سه‌شنبه ۴ آذر ۱۳۹۹ - ۰۷:۵۷

سید ابراهیم عامریان:

هیچ چیز جز فیلم‌های با کیفیت و قوی نمی‌تواند سینماداران را برای بازگشایی راضی کند

ابراهیم عامریان در نشست خبری فیلم سینمایی «نارگیل»

سینماپرس: سید ابراهیم عامریان درباره نیاز سینما به تولید فیلم‌های قوی و علت‌ کمرنگ شدن اکران آنلاین، توضیحاتی داد.

به گزارش سینماپرس، سید ابراهیم عامریان تهیه کننده «تگزاس» در پاسخ به این سوال که تهیه کننده‌ها و سرمایه گذاران پس از کرونا تا چه حد باید فیلم‌های با کیفیت‌تر تولید کنند، اظهار کرد: به طور قطع ربطی به کرونا ندارد، چون همیشه محکوم هستیم فیلم‌های قوی بسازیم، ولی اتفاق بد پس از کرونا این است که تعداد فیلم‌های در صف اکران زیاد هستند و سینماداران آنقدر ضرر کرده اند که انتخاب دست آن‌ها خواهد افتاد تا بتوانند مشکلاتشان را که بیشتر مالی بوده، جبران کنند در نتیجه اگر هرچه فیلم‌ها قوی‌تر باشد شانس بیشتری دارند.

تهیه کننده «تگزاس» بیان کرد: فیلم‌های قوی‌تر حتی می‌توانند انگیزه مضاعفی به سینماداران برای باز کردن سینماها بدهند، چون بسیاری از سالن‌ها تعطیل کرده اند و سراغ شغل‌های دیگری رفته اند، باید بدانیم وجود و حضور همه سینماها از تک سالن تا چند سالن در هر جایی از کشور نیاز است و هیچ چیز جز فیلم‌های با کیفیت و قوی نمی‌تواند آن‌ها را برای بازگشایی راضی کند.

او افزود:  تهیه کننده‌ها باید برای برگشت سینما، دست به دست هم بدهند و هرطور شده فیلم باکیفیت و قوی تولید کنند، چون کار سینما از فلج گذشته و می‌توانیم بگوییم مرده است اگر بخواهیم این جنازه را با یک شوک برگردانیم تولید فیلم‌های با کیفیت است و حتما سود در تولید که اکثر تهیه کننده‌ها انجام می‌دهند کنار گذاشته شده وگرنه سینما برای همیشه از بین می‌رود.

تهیه کننده «دینامیت» درباره کمرنگ شدن اکران آنلاین، اظهار کرد: اتفاقی که برای اکران آنلاین افتاد این بود، آن چیزی که فکر می‌کردند، نشد و دلیل اصلی قاچاق فیلم است و این موضوع انگیزه را از تهیه کننده و پلتفرم می‌گیرد همچنین تهیه کننده فیلمی که برنامه ریزی بیست میلیارد تومان فروش دارد و در اکران آنلاین در بهترین شرایط به دو میلیارد می‌رسد، متضرر می‌شود. این‌ها به کمرنگ شدن اکران آنلاین کمک کرد.

وی افزود: از سویی فیلم‌های ضعیفی که شاید در اکران عمومی پنجاه میلیون تومان می‌فروختند، اما در اکران آنلاین به فروش بیشتری رسیدند و رضایت هم داشتند باعث شد مخاطب زدگی بوجود بیاید، چون مخاطبانی که هزینه کردند و به امید دیدن فیلمی خوب و جذاب وقت گذاشتند با اثری ضعیف روبرو شدند. اگر نگاهی هم به کلیت فیلم‌های اکران آنلاین بیندازیم متوجه می‌شویم آنچنان آثار موفقی در جذب مخاطب نبودند.

عامریان ادامه داد: تهیه کننده‌ها هم که حس کردند در چنین شرایطی به بخش مالی آن‌ها ضربه وارد می‌شوند عقب نشینی کردند و این نیز دلیل دیگری برای کمرنگ شدن بخش اکران آنلاین بود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.