چهارشنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۵

مهدی فقیه:

تولید درام‌های زندگینامه‌ای قوی درباره شهدای ترور، مسئله آقایان دوپاسپورته نیست

دو تابعیتی‌ها در سینما

سینماپرس: اینکه چرا درباره مفاخر علمی خودمان نتوانسته‌ایم فیلم و سریال قابل قبول تولید کنیم، یک مسئله است و اینکه چرا بدنه سینمایی‌ها اصلاً شناختی از مفاخر علمی ندارند، مسئله‌ای مهم‌تر.

به گزارش سینماپرس، مهدی فقیه بازیگر باتجربه سینما و تلویزیون با بیان این مطلب به جوان گفت: متأسفانه اطلاع‌رسانی ناقص باعث شده بسیاری از چهره‌های برتر علمی خود را نشناسیم و حتی پس از شهادت چنین چهره‌هایی نیز اغلب سلبریتی‌ها موضعی انفعالی نسبت به این حوادث ملی دارند. بازیگر «هور در آتش» ادامه داد: هنرمند اصیل باید کنشگر باشد و جریان‌سازی کند نه اینکه منتظر شود جریانی ایجاد و او سوار بر آن جریان یا موج شود. برایم خیلی عجیب است که برخی روشنفکرنمایان هنری درباره انتخابات امریکا مرتباً اظهارفضل می‌کنند ولی جرئت ندارند ترور یک ایرانی آن هم یک دانشمند ایرانی را محکوم کنند. مهدی فقیه تأکید کرد: حداقل کاری که هنرمندان ایرانی باید بکنند این است که همه در کنار هم ترور را محکوم کنند. بازیگر «مریم مقدس» و «خروج» عنوان کرد: هالیوود توانسته با فیلم‌هایش قهرمانان قلابی مثل راکی و رمبو را جا بیندازد و ما در اینجا نه قهرمانان تاریخ خود را در سینما و تلویزیون دیده و نه قهرمانان تاریخ انقلاب را درست و حسابی دراماتیزه کرده‌ایم. اگر هم کاری انجام می‌دهند آن قدر شعاری و سطحی است که انگار فقط برای کسب درآمد انجام شده است. این بازیگر ۷۵ساله با رد کمبود بودجه در حیطه تولید آثار زندگینامه‌ای مرتبط با شهدای ترور ادامه داد: مگر می‌شود بودجه نباشد؟ همین حالا که سینماها تعطیل است هرازگاهی چندین پروانه ساخت صادر و در هر فصل هم چندین سریال تولید می‌شود ولی ماجرا این است که تولید درام‌های زندگینامه‌ای قوی درباره شهدای ترور، مسئله آقایان دوپاسپورته نیست.

فقیه افزود: آقایان دوپاسپورته دلشان خوش است که شش ماه سال را آن طرف باشند و برای همین سراغ سوژه‌های ضدامپریالیستی نمی‌روند. بدبختی این است که حتی حین حضورشان در آن طرف نرفته‌اند دو سالن سینما اجاره کنند و فیلم‌های ایرانی نمایش دهند و همه دستاورد هنری‌شان در آن سوی دنیا فقط عکس گرفتن با بازیگران مهاجر است! آن وقت از این جماعت انتظار می‌رود بیایند و درباره شهید هسته‌ای فیلم بسازند؟ بازیگر «ملک سلیمان» یادآور شد: آن‌هایی هم که به سمت ساخت فیلم‌های این گونه می‌روند، اغلب کم‌تجربه یا بی‌تجربه هستند و صرفاً می‌خواهند نام شهدا را برای دیده شدن خود مجالی کنند در حالی که تولید فیلم بزرگ درباره قهرمانان مملکت نیاز به آدم‌های بزرگ دارد. باید آدم‌های بزرگ تربیت می‌کردیم ولی هر آدم بزرگ و معتقدی را به دلیلی بایکوت کرده‌ایم.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.