سه‌شنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۱

هنرمندان و واکنش به ترور دانشمند برجسته هسته‌ای/۲

اصغری: پزهای روشنفکرمآبانه، گرفتن ویزا و داشتن تابعیت بیگانه مانع از واکنش سلبریتی ها در خصوص مسائل ملی می شود

ابراهیم اصغری در هفتمین روز بیستمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها

سینماپرس: ابراهیم اصغری تهیه کننده سینما در خصوص جای خالی سلبریتی های بی سواد در واکنش به ترور دانشمند برجسته ملی شهید محسن فخری زاده گفت: بی شک هر انسانی باید به آب و خاک و کشورش عشق و علاقه داشته باشد؛ عرق ملی در خون یکایک ملت شهیدپرور ایران اسلامی جاری است اما برخی پزهای روشنفکرمآبانه، گرفتن ویزا از کشورهای غربی و داشتن تابعیت بیگانه مانع از واکنش سلبریتی ها در خصوص مسائل استراتژیک و ملی می شود و این مسأله جای تأسف دارد.

تهیه کننده فیلم های سینمایی «قرارمون پارک شهر» و «مردی از جنس بلور» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: این مایه ننگ است که برخی از سلبریتی ها خودشان را از مسائل ملی کشورشان جدا می کنند تا برایشان هنگام سفرهای غربی مشکلی به وجود نیاید! مایه تأسف است که ما در خیلی جاها شاهد آن هستیم که سلبریتی ها با مسائل انقلاب همراهی نمی کنند.

وی ادامه داد: تمامی این اتفاقات در حالی است که این سلبریتی ها از پول ملت ایران سلبریتی شده اند! در داخل خاک این کشور به شهرت و محبوبیت و ثروت رسیده اند و وظیفه شان است که همه جوره از کشورشان در مقابل دشمنان دفاع کنند اما اسفا که ما هیچ نوع تعهد ملی را در رفتار و کلام آن ها نمی بینیم و این مسأله نشان از بی درایتی و بی خردی آن ها دارد.

اصغری سپس با تأکید بر اینکه وظیفه مدیریت صنفی جامعه هنرمندان را نمی توان در راستای سازماندهی برای واکنش به اتفاقات این چنینی نادیده گرفت اظهار داشت: بی تردید مسئولان در مدیریت صنفی سینما و هنرمندان باید از اعضای خود برای واکنش به این مسائل دعوت به عمل آورند. خانه هنرمندان، خانه موسیقی، خانه تئاتر، خانه سینما و امثالهم وظیفه دارند در چنین بزنگاه های حساس و تاریخی سازماندهی جدی داشته باشند و از هنرمندان و به ویژه سلبریتی ها دعوت کنند تا با امضای طومارهای متعدد این نوع جنایات را محکوم کنند.

این سینماگر متذکر شد: مهمتر از همه اینکه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان متولی اصلی حوزه فرهنگی و هنری کشور باید به صورت ویژه پشتیبان این بخش باشد اما متأسفانه تا به امروز ما همواره شاهد کم کاری آن ها در این بزنگاه های حساس و تاریخی بوده ایم.

تهیه کننده فیلم های سینمایی «او خوب سنگ می زند» و «اشنوگل» خاطرنشان کرد: من امیدوارم برخی مسئولان کم کاری ها و اهمال کاری ها و نابخردی های خود را گردن ویروس کرونا نیندازند چرا که می توان بدون تجمعات غیر ضروری از طریق فضای مجازی و... نیز این نوع جنایات را محکوم کرد.

اصغری در همین راستا تصریح کرد: چطور در انتخابات و مسائل دیگر حزبی و جناحی ما شاهد واکنش و تجمع عظیم سلبریتی ها هستیم؟ چطور در آن زمان ها سازماندهی های پشت پرده وجود دارد اما در مورد مسائل ملی چنین اتفاقاتی رخ نمی دهد؟ سلبریتی ها همانطور که راجع به محکومیت اعدام یک نفر جانی از خودشان تعهد نشان می دهند و وقتی یک جنایتکار می خواهد اعدام شود دایه مهربان تر از مادر می شوند و فریاد وامصیبتا سر می دهند باید برای قهرمانان ملی شان که خدمات زیادی به کشور کرده اند سینه چاک دهند!

این تهیه کننده در خاتمه این گفتگو افزود: البته از خیلی آن ها نمی توان توقع واکنش به جا و درست داشت چون سطح بینش و درک آن ها در این حد نیست. آن ها تابع برخی اتفاقات پوپولیستی هستند و اغلب هم تنها منافع شخصی شان را مدنظر دارند و منافع جمعی و ملی برایشان خالی از هر نوع اهمیتی است!

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.