یکشنبه ۹ آذر ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۱

ابوالقاسم طالبی:

افراد دغدغه‌مند می‌توانند درباره ترور دانشمندان هسته‌ای فیلم بسازند/دغدغه با جوگیری تفاوت دارد!

ابوالقاسم طالبی

سینماپرس: ابوالقاسم طالبی کارگردان سینما ضمن محکوم کردن ترور دانشمند شهید محسن فخری‌زاده تأکید دارد تأثیرگذاری آثار سینمایی با محوریت دانشمندان هسته‌ای و ترور آن‌ها از دغدغه افراد ناشی می‌شود.

به گزارش سینماپرس، ابوالقاسم طالبی در گفتگو با مهر با اشاره به شهادت دانشمند شهید محسن فخری‌زاده درباره لزوم ساخت آثاری درباره ترور دانشمندان هسته‌ای تاکید کرد: ساخت فیلم‌هایی درباره چنین افرادی از دغدغه افراد ناشی می‌شود و افراد دغدغه‌مند می‌توانند درباره چنین افرادی فیلم بسازند.

وی درباره تأثیر دغدغه‌مندی کارگردان در ماندگاری یک اثر سینمایی ادامه داد: در سطح جهان هم چنین است، برای مثال اگر مصطفی عقاد درباره پیامبر گرامی اسلام (ص) فیلم ساخت این موضوع از دغدغه او می‌آمد یا برعکس اگر استیون اسپیلبرگ «فهرست شیندلر» را ساخت و تأثیرگذار هم بود، به این دلیل بود که او خود از خانواده‌ای یهود بود و سال‌ها چنین دغدغه‌ای را داشت.

کارگردان «قلاده‌های طلا» ادامه داد: درباره ماجرای فتنه هم فیلم‌هایی ساخته شده اما آنچنان ماندگار نشده است، چون برگرفته از دغدغه افراد نبود. دغدغه با جوگیری تفاوت دارد. ان‌شالله دوستان جوان و دغدغه‌مند بتوانند این ستاره‌های درخشان خلقت خداوندی در این عصر را با آثار درخورشان بیشتر بشناسانند.

وی در پایان گفت: شهادتی مانند شهادت شهید محسن فخری‌زاده آرزوی هر انسان آزاده و آزادی‌خواه است چون او به دست شریرترین افراد جهان شهید شد که همواره با انسان‌های نیک در حال جنگ هستند.

ابوالقاسم طالبی کارگردان سینما در پی شهادت محسن فخری‌زاده از دانشمندان هسته‌ای کشور در توییتی نسبت به نحوه شهادت وی واکنش نشان داد و نوشت: «شهادت ابردانشمند فیزیک فخری‌زاده که در جیغ بنفش دولتِ نمی‌توانیم، ده‌ها پروژه سنگین هسته‌ای لیزری، پزشکی و دفاعی را با می‌توانیم و می‌شود به انجام رساند، بسیار تلخ و جمعه سیاه دیگری را برای کشور رقم زد، خون شهدای جمعه‌های سیاه از ۱۷ شهریور ۵۷ تاکنون برکت کشور و حسرت طالبان شهادت را در پی داشته است»

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.