شنبه ۲۲ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۳

انفعال دولت؛ چشمداشت به خارج از کشور/۱۲

اسحاقی: مدیران ناکارآمد، نالایق و بی برنامه فکر می کنند مشکلات ما به دست آمریکایی ها حل می شود/ به فرموده مقام معظم رهبری ما باید تنها بر توان داخلی خود تکیه کنیم!

علیرضا اسحاقی

سینماپرس: علیرضا اسحاقی بازیگر و کارگردان سینما و تلویزیون گفت: مدیران ناکارآمد، نالایق و بی برنامه فکر می کنند مشکلات ما به دست آمریکایی ها حل می شود در صورتی که این خود ما هستیم که باید مشکلات مان را با تدبیر و درایت و خرد و اندیشه برطرف کنیم؛ آمریکایی ها هرگز در طول تاریخ منافع خود را رها نکردند تا به نفع ما کار کنند و همیشه تنها منافع خودشان برایشان حائز اهمیت بوده است.

بازیگر فیلم های سینمایی «بر بال فرشتگان» و «هتل کارتن» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: البته ذکر این نکته ضروری است که ما در خصوص اتفاقاتی که بیرون از چارچوب نظام ما در سطح جهان شکل می گیرد نمی توانیم بی تفاوت باشیم. همانطور که وقایع عراق و سوریه و لبنان برای کشور ما مهم هستند و نسبت به آن ها کنش و واکنش نشان می دهیم سایر وقایع دیگر فرامرزی نیست برای ما حائز اهمیت هستند اما آنچه مهم است اینکه ما نباید اجازه دهیم وقایع فرامرزی بخواهند روی عملکرد و رویکردهای ما تأثیر بگذارند.

این سینماگر خاطرنشان کرد: ما باید در خصوص هر نوع وقایع فرامرزی مانند همین مسأله انتخابات آمریکا هوشیاری خودمان را حفظ کرده و مسائل را دقیقاً مورد رصد و ارزیابی قرار دهیم اما مهمتر از هر اتفاقی این است که مسئولان باید برای حل مشکلات داخل کشور علاج درونی تعریف کنند.

اسحاقی سپس با بیان اینکه به فرموده مقام معظم رهبری ما باید تنها بر توان داخلی خود تکیه کنیم تصریح کرد: ما نباید اجازه دهیم مدیرانی که فاقد برنامه و درایت و بینش کافی هستند و همواره مسائل بیرونی را به مسائل داخلی گره می زنند ما را بیش از این در ورطه سقوط و انحطاط گرفتار کنند.

وی در همین راستا متذکر شد: همه مردم و همه مدیران و مسئولان در هر پست و مقام و منصبی باید آگاه باشند که در ۴۱ سال گذشته و حتی پیش از آن وقتی نسبت آمریکا را با کشور خودمان بسنجیم هیچ وقت مشاهد نشده که آمریکا منافع خود را رها کند به نفع مردم ما کار کند. آمریکایی های مستکبر و استعماگر همیشه در راستای منافع خودشان کار می کنند و این ما هستیم که نباید فریب بخوریم.

اسحاقی تأکید کرد: مدیران نالایق و بی برنامه سال ها است همه مسائل را گره می زنند به اینکه مشکلات ما با آمریکا حل می شود! این در حالی است که کشورهایی مانند مصر و عربستان سعودی که به آمریکا اتکا کردند چه چیزی گیرشان آمد جز اینکه به بدبختی و زبونی کشیده شدند؟

بازیگر فیلم های سینمایی «چشم شیشه ای» و «شب دهم» در پایان این گفتگو افزود: تا چه زمانی برخی افراد کوتاه نظر می خواهند چنین تفکری داشته باشند؟ تا چه زمانی ما باید شاهد این همه ناکارآمدی مدیران در جمهوری اسلامی ایران باشیم؟ به عقیده من افرادی که می خواهند به هر ترفند و بهانه ای با آمریکا و آمریکایی ها ارتباط برقرار کنند تحلیل های شان به شدت سطحی و غلطی است و عرقی به انقلاب اسلامی و ارزش ها و آرمان های نظام و این آب و خاک ندارند.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.