دوشنبه ۱۹ آبان ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۳

در اعتراض به وضعیت معیشتی هنرمندان؛

«حسین عاطفی» ازعضویت در«خانه تئاتر» و«صندوق اعتباری هنر» انصراف داد

حسین عاطفی

سینماپرس: حسین عاطفی بازیگر و کارگردان باسابقه تئاتر ایران طی یادداشتی گلایه‌آمیز از عضویت در «خانه تئاتر» و «صندوق اعتباری هنر» انصراف داد.

به گزارش سینماپرس، حسین عاطفی هرچند در سال‌های اخیر کمتر نامش شنیده می‌شد اما از جمله هنرمندان باسابقه و موفق تئاتر ایران است که تحصیلات آکادمیک خود را در دانشکده هنرهای دراماتیک سپری کرده و از اعضای گروه تئاتر «بازی» بوده که در مقام کارگردان و بازیگر فعالیت‌های مستمر و تأثیرگذاری داشته است.

عاطفی در دوران فعالیت خود در عرصه تئاتر در تالار محراب و انجمن نمایش حضور داشته و در زمینه حمایت از تئاتر و هنرمندان جوان تئاتر در استان تهران تلاش‌های بسیاری داشته است.

وی چند سالی است که در عرصه تئاتر فعالیت نمی‌کند اما برای هنرمندانی که در تئاتر سابقه بالایی دارند چهره‌ای فراموش نشدنی است. این هنرمند باسابقه طی یادداشتی که در اختیار مهر قرار داده، از عضویت در خانه تئاتر و صندوق اعتباری هنر انصراف داد.

در این یادداشت درباره دلایل این تصمیم نیز اشاره‌ای کوتاه و انتقادی شده است.

عاطفی در یادداشت خود خطاب به مدیرعامل خانه تئاتر چنین نوشته است:

«خدای مهربان

هنرمند گرامی جناب آقای گیل آبادی

مدیرعامل محترم خانه تئاتر

با سلام

سال‌هاست کار تئاتر نمی‌کنم و در گوشه‌ای از این مملکت روزگار می‌گذرانم و لزومی برای عضویت در خانه تئاتر نمی‌بینم و همچنین عضویت در صندوق اعتباری هنر.

بر خود لازم می‌دانم جهت اطلاع دوستان شریف تئاتری خودم که برای دریافت کمک بسیاربسیار ناچیزی باید در خانه تئاتر به صف بایستند و در صندوق اعتباری هنر مظلومانه در مقابل بی‌هنران قرار بگیرند تا حقوق به حق خود را دریافت کنند بگویم که: بنده عضو این دو مجموعه نیستم.

از این پس قرار گرفتن نام اینجانب در عضویت این دو مجموعه کاری ناپسند و غیراخلاقی است. با سکوت اعلام می‌کنم عدم عضویت در این دو مکان باعث آرامش اینجانب و خانواده‌ام می‌شود. خوش باشید.»

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.