یکشنبه ۹ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۷

در پی درگذشت زنده یاد پورحسینی عنوان شد؛

کاسبی: پرویز پورحسینی هنرمندی بی حاشیه، متفکر و به معنای واقعی کلمه «انسان» بود/ بنده نیز به کرونا مبتلا شده‌ام!

پورحسینی-کاسبی

سینماپرس: محمد کاسبی بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون در پی درگذشت زنده یاد پرویز پورحسینی گفت: پرویز پورحسینی هنرمندی بی حاشیه، متفکر و به معنای واقعی کلمه «انسان» بود و خوشبختانه من ۲ همکاری خوب با او در سریال های «بچه مهندس» و «مریم مقدس (س)» داشتم که در این سریال ها بیشتر بازی مان با هم بود.

بازیگر فیلم های سینمایی «رفقای خوب» و «آسمان هشتم» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: دی شیخ با چراغ همی‌گشت گرد شهر، کز دیو و دد ملولم و انسانم آرزوست!؛ پرویز عزیز به مفهوم واقعی انسان خوبی بود. او انسان با فکری بود. کنار او بودن همیشه برای من لذت بخش بود و ان شاالله که خداوند او را قرین رحمت خود کند.

وی ادامه داد: همه آدم ها لحظه رفتن دارند و حالا نوبت ما کی باشد جزو اسرار عالم است و چقدر خوب است وقتی می رویم از ما به عنوان انسان یاد کنند. من از پرویز عزیز خاطرات خوبی دارم که به یکی از مهمترین آن ها برای اطلاع خوانندگان شما اشاره می کنم.

کاسبی یادآور شد: حدود ۳-۴ سال قبل که بنده با زنده یاد پورحسینی در سریال «بچه مهندس» همکاری داشتم سرویس رفت و برگشت مان یکی بود. وقتی از لوکیشن می خواستیم برگردیم اول مسیر من بود و سپس مسیر پرویز؛ یک روز پرویز وقتی سوار سرویس شد گفت: می شود اول مرا به منزل برسانید؟ چون من از مادرم نگهداری می کنم و الآن چشم انتظار من است.

این بازیگر خاطرنشان کرد: آن روز من معنای واقعی عشق و انسانیت را فهمیدم که چطور یک مرد ۷۶ ساله با عشق از مادرش مراقبت می کرد، او را تر و خشک می کرد، برایش غذا درست می کرد و مرتب در پی خدمت به او بود. پرویز هر آنچه مادر پیرش نیاز داشت را تأمین می کرد و من بعد از درگذشتش همواره به فکر این مادر هستم که او هم به ویروس کرونا مبتلا و در خانه بستری است و حالا تنها تکیه گاه خود را که فرزند ۸۰ ساله اش بوده از دست داده؛ من از خداوند برای این مادر آرزوی صبر و سلامتی دارم.

وی در همین راستا افزود: بی تردید این قبیل کارها از هیچ فردی برنمی آید مگر از یک انسان!؛   او انسان بود و به این مادر خدمت می کرد و بی تردید همین خدمات او به مادر باعث آمرزشش خواهد شد.

کاسبی در بخش دیگری از این گفتگو با بیان اینکه بنده نیز اخیراً به کرونا مبتلا شده ام اظهار داشت: متأسفانه فاصله گذاری ها و رعایت پروتکل های بهداشتی در کارهای تصویری رعایت نمی شود یعنی اصلاً نمی تواند رعایت شود چرا که تهویه نیست، بازیگران باید در یک اتاق همراه با دیگر عوامل حضور داشته باشند. بازیگران باید بی ماسک زیر دست گریمور بروند. گویا ما بازیگران ترمیناتور هستیم!

وی در همین راستا افزود: در برخی پروژه یک دستگاه تب سنج وجود دارد که صبح به صبح دمای بدن عوامل را می گیرند اما این کار هم فایده ای ندارد چرا که می گویند بیش از ۸۰ درصد مبتلاها به کرونا اصلاً تب ندارند. ما در پروژه ها با انبوهی از هنروران و... روبرو هستیم و ساعت ها باید به صورت گروهی کار کنیم و در فضاهای بسته ریسک ابتلا به کرونا به شدت افزایش میابد و با این شرایط باید بازیگران بسیار خوش شانس باشند که به کرونا مبتلا نشوند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.