دوشنبه ۲۶ آبان ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۹

امیر مشهدی عباس:

وضعیت و شرایط هنرمندان تئاتر کودک و نوجوان نگران‌کننده است

امیر مشهدی‌عباس

سینماپرس: مدیر مرکز تولید تئاتر و تئاتر عروسکی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با اشاره به تعطیلی فیزیکی سالن‌های این مرکز، تصریح کرد: وضعیت و شرایط هنرمندان تئاتر کودک و نوجوان نگران‌کننده است.

به گزارش سینماپرس، امیر مشهدی عباس مدیر مرکز تولید تئاتر و تئاتر عروسکی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان درباره وضعیت فعالیت‌های نمایشی این مرکز با توجه به محدودیت‌های کرونایی تعیین شده، به مهر گفت: فعالیت‌های فیزیکی مرکز نظیر تمرین و اجرای تئاتر تعطیل است ولی فعالیت‌ها در فضای مجازی ادامه دارد و هر روز هم بیشتر می‌شود. ما برنامه «نمایش نما» را داشتیم که طی آن مخاطبان امکان تماشای فیلم تئاترها را داشتند. قصد داریم بخش فیلم‌های سینمایی کانون و همچنین موسیقی کودک و نوجوان را هم اضافه کنیم.

وی با اشاره به معلوم نبودن زمان بازگشایی مجدد سالن‌های تئاتر کانون به دلیل شرایط کرونایی و محدودیت‌های تعیین شده، تصریح کرد: بزرگترین نگرانی ما گروه‌های تئاتر کودک و نوجوان هستند زیرا اشتغال در این شرایط برایشان بسیار سخت شده است. این گروه‌ها در شرایط مالی بسیار بدی به سر می‌برند.

مشهدی عباس با بیان اینکه مراکز و نهادهایی که می‌توانند باید برای هنرمندان تئاتر کودک و نوجوان کاری بکنند، یادآورشد: خانه هنرمندان و صندوق اعتباری هنر به فکر این گروه از هنرمندان باشد زیرا در این شرایط هیچ کاری برایشان وجود ندارد؛ نه می‌توانند نمایش اجرا کنند، نه می‌توانند با مدارس تعامل داشته باشند و نه می‌توانند اجرای آنلاین داشته باشند.

وی ادامه داد: کانون به دلیل اینکه خود درآمدزا بوده و هزینه‌ها را از این طریق تأمین می‌کرده در شرایط فعلی با مشکلات مالی مواجه است اما با این حال در حد کمک هزینه از گروه‌های تئاتر کودک و نوجوان حمایت کرده اما این پاسخگو نیست و باید مراکز و سازمان‌های دیگر به کمک و حمایت از هنرمندان تئاتر کودک و نوجوان بپردازند.

مدیر مرکز تولید تئاتر و تئاتر عروسکی کانون در پایان سخنان خود تأکید کرد: مغازه دار، فروشنده و تولیدکننده در نهایت فضایی برای عرضه محصول خود دارند و با وجود پایین آمدن درآمدها بالاخره کسب درآمد می‌کنند اما هنرمندان تئاتر کودک و نوجوان هیچ درآمد ندارند و مجبور به کارهایی هستند که دور از شأن شان هست البته اگر کاری برای انجام دادن پیدا شود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.