چهارشنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۲

معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی:

در طی دوران دولت دوازدهم تقریباً ۳۰ درصد مجوز آموزشگاه‌ها، افزایش پیدا کرده است!

سیدمجتبی حسینی در مراسم اختتامیه نخستین جایزه بزرگ «سرو»

سینماپرس: معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در مراسم رونمایی از سامانه آموزشگاه‌های آزاد هنری کشور گفت: هنر دو بال معرفت و مهارت توأمان دارد و توجه صرف به مهارت می‌تواند ما را به آن منزلگاه اصلی نرساند.

به گزارش سینماپرس، مراسم رونمایی از سامانه آموزشگاه‌های آزاد هنری، صبح امروز چهارشنبه ۲۱ آبان‌ماه با حضور سید مجتبی حسینی معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، احد جاودانی مدیر کل ارشاد استان تهران، علی‌اکبر صفی‌پور مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و آموزش‌های هنری و سید امین مؤیدی مشاور برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی معاونت هنری در سالن کنفرانس دفتر موسیقی برگزار شد.

سید مجتبی حسینی معاون امور هنری در این نشست گفت: به‌عنوان مقدمه ضروری و مهم در آموزش هنر باید این نکته را بدانیم گرچه آموزش در همه عرصه‌ها بسیار امر مهم و تعیین‌کننده‌ای است، اما آموزش در هنر بسیار مهم‌تر است.

وی ادامه داد: هنر دو بال معرفت و مهارت توأمان دارد و توجه صرف به مهارت می‌تواند ما را به آن منزلگاه اصلی نرساند. اینکه فرآیند آموزش به چه نحو باشد که ضمن انتقال تجربه‌های تاریخی و سرمایه‌های ویژه در عرصه هنری، انتقال مهارت هم صورت بگیرد و در عین حال چشمه خلاقیت هنرجو جوشان و فعال باقی بماند، امر بسیار دشواری است. اما این دشواری توسط هنرمندان ایران با توفیق پشت سر گذاشته شده است و توسعه منابع انسانی ما در عرصه هنر موید عرض من است. ما در طول سه سال گذشته سعی کردیم به موضوع آموزش هنر با دقت و وسواس توجه کنیم و همکاران ما در اداره کل این دیدگاه را با اهتمام تمام پی گرفتند.

افزایش۳۰ درصدی مجوز آموزشگاه‌ها در دولت دوازدهم

معاون امور هنری عنوان کرد: یکی از اتفاقات‌ رخ داده، منسجم شدن آمارها و اطلاعات ما در حوزه آموزش‌های هنری است. امروز بیش از ۶ هزار و ۱۳۵ آموزشگاه هنری مجوز فعالیت دارند که قریب ۴۰ هزار هنرآموز در آن‌ها ثبت نام کرده‌اند. در طی دوران دولت دوازدهم تقریباً ۳۰ درصد مجوز آموزشگاه‌ها، افزایش پیدا کرده است.

حسینی افزود: پاره‌ای از درخواست‌های بازمانده از سال‌های قبل در این دوره رسیدگی شد و تعدادی از آموزش‌های غیررسمی که در قالب‌های رسمی ارائه نمی‌شد با این همراهی که در دفتر برنامه‌ریزی و آموزش‌های هنری صورت گرفت به قالب رسمی پیوستند. نکته دیگری که مورد دقت همکارانم بود، نقشه پراکنش آموزشگاه‌ها بود تا حتی مناطق کم برخوردارتر هم بتوانند چنین خدمتی را در نزدیکی خودشان داشته باشند. البته این ایده تبدیل به یک طرح پژوهشی مهمی پیوست که به‌عنوان طرح مطالعات آمایش آموزش هنر در حال پیگیری است و در ماه‌های آینده به‌عنوان یکی از سرمایه‌های ما در دسترس قرار خواهد گرفت.

وی بیان کرد: سامانه‌ای که امروز رونمایی شد برآمده از دستورالعملی است که از آذرماه سال گذشته به امضای وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی رسید و مایه آن شد که همکاران در حوزه فناوری اطلاعات به طراحی و راه‌اندازی سامانه آن اهتمام کنند. این سامانه یکی از شش، هفت سامانه‌ای است که مجوزهای معاونت هنری را شامل می‌شود.

علی اکبر صفی‌پور مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و آموزش‌های هنری نیز در سخنانی کوتاه گفت: از مدت‌ها پیش منتظر رونمایی از این سامانه بودیم، خوشحالم که امروز این اتفاق رخ داد. خوشبختانه در این سامانه سعی شده تا سهولت بیشتری برای متقاضیان و مدیران آموزشگاه‌های آزاد هنری فراهم شود و همه امور مربوط به آموزشگاه‌ها از طریق سامانه انجام شود.

علی ایمان‌پور مسول بخش فناوری اطلاعات معاونت هنری درباره این سامانه توضیح داد: در این سامانه تمامی استان‌های کشور با یک رویه پیش خواهند رفت. یکی از ویژگی‌های این سامانه یکپارچگی در بخش اطلاعات است که سعی شده از اطلاعات پایه در آن بهره برده شود، در این بخش احراز هویت به شکل حقیقی و حقوقی برای افراد امکان‌پذیر خواهد بود.

وی افزود: همچنین سعی شده تا تعامل درستی برای ذی نفعان صورت بگیرد و ما جلسات مختلفی را با استان‌های کشور برگزار کردیم و به صورت تصویری آموزش‌هایی ارائه شد.

سامانه آموزشگاه‌های آزاد هنری به نشانی sso.farhang.gov.ir در دسترس متقاضیان است.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.