شنبه ۱ آذر ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۲

پروانه معصومی:

هیئت مدیره خانه سینما بیاید و بگوید چرا برای توزیع عیدی و سبدکالا و اخیراً هنرکارت همیشه می‌خواهد واسطه‌گری کند؟

خانه سینما

سینماپرس: چشم‌انداز روشنی برای بهبود معیشتی هنرمندان در دوران فعلی نمی‌بینم، چون بعید است وقتی بعد از ۹ماه کاری نکرده‌اند از حالا به بعد هم برنامه‌ریزی خاصی داشته باشند.

به گزارش سینماپرس، پروانه معصومی بازیگر باسابقه سینما و تلویزیون با بیان این مطلب به «جوان» گفت: خودم به عنوان یک بازیگر حتی بیمه هم ندارم و در این روزهای پررنج کرونایی هیچ تسهیلاتی نصیبم نشده و البته انتظاری هم ندارم، چون هیچ‌گاه به مدیرانی که فقط شعار می‌دهند، اعتقادی نداشته‌ام. بازیگر «گل‌های داوودی» و «جهیزیه برای رباب» ادامه داد: این مایه خجالت نیست که من و امثال من به عنوان پیشکسوت هنری فقط ماهی ۱۵۰هزار تومان کمک هزینه بگیریم؟ وقتی وضع پیشکسوتان این است وای به حال جوان‌ترها. معصومی با اشاره به واسطه‌گری‌های بی‌دلیل رؤسای صنوف در توزیع تسهیلات میان هنرمندان عنوان کرد: بانک اطلاعاتی هنرمندان هم در صندوق هنر و هم در وزارت ارشاد موجود است و تازه اخیراً هم باز سامانه‌ای برای به‌روزرسانی اطلاعات راه انداخته‌اند. پس چگونه است که حتی برای ارسال هنرکارت که یک کارت شناسایی ساده است، باز واسطه‌گری رؤسای خانه سینما را شاهدیم؟ برایم جای سؤال است که در این واسطه‌گری‌ها چه مزایا و دستاوردهایی است که همچنان بر آن اصرار دارند؟

این بازیگر ادامه داد:‌ای کاش از مدیران هنری که مدام برای اعطای حق هنرمندان، واسطه می‌تراشند می‌خواستند که یک انشای کامل در این باره بنویسند تا سود این واسطه‌گری‌ها آشکار شود و قبل‌تر سود را به افراد می‌پرداختند تا هنرمندان بیچاره گرفتار این وضع نشوند.

معصومی یادآور شد: بارها و بارها از مدیران فرهنگی خواسته‌ایم که دست واسطه‌ها را کوتاه کنند و نگذارند در اعطای تسهیلات به هنرمندان، سوءاستفاده ایجاد شود. اگر می‌خواهند چندرغاز کمک هزینه به هنرمندان دهند، مستقیم و بی‌واسطه بدهند نه اینکه مثل موارد اخیر از توزیع یک سبدکالا تا اعطای هنرکارت، سینماگران را در دست‌انداز واسطه‌گری رؤسای صنوف بیندازند.

معصومی در ادامه اظهار داشت: یادم می‌آید که در دولت اسبق حتی با وجود تعطیلی خانه سینما، تسهیلات رفاهی به طور مستقیم در چند مرحله بین هنرمندان توزیع شد ولی حالا چطور است که با وجود باز بودن خانه سینما، به جای تسهیل امور با ایجاد بن‌بست در کمک به سینماگران مواجهیم؟ هیئت مدیره خانه سینما بیاید و بگوید چرا برای توزیع عیدی و سبدکالا و اخیراً هنرکارت همیشه می‌خواهد واسطه‌گری کند؟ چرا تسهیلات را مستقیم به تمام اعضا نمی‌دهند؟

*جوان

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.