یکشنبه ۲ آذر ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۴

حمیدرضا نعیمی:

تمام فعالان تئاتر در شرایط کرونا وضعیت بسیار بدی را تجربه می‌کنند

حمیدرضا نعیمی

سینماپرس: حمیدرضا نعیمی با نقد نگاه نادرست مسئولان به تئاتر عنوان کرد: فعالان تئاتر در شرایط فعلی حتی به اندازه‌ی یک شهروند معمولی هم مورد توجه قرار نمی‌گیرند.

به گزارش سینماپرس، برنامه پرده آخر با موضوع بررسی مشکلات معیشتی اهالی تئاتر، در ارتباط تلفنی با حمیدرضا نعیمی (عضو هیئت مدیره خانه تئاتر، استاد دانشگاه و فعال حوزه تئاتر) از شبکه رادیویی گفت‌وگو روی آنتن رفت.
حمیدرضا نعیمی در مصاحبه تلفنی با برنامه «پرده آخر» گفت: تمام فعالان تئاتر در شرایط کرونا وضعیت بسیار بدی را تجربه می‌کنند و اکثر آنها  در ۹ ماه گذشته حتی یک ریال هم درآمد نداشتند.
عضو هیئت مدیره خانه تئاتر با اشاره به این که تئاتری‌ها پشتوانه مالی ندارند، عنوان کرد: این افراد در زمان کرونا حتی حقوق بیکاری نمی‌گیرند.
وی ادامه داد: تئاتر برخلاف سینما و تئاتر همیشه به طور زنده اجرا می‌شود، بر همین اساس در دوران شیوع ویروس کرونا اجازه و فرصت حیات ندارد.
حمیدرضا نعیمی با اشاره به این که آمار دانلود موسیقی از فضای مجازی در دوران کرونا تا ۵ برابر افزایش یافته است، عنوان کرد: اکثر حوزه‌ها مانند موسیقی و سینما در دوران قرنطینه و کرونا به وضعیت بهتری دست پیدا کرده‌اند، اما تئاتر کاملاً زمین‌گیر شده است.
وی با اشاره به این که در بخش‌های فرهنگی هیچ‌گاه در اولویت کشور ما قرار نگرفته‌اند، افزود: کشورهای فرهنگ‌مدار به تئاتر توجه ویژه‌ای دارند و در شرایط مختلف برنامه‌ریزی‌های متعددی و مشخصی را ترتیب می‌دهند.
این استاد دانشگاه افزود: تغییر مدیران و دولت‌ها نباید مسیر فرهنگ‌سازی و فرهنگ را قطع کند.
وی اضافه کرد: بخش تئاتر در بسیاری از کشورها حتی در شرایط کرونا – زمین‌گیر نشده است.
حمیدرضا نعیمی ادامه داد: در حال حاضر کشور ترکیه با رعایت پروتکل‌های بهداشتی تمام جشنواره‌ها و رویدادهای تئاتری خودش را برگزار می‌کند.
وی افزود: متاسفانه یکی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه‌ای اعلام کرده‌اند که در میان مشکلات زیادی که در کشور وجود دارد، تئاتر گم شده است. فعالان تئاتر در شرایط فعلی حتی به اندازه‌ یک شهروند معمولی هم مورد توجه قرار نمی‌گیرند.
وی ادامه داد: مسئولان مختلف، تئاتر را به عنوان یک پدیده‌ی زنده‌ای که با حضور عوامل و متخصصان متعدد اجرا می‌شود، در نظر نمی‌گیرند و گمان می‌کنند که تئاتر یک شی بی‌جان است. عدم وجود تئاتر در یک کشور باعث می‌شود تا فرهنگ به سمت زوال حرکت کند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.