دوشنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۳

سینماگران از انفعال دولت و چشمداشت به خارج از کشور می گویند؛

از انتقاد به حضور لیبرال مسلکان در پست های کلیدی تا تأکید بر حفظ شعائر اصلی انقلاب اسلامی/ دولت طی ۷ سال گذشته تولید را به خاک سیاه نشاند

پوریامین-الماسی-همراه-شاهمرادی زاده-اسلاملو-سیدزاده-منبتی-شاه حسینی-لاجوردی-قهرمانی-اسحاقی-کیوان نیا

سینماپرس: تعدادی از سینماگران و کارشناسان فرهنگی کشور در خصوص انفعال مدیران دولتی در همه حوزه ها و چشمداشت آن ها به انتخابات آمریکا تأکید کردند: مدیری که معطل انتخاب شدن رئیس جمهور آمریکا است شایسته مدیریت نیست و نباید صندلی مدیریتی را بیش از این اشغال کند و کسانی که چشم به غربی ها دوخته اند یک خائن تمام عیارند!

به گزارش سینماپرس بی تردید وادادگی مقابل آمریکا، خسارت محض است و از هر نوع ذوق زدگی و وادادگی در مقابل آمریکا و غرب در تمامی صحنه های سیاسی و اجتماعی اعم از دولت و مجلس، رسانه ملی و جراید باید پرهیز کرد.

اما متأسفانه انتخابات اخیر آمریکا نشان داد بسیاری از مدیران در حوزه های مختلف مدیریتی و حتی برخی از سلبریتی های بی سواد غرب زده که کعبه آمال شان غرب و غربی ها هستند چشم به نتیجه انتخاباتی دوخته اند که تحت هیچ شرایطی نفعی برای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و ملت شهید پرور ایران اسلامی در پی نخواهد داشت.

در همین رابطه ۱۲ تن از سینماگران و کارشناسان فرهنگی برجسته کشور آقایان و خانم ها: مریم پوریامین، جهانگیر الماسی، ابوالفضل همراه، ماشاالله شاهمرادی زاده، محمدرضا اسلاملو، سیدسعید سیدزاده، سیدهادی منبتی، انسیه شاه حسینی، عباس لاجوردی، محمد قهرمانی، علیرضا اسحاقی و شاهرخ کیوان نیا با ما گفتگو کردند که ماحصل نظرات ایشان برای اطلاع بیشتر مخاطبان گرامی سینماپرس در ذیل نقل شده است.

مریم پوریامین عضو انجمن روزنامه نگاران مسلمان و منتقد سینما گفت: مدیری که معطل انتخاب شدن رئیس جمهور آمریکا است شایسته مدیریت نیست و نباید صندلی مدیریتی را بیش از این اشغال کند؛ کسی که کارهای خود را معطل گذاشته تا ببیند غربی ها برایش چه تصمیمی می گیرند خودش تعطیل است و حضور این فرد در عرصه مدیریتی یک اتلاف وقت جدی است. در حوزه برنامه ریزی نباید هیچ مانع و توقفی ایجاد شود. اگر مدیری کارش را به دلیل تحولات بیرونی متوقف کند لایق مدیر بودن نیست چون جمود فکری دارد. فکر منجمد خوب نیست و وقت تلف کردن در عرصه فرهنگی و هنری گناهی بزرگ است.

جهانگیر الماسی بازیگر و کارگردان سینما نیز در این باره به سینماپرس گفت: سوأل بنده از آقایان مدیر و مسئول از رده های بالا گرفته تا رده های میانی و پایین دستی این است که ما چه نسبتی با آمریکا داریم که فکر می کنیم انتخابات آن ها سرنوشت مان را عوض می کند؟ چرا برخی هنوز بعد از گذشت بیش از ۴۰ سال از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی هیچ تعریفی از خودشان ندارند؟ مدیران ما علاقه ای برای انجام وظایف خودشان ندارند. آن ها هنوز نمی دانند که برای ملت بزرگ ایران کار می کنند برای آرمان های دینی و ملی و انقلابی کار می کنند. مدیر ما خودش را نمی شناسد و از همین رو است که مناسبات سیاسی و اجتماعی و فرهنگی ما دستخوش جریانات غربی قرار می گیرد. این در حالی است که بی تردید منافعی از غربی ها برای ما وجود ندارد.

