سه‌شنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۲

با اجرای آفلاین و به کارگردانی مرتضی شاه‌کرم؛

«شهید برونسی» به تئاتر «مقاومت» می آید

شهید برونسی

سینماپرس: مرتضی شاه‌کرم از اجرای آفلاین نمایش «برونسی» در جشنواره تئاتر «مقاومت» خبر داد و درباره دیگر ویژگی‌های این اثر نمایشی توضیحاتی ارائه داد.

به گزارش سینماپرس، مرتضی شاه‌کرم نویسنده و کارگردان نمایش «برونسی» درباره اجرای این اثر نمایشی در جشنواره تئاتر «مقاومت» به مهر گفت: این اثر نمایشی که سال گذشته در مجموعه آثار «قلم روشن» که شامل هشت نمایشنامه از زندگی هشت شهید دفاع مقدس بود، منتشر شد در بخش صحنه‌ای جشنواره تئاتر «مقاومت» حضور دارد و از آنجا که این دوره از جشنواره به دلیل بحران کرونا به صورت فیزیکی برگزار نمی‌شود قرار است اجرای آفلاین برای مخاطبان داشته باشد.

وی درباره اجرا عمومی نمایش بیان کرد: پیش از این قرار بود این نمایش آذر و دی امسال در مجموعه تئاترشهر به صحنه برود اما فعلاً وضعیت مشخص نیست و منتظر بهبود شرایط و باز شدن سالن‌های تئاتر و از سرگیری فعالیت‌های نمایشی هستیم.

این بازیگر تئاتر یادآور شد: این اثر نمایشی ۴ مقطع از زندگی سردار شهید عبدالحسین برونسی را که شامل سربازی، زمان انقلاب، بعد از انقلاب و دوران جنگ و شهادت است به تصویر می‌کشد. در این نمایش ۴ موقعیت منفک از زندگی این شهید بزرگوار که به یکدیگر مرتبط هستند در ۴ تابلو به تصویر کشیده می‌شوند.

شاه کرم در پایان درباره بازیگران این اثر نمایشی توضیح داد: مسعود شامی‌خاتونی در نقش شهید برونسی به ایفای نقش می‌پردازد و محسن پوشائی، پروا آقاجانی، فرید کیامرثی، ایمان سلگی، احمد صمیمی، مائده جلالی، سالار مصیب زاده و مجید رحمتی به همراه خودم دیگر بازیگران نمایش هستند.

نمایشنامه «برونسی» نوشته مرتضی شاه‌کرم، سال گذشته در مجموعه آثار «قلم روشن» که شامل هشت نمایشنامه از زندگی هشت شهید دفاع مقدس بود، منتشر شد. شاه‌کرم که به عنوان یکی از راویان مقاومت شناخته می‌شود و نگارش و کارگردانی آثار زیادی با موضوع دفاع مقدس در کارنامه هنری‌اش به چشم می‌خورد، در این اثر به زندگی یکی از سرداران شهید کشور می‌پردازد که شاید تا کنون آنطور که شایسته بوده، شناخته نشده است.

عبدالحسین برونسی یکی از قهرمانان ملی است که در ایام زندگی‌اش سابقه مبارزاتی علیه شاه داشت و سپس به جنگ علیه دشمن بعثی رفت و در عملیات بدر به مقام شهادت نائل آمد. زندگی او پر از فراز و نشیب‌های متعدد است و در این نمایش چند مقطع از سیر زندگی او بررسی می‌شود

عواملی که تاکنون حضورشان در این اثر قطعی شده است عبارتند از دستیار کارگردان: مهدی کبه، مشاور کارگردان: میلاد خرمن بیز و جواد نوری، طراح صحنه: سینا ییلاق بیگی، طراح لباس: زهره غلامی، طراح نور: رضا خضرایی، طراح پوستر: پریا کاظمی، مشاور رسانه‌ای: میترا رضائی، موسیقی: احمد صمیمی و جواد مدنی، منشی صحنه: مائده جلالی، عکاس: سمیه میری.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.