سه‌شنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۷

غلامرضا موسوی:

سینما با خواب سرمایه بسیاری مواجه خواهد شد/تولید در شرایط فعلی چندان معقول به نظر نمی‌رسد

غلامرضا موسوی در مراسم اکران خصوصی فیلم سینمایی خاله قورباغه

سینماپرس: غلامرضا موسوی تهیه‌کننده سینما معتقد است تولید فیلم در شرایط فعلی که تضمینی برای اکران اثر وجود ندارد، خواب وحشتناک سرمایه را حداقل برای دو سال به همراه دارد.

به گزارش سینماپرس، غلامرضا موسوی تهیه‌کننده سینما در گفتگو با مهر، با اشاره به اینکه فیلم سینمایی «لحظه‌ای و دیگر هیچ» ساخته کاوه قهرمان آخرین مراحل فنی خود را طی می‌کند، درباره شرایط تولید و اکران فیلم‌های سینمایی در کشور گفت: واقعیت این است که فیلمبرداری این فیلم در سال ۱۳۹۸ است انجام شده است، در شرایط فعلی تولید کار جدید در سینما خواب وحشتناک سرمایه را به همراه دارد، برای اینکه یک گروه در سال ۱۳۹۸ فیلم ساخته‌اند که اکثر این فیلم‌ها یک سال کامل سینمایی را تامین می‌کند، یک گروه از سینماگران نیز در سال ۱۳۹۹ فیلم ساخته و یا در حال ساخت هستند و احتمالاً یک گروه نیز در سال ۱۴۰۰ دست به تولید فیلم می‌زنند.

وی بیان کرد: در چنین شرایطی و با این حجم از تولیدات معلوم نیست که فیلم‌ها بتوانند در سال ۱۴۰۰ روی پرده سینماها بروند یا خیر، در بهترین شکل امیدواریم از عید نوروز ۱۴۰۰ به طرف اکران آزاد سینمایی برویم و امیدواریم این ویروس کرونا از بین برود.

این تهیه‌کننده سینما تاکید کرد: اما با توجه به آن چیزی که پزشکان و متخصصان می‌گویند و با توجه به اینکه هنوز واکسنی برای این ویروس نیامده است و همچنان قرنطینه ادامه دارد، احتمال این است که تا پایان تابستان سال آینده نیز همچنان با کرونا دست و پنجه نرم کنیم.

وی تاکید کرد: در چنین شرایطی تولیداتی که در سال ۹۸ ساخته شده در کنار تولیدات سال ۹۹ و ۶ ماه اول ۱۴۰۰ حجم زیادی از فیلم‌های اکران نشده را به همراه دارد. حتی اگر سینماها نیز در بهترین شرایط باز شود، تنها تولیدات سال ۹۸ برای اکران این سال کافی است و ۲ سال طول می‌کشد که فیلم‌های ۹۸ و بعد از آن ۹۹ به مرحله اکران برسند.

تهیه‌کننده «قصیده گاو سفید» ادامه داد: همه این موارد شرایطی را فراهم کرده است که تولید فیلم در شرایط خاصی قرار بگیرد، دوستانی هم که دست به تولید فیلم می‌زنند حتماً در جریان هستند که در بهترین شکل، یک خواب سرمایه ۲ سال را باید پشت سر بگذارند، چرا که قاعدتاً اکران فیلم‌ها با فیلم‌های پرمخاطب سال ۹۸ آغاز خواهد شد.

موسوی در پایان گفت: تاکید می‌کنم که سینما با خواب سرمایه بسیاری مواجه خواهد شد و تولید در شرایط فعلی چندان معقول به نظر نمی‌رسد، مگر اینکه کسی پول زیادی داشته باشد و برایش مهم نباشد که سرمایه‌اش تا چه زمانی می‌خوابد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.