سه‌شنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۸

سیدکاظم احمدزاده:

چرا سلبریتی‌هایمان آن‌قدر کم‌کاری کردند و در میدانِ ادای احترام به این دانشمند هسته‌ای، حضور نداشتند

شهید محسن فخری‌زاده

سینماپرس: مجریان در پیام‌هایی اعلام انزجارشان را نسبت به شهید هسته‌ای اعلام کردند اما مجری قدیمی نسبت به رفتارهای اینستاگرام و کم‌کاری سلبریتی‌ها انتقاد دارد.

به گزارش سینماپرس، مجریان تلویزیون در صفحات مجازی خودشان دلنوشته‌ها و توصیف‌های زیبایی از شهادت، محسن فخری‌زاده دانشمند و شهید هسته‌ای قرار داده‌اند که در ادامه به این واکنش‌ها پرداخته‌ایم.  

بسیاری از مجریان و گویندگان رادیو و تلویزیون هم مثلِ استوری حذف شده علیرام نورایی، پیام‌هایی در فضای‌مجازی گذاشتند و انزجار خودشان را همچون سلمان فرخنده روی آنتن "دست در دست" شبکه دو و برخی مجریان دیگر، اعلام کردند "غیرت ملی ایجاب می‌کند به وقتش پاسخ لازم را به این اقدام بدهیم. " در این حال کماکان اینستاگرام پیام‌هایی را که منتسب به سردار قاسم سلیمانی باشد حذف می‌کند، در اقدامی مغرضانه و خلاف آزادی بیان،  جلوگیری از انتشار پست‌های مرتبط با این ترور ناجوانمردانه دانشمند هسته‌ای شهید فخری‌زاده را نیز در دستور کار قرار داد.

با بالارفتن پست‌های مرتبط با این اقدام تروریستی و با یادآوری همزمانی این ترور با سالگرد شهادت شهید سلیمانی و شهید شهریاری دیگر دانشمند هسته‌ای کشورمان، اینستاگرام بار دیگر با غرض ورزی این پست‌های مرتبط را حذف کرد که این اقدام خلاف آزادی بیان، با واکنش بسیاری از کاربران در سایر شبکه‌های اجتماعی همراه شده است.

همراهی اینستاگرام با اقدامات تروریستی کشورهای متخاصم، از طریق حذف اکانت و پست کاربران ایرانی و جلوگیری از آزادی بیان ایرانیان در فضای مجازی، مسبوق به سابقه است. سال گذشته نیز پست‌های مربوط به شهادت سردار سلیمانی و هشتگ انتقام سخت در این شبکه اجتماعی حذف و برخی از اکانت‌های کاربران ایرانی حذف شد.

نباید تعجب کنیم؛ اینستاگرام همیشه همین‌طور است

کاظم احمدزاده مجری قدیمی تلویزیون در واکنش به رفتار اینستاگرام با حذف پست‌هایی که به شهید محسن فخری‌زاده دانشمند هسته‌ای‌مان ادای احترام می‌کنند، به تسنیم  گفت: من صفحه‌ای در فضای مجازی ندارم و اصلاً با این فضا، قهرم. غیر از این باشد باید تعجب کنیم. شهید فخری‌زاده یک عمر در راستای مبارزه با استکبار جهانی فعالیت کرد و دست‌اندرکاران اینستاگرام هم حامی آن ایادی‌اند و باید این کار را بکنند. این برخورد زشت، غیرحرفه‌ای و غیراخلاقی اینستاگرام برای دفعه اول نیست که اتفاق می‌افتد. ما یادمان نرفته در رابطه با انعکاس احترام‌های مجازی دوستداران شهید سلیمانی هم این اتفاق افتاد. اصلاً انگار آن‌ها با حرفِ حساب مشکل دارند و حذفش می‌کنند.  

او در پاسخ به این سؤال که بسیاری انتقاد دارند چرا سلبریتی‌هایمان آن‌قدر کم‌کاری کردند و در میدانِ ادای احترام به این دانشمند هسته‌ای، حضور نداشتند، تأکید کرد: اقتضای شغلِ شهید فخری‌زاده این بود که شناخته نشود و گمنام بماند. اما دلیل نمی‌شود سلبریتی‌ها کم‌کاری کنند. حالا که فهمیدند او چقدر خدمات و دستاورد برای کشورمان داشته و چه انسانِ بزرگی بوده، به میدان بیایند و کم‌کاری‌شان را جبران کنند. الان باید خودشان را نشان دهند!

