سه‌شنبه ۲ دی ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۲

سینماپرس بررسی کرد؛

چرا سلبریتی‌ ها در برابر ترور ددمنشانه شهید فخری زاده سکوت کردند؟/ از تأکید بر نوکری برخی سلبریتی ها برای بیگانگان تا انتقاد از رسانه هایی که به آنها بها می دهند!

فهیم-اصغری،-توکلی-حر-برجی-طلابیگی-شرف الدین-بیدل-سربخش

سینماپرس: تعدادی از سینماگران و کارشناسان فرهنگی کشور در خصوص جای خالی سلبریتی ها در واکنش به ترور دانشمند برجسته ملی شهید محسن فخری زاده تأکید کردند: برخی از سلبریتی های نوکر بیگانگان و امپریالیسم هستند و از این رو جرأت نمی کنند بدون صلاحدید و نظر آن ها در خصوص مسائل مهم و استراتژیک ملی و دینی نظری بدهند؛ این در حالی است که همین افراد وقتی اتفاقی مشابه در کشورهای دیگر رخ می دهد بلافاصله در صفحات مجازی خود دست به سوگواری می زنند و به سفارت ها می روند و شمع روشن می کنند و گل می دهند!

به گزارش سینماپرس شهید محسن فخری‌زاده دانشمند هسته ای ایران چندی قبل مورد حمله تروریست‌ ها قرار گرفت و به درجه شهادت نائل شد؛ نام محسن فخری‌ زاده به عنوان یکی از ۵ شخصیت ایرانی که در فهرست ۵۰۰ نفره قدرتمندترین افراد جهان که از سوی نشریه آمریکایی فارین پالیسی منتشر شده است. نام این شهید والامقام تحت عنوان دانشمند ارشد وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و رئیس پیشین مرکز تحقیقاتی فیزیک (PHRC) در تاریخ ۲۴ مارس ۲۰۰۷ میلادی، در فهرست تحریم شدگان ایران توسط شورای امنیت سازمان ملل قرار گرفت. محسن فخری‌زاده تنها دانشمند هسته‌ای ایرانی است که بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی نام او را مستقیما در شو تبلیغاتی سال گذشته خود به زبان آورد و مدعی شد روی برنامه تسلیحاتی اتمی کار می‌ کرده است.

اما نکته قابل تأمل آنجا بود که سلبریتی‌ هایی که وقت و بی‌وقت نسبت به اتفاقات مختلف اظهارنظر می‌کنند بعد از این شهادت مظلومانه سکوت پیشه کردند. واقعاً معلوم نیست به خاطر از دست دادن فالوئرها و تهدیدات اینستاگرام برای حذف صفحه این کار را انجام دادند یا به فکر پاسپورت ها و گرین کارت ها و ویزای های شان بوده اند که با نوکری برای بیگانگان به دست آورده اند!

این سکوت ددمنشانه سلبریتی های وطنی در مقابل این جنایت آشکار که سازمان ملل متحد نیز آن را محکوم کرد با واکنش جدی از سوی برخی هنرمندان ولایی و انقلابی و همچنین رسانه و مردم روبرو شد! همه از خود سوأل می کردند چطور این سلبریتی هایی که برای کوچکترین اتفاقاتی در پاریس و برلین و... جلوی سفارت ها می روند و گل اهدا کرده و شمع روشن می کنند و در صفحات مجازی شان به سوگواری می پردازند حالا برای ترور یک دانشمند برجسته ملی سکوت مطلق اختیار کرده و حتی این جنایت هولناک را محکوم هم نمی کنند!

در همین رابطه با ۹ تن از هنرمندان و کارشناسان فرهنگی کشور آقایان: آرش فهیم، ابراهیم اصغری، هوشنگ توکلی، اکبر حر، رضا برجی، حسین طلابیگی، محمدرضا شرف الدین، داود بیدل و علیرضا سربخش گفتگو کردیم که ماحصل نظرات آن ها برای اطلاع بیشتر شما مخاطبان گرامی در ذیل نقل شده است.