ابوالفضل همراه بازیگر سینما و تلویزیون در خصوص انفعال مدیران دولتی در همه حوزه ها و چشمداشت آن ها به انتخابات آمریکا و دستورات غربی ها برای اداره کشور گفت: هر شخصی از یک شهروند عادی گرفته تا مدیران رده بالای دولتی به شعار عزت مندانه «استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی» باور داشته باشد، چشم امید به آمریکایی های جنایتکار نخواهد داشت چرا که همه ما به خوبی می دانیم که آمریکایی ها دشمنان قسم خورده ما هستند و تنها در پی گسترش استعمارگری و افزودن به منافع خودشان اند و بس! شعار مردم برای ساقط کردن رژیم ستم شاهی که منجر به پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی شد، استقلال، آزادی جمهوری اسلامی بوده و هست! یکی از مطالبات مردم این بوده که ما وابستگی مان از بیگانگان برطرف شود اما در این سال ها نه تنها این اتفاق نیفتاده بلکه به دلیل بی کفایتی و بی درایتی بسیاری از مسئولان ما روز به روز وابسته تر شدیم و این اتفاق برای افراد مومن و انقلابی بسیار تأثربرانگیز و تلخ است.

ماشاالله شاهمرادی زاده بازیگر و کارگردان سینما نیز در این باره اظهار داشت: مدیران و هنرمندان سست عنصری که چشم به انتخابات آمریکا دوخته اند خائن تمام عیارند؛ رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند: «در مورد آمریکا سیاست ما حساب شده و مشخص است و این سیاست با رفت و آمد اشخاص تغییر نمی‌کند؛ این که چه کسی رئیس جمهور بشود در سیاست ما هیچ تاثیری نمی گذارد و رفت و آمد اشخاص در آن تاثیری ندارد.»؛ بی شک هرکس دل در گرو نظام و انقلاب اسلامی دارد با گوش جان این فرمایشات را درک می کند به جای چشمداشت به غربی ها و خیانت به وطن به فکر آبادسازی ایران اسلامی است. مدیری مدبر و شایسته و بالیاقت است که در تلاش باشد تا کشور را به خودکفایی برساند. اینکه هر شخصی در درون نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران امید به آمریکای استعمارگر و جنایتکار داشته باشد یک خیانت بزرگ است. هر گونه تلاش مدیران در هر رده و حوزه ای برای ارتباط برقرار کردن با آمریکایی های خونخوار یک خیانت عظیم است و بی تردید ملت مسلمان و انقلابی ایران هرگز اجازه چنین خیانتی را نخواهند داد.

محمدرضا اسلاملو کارگردان سینما نیز به سینماپرس گفت: شکست ترامپ خوشحال کننده است اما مسئولان نباید به انتخابات آمریکایی های ملعون چشم داشته باشند؛ مسئولان نباید بازی غربی ها و آمریکایی ها را بخورند چرا که برای ما هیچ تفاوتی ندارد که چه شخصی رئیس جمهور آمریکا است و آنچه برای ما اهمیت دارد مبارزه همه جانبه با آمریکای مستکبر و خون خوار است. نظام ما نظامی الهی است. مسئولان در کشور ما باید تنها از خدای متعال برای رسیدن به اهداف و آرمان های انقلاب اسلامی بهره بگیرند و هرگز نباید به دشمنان قسم خورده نظام و انقلاب اسلامی چشم امیدی داشته باشند.

سیدسعید سیدزاده تهیه کننده سینما نیز در این خصوص اظهار داشت: دولتمردان و مسئولانی که چشم شان به انتخابات آمریکا دوخته شده یا دست نشانده آن ها هستند و یا به دلیل ضعف و ناکارآمدی و استیصال شان به آن ها امید بسته اند؛ این در حالی است که ما در کشور نیاز به مدیران و مسئولانی با روحیه انقلابی و مقتدرانه داریم که هدف شان زدن تو دهنی به آمریکای مستکبر باشد. مدیرانی که در این سال ها به واسطه رفتارهای غلط دستگاه های سیاسی و رسانه ای کشور به شکل پفکی و سطحی رشد پیدا کرده اند و در واقع الکی بزرگ شده اند، برای خودشان احساس شخصیت می کنند و وقتی مسئولیتی بر دوش آن ها گذاشته می شود با نگاه های غلط و خودسرانه به آن مسئولیت ها باعث می شوند تا همه چیز دچار تشتت و آشفتگی شدید شود.

سیدهادی منبتی کارشناس فرهنگی و مدیرعامل اسبق موسسه تصویرشهر نیز در این باره گفت: دولتمردان باید بدانند جمهوری خواه و دمکرات هیچ کدام در پی منافع ایران و ایرانی نیستند و ما باید بر اساس رهنمودهای ارزشمند مقام معظم رهبری تنها به داخل کشور اتکا داشته باشیم. آنچه مردم باید نسبت به آن آگاه باشند این است که فشارهایی که آمریکای ملعون و جنایتکار از لحاظ تحریم های همه جانبه به کشور ما وارد آورده چندان تأثیری در معیشت مردم نداشته است و این سوء تدبیر و سوء مدیریت مدیران و دولتمردان خود ما بوده که باعث ایجاد بحران اقتصادی و معیشتی و فرهنگی و... شده است.

