمی‌توان درمان کرد.

*آنا

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.