آرش فهیم روزنامه نگار و منتقد سینما در خصوص جای خالی سلبریتی های بی سواد در واکنش به ترور دانشمند برجسته ملی شهید محسن فخری زاده گفت: سکوت بسیاری از جماعت موسوم به سلبریتی ها در برابر ترور دانشمند ایرانی، دکتر محسن فخری زاده، قبل از اینکه مسأله ای سیاسی باشد، یک مسأله فرهنگی است! هنرمندی که در مواجهه با حوادث و اتفاقات ملی کشورش بی تفاوت باشد، یعنی دچار عقب ماندگی و ضعف فرهنگی و فکری است! ما در جریان شهادت دکتر فخری زاده، باز هم شاهد بروز یک بیماری و نقصان در نظام فرهنگی کشورمان هستیم که نیاز به درمان دارد، وگر نه ما را با گسست ها و مشکلات فرهنگی پردامنه تری روبرو خواهد کرد! بسیاری از این به اصطلاح سلبریتی‌ها که امروز با بی تفاوتی از کنار ترور یک دانشمند گذشته اند، همانانی هستند که اگر یک نفر در پاریس کشته شود، جلوی سفارت فرانسه جمع می شوند و شمع روشن می کنند.

ابراهیم اصغری تهیه کننده سینما نیز در این باره اظهار داشت: بی شک هر انسانی باید به آب و خاک و کشورش عشق و علاقه داشته باشد؛ عرق ملی در خون یکایک ملت شهیدپرور ایران اسلامی جاری است اما برخی پزهای روشنفکرمآبانه، گرفتن ویزا از کشورهای غربی و داشتن تابعیت بیگانه مانع از واکنش سلبریتی ها در خصوص مسائل استراتژیک و ملی می شود و این مسأله جای تأسف دارد. این مایه ننگ است که برخی از سلبریتی ها خودشان را از مسائل ملی کشورشان جدا می کنند تا برایشان هنگام سفرهای غربی مشکلی به وجود نیاید! مایه تأسف است که ما در خیلی جاها شاهد آن هستیم که سلبریتی ها با مسائل انقلاب همراهی نمی کنند.

هوشنگ توکلی بازیگر و کارگردان سینما و تلویزیون نیز در این باره به سینماپرس گفت: متأسفانه برخی سلبریتی ها همواره مقابل جریان انقلابی و ارزشی قرار دارند و از همین رو هرگز در مورد چنین حوادث دردناک و متأثرکننده ای واکنش نشان نمی دهند! بی تفاوتی سلبریتی ها به مسائل پر اهمیت و استراتژیک و ملی در حالی است که آن ها از صدقه سر همین نظام و کشور مشهور و محبوب شده اند و به ثروت های نجومی دست یافته اند! این سلبریتی های یک شبه محبوب شده متأسفانه از جریانی ارتزاق می کنند که همواره مقابل جریانات انقلابی و بچه حزب اللهی ها است!

اکبر حر کارگردان سینما در خصوص جای خالی سلبریتی های بی سواد در واکنش به ترور دانشمند برجسته ملی شهید محسن فخری زاده گفت: سلبریتی ها میوه های گندیده ای هستند که تنها قبله آمال شان غرب است؛ این ها از قبل برکت جمهوری اسلامی ایران به شهرت و محبوبیت و ثروت رسیدند اما متأسفانه هیچ وقت به جامعه و مرم خدمت نکردند و عرق و اعتقادات ملی برایشان پوچ است! محرز است برخی از این سلبریتی ها و هنرمندان وابستگی شدیدی به سیاست غرب دارند و تابع دستورات غربی ها هستند و تنها برای آن ها خوش رقصی می کنند! متأسفانه ما بارها و بارها شاهد آن بوده ایم که برخی از این هنرمندان و سلبریتی ها در وجوه تخریبی و منفی و پا به پای دشمنان نظام و انقلاب اسلامی حرکت کرده اند و در جاهایی واکنش نشان داده اند که منافع ملی را زیر سوأل برده است!

حسین طلابیگی طراح جلوه های ویژه میدانی نیز اظهار داشت: جریان نفوذی در سینما اجازه نمی دهد تا سلبریتی ها نسبت به وقایع ملی واکنش مستقل داشته باشند؛ این سلبریتی ها هیچ استقلال فکری و رفتاری ندارند و نسبت به تمامی مسائل روز کشور و حوزه بین الملل ناآگاهند و تنها با دستور دیگران است که در پاره ای مواقع نسبت به برخی مسائل واکنش نشان می دهند! ویزای کشورهای غربی، ثروت اندوزی و سگ ها برای برخی سلبریتی ها مهمترینند! از این رو بنده معتقدم رسانه ها به هیچ عنوان نباید بیش از این به سلبریتی ها بها بدهند و به آن ها توجه کنند. همه ما باید بدانیم که این ها در جامعه هیچ نقش حیاتی و کلیدی ندارند و بود و نبودشان اصلاً برای ما مهم نباید باشد.

