شنبه ۸ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۵

در پی درگذشت زنده یاد پرتوی عنوان شد؛

جهان زاده: چرا دولت از جان هنرمندان در مواجهه با ویروس منحوس کرونا حمایت نمی کند؟

پرتوی-جهان زاده

سینماپرس: جمشید جهان زاده بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون در پی درگذشت زنده یاد کامبوزیا پرتوی گفت: بسیار متأسفم که سینمای ایران چنین هنرمندی را از دست داد.

بازیگر فیلم های سینمایی «ملی و راه های نرفته اش» و «جنگ نفتکش ها» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: یکی از خاطرات جالبی که بنده در زمان فیلمبرداری «افسانه دو خواهر» از زنده یاد پرتوی دارم این است که در یکی از صحنه ها قرار بود حیوان کوچکی شبیه به یک کرم را روی آب بیندازند تا از او فیلمبرداری شود اما این حیوان ناگهان غرق شد و برخی از عوامل پشت صحنه به این اتفاق خندیدند.

وی ادامه داد: خنده عوامل پشت صحنه زنده یاد پرتوی را به شدت ناراحت کرد چرا که او برای مرگ این کرم به شدت روحیه اش به هم ریخته بود. زنده یاد پرتوی انسانی بسیار مهربان، دلسوز، حساس و دوست داشتنی بود و آنچنان از مرگ این کرم برآشفته و به هم ریخته شده بود که گویی یکی از عزیزترین بستگانش را از دست داده است.

جهان زاده سپس با بیان اینکه زنده یاد پرتوی در کارهایش بر خلاف ظاهرش بسیار عمیق و دقیق بود اظهار داشت: او همیشه سعی داشت بهترین اتفاقات را رقم بزند و سعی می کرد هیچ کم کاری نداشته باشد و واقعاً حالا که به کارنامه پربار وی چه در مقام فیلمنامه نویس و چه در مقام کارگردان نگاه می کنیم به خوبی متوجه می شویم که او توانست به هدف متعالی اش دست پیدا کند.

این بازیگر پیشکسوت در بخش دیگری از این گفتگو با اشاره به ابتلا و فوت چهره های برجسته سینما و تلویزیون به ویروس منحوس کرونا تصریح کرد: برای بنده جای سوأل است که چرا دولت از جان هنرمندان در مواجهه با ویروس منحوس کرونا حمایت نمی کند؟ مگر ما چند فیلمساز و سینماگر شاخص داریم که اجازه می دهیم ویروس کرونا اینطور آن ها را از پای دربیاورد؟

وی در خاتمه اظهاراتش تأکید کرد: این وظیفه جدی دولت و تمامی دستگاه های فرهنگی و هنری است که از سینما و سینماگران حفاظت کنند. دولت موظف است به فکر هنر و هنرمندان باشد و ما نباید با رها کردن پروژه های سینمایی و تلویزیونی به حال خود اجازه دهیم جان بخش کثیری از سینماگران بیش از این با مخاطره روبرو شود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.