انسیه شاه حسینی کارگردان سینما در خصوص انفعال مدیران دولتی در همه حوزه ها و چشمداشت آن ها به انتخابات آمریکا و دستورات غربی ها برای اداره کشور گفت: چرا دولت باید چشمش به دست امریکا باشد و همه مملکت را به حال خود رها کند! این باعث شرمساری است که مسئولان دولتی در هر پست و سمت و مقام و منصب و رده ای همه اتفاقات را به آمریکا ربط می دهند. باعث تأسف است که به جای تحرک و پویایی روز به روز بیش از گذشته حرکتی منفعلانه را از سمت آن ها شاهد هستیم. دولت یک مأموریت داشت که آمد و به خوبی هم مأموریتش را اجرا کرد. دولت آمد تا تولید را به خاک سیاه بنشاند، آمد تا پول ملی را به پایین ترین ارزش ممکن  برساند. مشخص است کشوری که پول ملی اش بی ارزش شود دیگر نمی تواند سر بلند کند.

عباس لاجوردی کارگردان سینما نیز در این باره اظهار داشت: مدیرانی که چشم به غرب و شرق دارند جمهوری اسلامی را در همه بخش ها و حوزه ها دچار آسیب مفرط کرده اند؛ من بسیار متأسفم کسانی سکان برخی ارگان های مهم دولتی را در دست گرفته اند که شعار اصلی انقلاب اسلامی یعنی «نه غربی، نه شرقی، جمهوری اسلامی» را فراموش کرده اند و همه چشم امیدشان را به بیگانگان و دشمنان قسم خورده این آب و خاک دوخته اند. متأسفانه رفتار منفعلانه و نگاه غرب زده برخی مدیران دولتی باعث شده تا طی این سال ها کشور ما با آسیب های زیادی روبرو شود. جمهوری اسلامی ایران کشوری مقتدر، پیشرو و پیشتاز است که هیچ نیازی به بیگانگان و اجنبی ها ندارد و اگر مدیری خردمند و دغدغه مند در کشور وجود داشته باشد با تقویت روحیه خودباوری در مردم کاری می کند که تمام غربی ها جلوی ما زانو بزنند.

محمد قهرمانی تهیه کننده سینما در خصوص انفعال مدیران دولتی در همه حوزه ها و چشمداشت آن ها به انتخابات آمریکا و دستورات غربی ها برای اداره کشور گفت: مدیران پیرو مکتب لیبرالیسم کشور را در همه حوزه ها به عقب ماندگی کشانده اند؛ این لیبرال مسلکان همواره تابع دستورات دیکته شده غربی ها هستند و این بسیار تأسف بار است که ما شاهد حضور چنین مدیرانی هستیم. متأسفانه این قبیل مدیران در همه امور چشم به دست غربی ها دوخته اند و مو به مو عملکرد آن ها را کپی کرده و در جامعه پیاده سازی می کنند. به عنوان مثال در خصوص مسأله مبارزه با کرونا هم ما شاهد تقلید مدیران دولتی از روی دست غربی ها هستیم.

علیرضا اسحاقی بازیگر و کارگردان سینما و تلویزیون نیز در این راستا گفت: مدیران ناکارآمد، نالایق و بی برنامه فکر می کنند مشکلات ما به دست آمریکایی ها حل می شود در صورتی که این خود ما هستیم که باید مشکلات مان را با تدبیر و درایت و خرد و اندیشه برطرف کنیم؛ آمریکایی ها هرگز در طول تاریخ منافع خود را رها نکردند تا به نفع ما کار کنند و همیشه تنها منافع خودشان برایشان حائز اهمیت بوده است. ما نباید اجازه دهیم مدیرانی که فاقد برنامه و درایت و بینش کافی هستند و همواره مسائل بیرونی را به مسائل داخلی گره می زنند ما را بیش از این در ورطه سقوط و انحطاط گرفتار کنند.

شاهرخ کیوان نیا مستندساز در خصوص انفعال مدیران دولتی در همه حوزه ها و چشمداشت آن ها به انتخابات آمریکا و دستورات غربی ها برای اداره کشور گفت: هرگونه چشمداشت به خارج از کشور با شعائر اصلی انقلاب اسلامی یعنی «استقلال» و «آزادی» در تضاد است و باید جلوی عملکرد نامدیرانی که با این رفتارشان شعائر اصلی انقلاب اسلامی را زیر سوأل می برند گرفته شود. متأسفانه  سینما و شبکه نمایش خانگی مروجان اصلی فرهنگ منحط غربی اند و ما طی چند سال اخیر به کرات شاهد تولید و عرضه آثار فاجعه آمیزی بودیم که مسائل فرهنگی کشور را به شدت دچار خدشه کرده اند و در عوض رنگ و بوی ارزش های غربی را در آثار حاکم ساخته اند و ما اثرات منفی و مخرب این سریال ها و فیلم ها را امروزه در سطح جامعه و به خصوص شیوه رفتاری نسل جوان مشاهده می کنیم.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.