مشروح پست‌های چند مجری تلویزیون:

روایت اقبال واحدی از معجزه‌ای خدایی

اقبال واحدی مجری قدیمی تلویزیون که او را به اجرای "صبح بخیر ایران" و سفرنامه‌های تلویزیونی می‌شناسیم در صفحه مجازی‌اش نوشته است: "باز هم معجزه‌ای خدایی برای بیداری ما. چقدر نشانه برای حقانیت راه حسینی؟ خوش به حال و روزت معلم دانشمند که از سوی حق برای نشانی حقیقت انتخاب شدی. "

صندوقچه اسرار برنامه هسته‌ای ایران

نادر طالب‌زاده در صفحه‌ اینستاگرام این توصیف را برای شهید فخری‌زاده انتخاب کرده است:  انسان‌های خوب را می‌توان به دو دسته تقسیم کرد. یک دسته آن‌هایی که کارهایی که خدا دوست ندارد انجام نمی‌دهند. به حلال و حرام و فقه آشنا هستند و در این دایره زندگی می‌کنند. یک دسته هم آن‌هایی که همیشه دنبال انجام دادن کارهایی‌اند که خداوند آن را دوست دارد، یا خدا بیشتر دوست دارد...

لغزش در گروه اول خیلی بیشتر اتفاق می‌افتد، و شهادت در گروه دوم ...

شهید هسته‌ای محسن فخری‌زاده/ نام محسن فخری‌زاده به عنوان یکی از پنج شخصیت ایرانی که در فهرست ۵۰۰ نفره قدرتمندترین افراد جهان که از سوی نشریه آمریکایی فارن پالیسی منتشر شده‌است، دیده می‌شود.

آمریکایی‌ها، وی را صندوقچه اسرار برنامه هسته‌ای ایران قلمداد می‌کردند که همواره در تعیین موضع ایرانی‌ها در مذاکرات، نقشی مخفیانه اما مؤثر داشته‌است. بر طبق نظر آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تا زمانی که با فخری‌زاده گفت‌وگوی مستقیم انجام نشود، نمی‌توان در میزان ورود ایران به دانش هسته‌ای، اظهارنظر کرد.

او به همراه سیدعباس شاهمرادی زواره استاد دانشگاه صنعتی شریف، مهم‌ترین نام‌های مطرح از افرادی هستند که غربی‌ها به دنبال مصاحبه بودند. او با رابرت اُپنهایمر، کارشناس فیزیک آمریکایی مقایسه می‌شود که در دهه ۴۰ میلادی کار نظارت بر ساخت بمب اتم در آمریکا را برعهده داشت.

و در عصر ۷ آذر ۱۳۹۹ در شهر آبسرد، شهرستان دماوند ترور شد و به درجه والای شهادت نائل آمد.

غربی‌ها همواره وهم ساخت بمب هسته‌ای توسط ایران را در سر داشتند و ایران را به این خلاف شرع متهم کرده‌اند. در صورتی که ایران و هر کشوری با اجرای قوانین آژانس بین‌المللی می‌تواند در راستای اهداف صلح‌آمیز از مزایای اورانیوم غنی شده استفاده کند. ایران کشوری اسلامی است که هیچ‌گاه شروع‌کننده جنگی نخواهد بود و پیرو سیره اهل‌بیت و پیامبر خود خواهد ماند حتی اگر به ضررش در اهداف کوتاه مدت منجر شود.

با این ترورها کشور ایران هیچ‌وقت تضعیف نخواهد شد و دانشمندانش با این خون‌ها محکم‌تر از قبل به فعالیت صلح‌آمیز خود ادامه خواهند داد. ان‌شاءالله خون شهیدان والا مقام‌مان همچون شهید هسته‌ای فخری‌زاده پایمال نخواهد شد و با انتقام سخت روبرو خواهد شد. "

رذل‌ترین آدم‌کش‌های تاریخ ناجوانمردانه می‌زنند!

وحید یامین‌پور در صفحه مجازی‌اش نوشت: "آه از غمی که تازه شود با غمی دگر... لعنت به انفعال، لعنت به ترس، لعنت به لبخندهای از سر ذلت، لعنت به مصلحت‌اندیشی‌های بزدلانه... حالا رذل‌ترن آدم‌کش‌های تاریخ از پشت سر، ناجوانمردانه، بهترین‌های ما را می‌زنند... این داغ‌های پیاپی تسلّی ندارد. "

نشانه لقمه‌های حرام در ترور شهید فخری‌زاده

حسین اسدی، مجری بدون توقف در واکنش به ترور شهید فخری‌زاده در صفحه اینستاگرام خود نوشت: از اثرات لقمه حروم اینه که به مرور غیرت و شرف برات معنا نداره. به مرور وطن (ناموس) برات بی‌معنا میشه (گرچه تظاهر کنی!). اون وقته که اگر با سرمایه‌های کشورت هرکاری کنند باز پالس ضعف مخابره می‌کنی. پر واضحه که ابراز ضعف مساوی است با هارتر شدن طرف مقابل!

هشتگِ دانشمند برجسته و ممتاز هسته‌ای و دفاعی‌

مجید یراق‌بافان در صفحه مجازی خودش با هشتگ دانشمند برجسته و ممتاز هسته‌ای و دفاعی،  نوشت: "همت بلنددار که مردان روزگار، از همت بلند به جایی رسیده‌اند. "

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.