 

رضا برجی مستندساز برجسته کشور در خصوص جای خالی سلبریتی های بی سواد در واکنش به ترور دانشمند برجسته ملی شهید محسن فخری زاده گفت: جامعه سلبریتی های ایرانی یک طبل توخالی پر سروصدا هستند و کمترین سوادی ندارند؛ مشکل از خود ما است، مشکل از مدیران فرهنگی است، مشکل از رسانه ها است، مشکل از عموم افراد جامعه است که به این افراد بهای زیادی داده اند و باعث شده اند این ها فکر کنند عددی هستند و می توانند در بسیاری موارد تعیین کننده باشند! چه در حوزه سینما، چه در ورزش و یا حوزه های دیگر بهای زیادی دادن به آدم ها یک اشتباه محض است! این ها افرادی هستند که فقط دنبال دیده شدن هستند، دنبال منافع شخصی شان هستند. بعضی از این ها حاضرند فحش بخورند، توهین بشنوند اما نام شان بر سر زبان ها باشد.

محمدرضا شرف الدین تهیه کننده سینما و مدیرعامل پیشین انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس نیز در این باره به سینماپرس گفت: سلبریتی ها سرسپرده دول غربی و مهره های آن ها در حوزه فرهنگی و هنری ایران اسلامی اند؛ حرکات و رفتار و کلام سلبریتی ها و موضع گیری های آن ها در مواقع حساس و بحرانی همواره نشان از این دارد که آن ها کاملاً در خدمت منافع استکبار جهانی و دولت های غربی اند و هر کاری را برای خوشایند آن ها انجام می دهند. سلبریتی ها حاصل سرسپردگی اند و اگر سرسپردگی نداشته باشند به درجه سلبریتی بودن نمی رسند. همه امکانات برای عرض اندام سلبریتی ها مهیا است! آن ها رسانه ها و... را در اختیار خود دارند اما نباید بیش از این به نفوذی ها اجازه مانور داد چرا که اگر کمی قدرت آن ها بیشتر شود می توانند بیش از آنچه شاهد هستیم ضرر و خسران به فرهنگ و هنر کشور وارد سازند.

داود بیدل کارگردان سینما و تلویزیون در خصوص جای خالی سلبریتی های بی سواد در واکنش به ترور دانشمند برجسته ملی شهید محسن فخری زاده گفت: دلیل اصلی عدم واکنش از سوی جامعه هنری و سلبریتی ها نسبت به ترور شهید فخری زاده و سایر موارد مشابه این است که متأسفانه نگاه جامعه هنری ما به بیرون از چارچوب مرزهای کشور دوخته شده است و اغلب افراد تنها در مواردی از خود واکنش نشان می دهند که مورد پسند غربی ها باشد! شهید فخری زاده و امثال این شهید والامقام و بزرگوار با هر نگاه و جناحی یک دانشمند بود؛ سال ها طول می کشد یک دانشمند در کشور پرورش پیدا کند. این ها مایه فخر کشور و نظام هستند و این یک بی انصافی تمام عیار بود که جامعه هنری واکنش شایسته ای در قبال ترور ایشان از خود نشان ندادند.

علیرضا سربخش جانباز روشندل و کارشناس فرهنگی در خصوص جای خالی سلبریتی های بی سواد در واکنش به ترور دانشمند برجسته ملی شهید محسن فخری زاده گفت: پرسش اصلی بنده این است کسانی که برای سقوط هواپیمای اوکراینی سینه چاک دادند چرا در حادثه ترور شهید فخری زاده مهر سکوت بر لب زدند؟ کجا هستند هنرمندانی که برای سقوط هواپیما به میدان آمدند و شمع روشن کردند و با سفیر انگلستان همراه شدند؟ چون اربابان خارجی آن ها مثل فرانسه و انگلیس و آمریکا در مقابل این ترور موضع گیری نداشتند و آن را محکوم نکردند این دسته از هنرمندان و یا به اصطلاح سلبریتی ها هم سکوت اختیار کرده و از خون به ناحق ریخته شده یک شهید وطن دفاع نکردند

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.