یکشنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۵

دبیر سی و هفتمین جشنواره فیلم کوتاه تهران:

یک ماه فرصت داریم تا ببینیم جشنواره را به چه شکل برگزار کنیم!

سیدصادق موسوی در نشست رسانه‌ای سی‌و‌ششمین جشنواره فیلم کوتاه تهران

سینماپرس: سیدصادق موسوی دبیر سی و هفتمین جشنواره فیلم کوتاه تهران بیان کرد که با بازگشایی سینماها تا ساعت ۱۸، برگزاری فیزیکی و نمایش فیلم های جشنواره باید توسط شوای سیاستگذاری بررسی شود.

به گزارش سینماپرس، سیدصادق موسوی دبیر سی و هفتمین جشنواره فیلم کوتاه تهران که پیش از این از برگزاری جشنواره به صورت فیزیکی با بازگشایی سینماها خبر داده بود در گفتگو با مهر با اشاره اینکه سینماها قرار است تا ساعت ۱۸ فعالیت داشته باشند، درباره سرنوشت این رویداد سینمایی گفت: این موضوع باید در شورای سیاستگذاری مطرح شود با توجه به اینکه ساعت ها محدود است باید ببینیم که آیا نمایش ها را در این ساعت انجام بدهیم یا مجدد تا بازگشایی سینماها صبر کنیم.

وی افزود: فعلا سینماها نیمه باز هستند و باید بررسی کنیم که آیا می شود در چنین بازه ای فیلم ها را به نمایش گذاشت یا خیر. روز گذشته از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا فعالیت سینماها تا ساعت ۱۸ و تا ۲۰ آذرماه اعلام شد پس ما یک ماه فرصت داریم تا ببینیم جشنواره را به چه شکل برگزار کنیم.

موسوی توضیح داد: سه گزینه مطرح است؛ یکی اینکه جشنواره در این ایامی که نیمه تعطیل است برگزار شود، دیگر اینکه صبر کنیم سینماها با همان ظرفیت ۵۰ درصد بازگشایی شوند و دست کم ساعت فعالیت آنها تا ساعت ۱۸ نباشد و سوم اینکه اگر تا پایان سال این اتفاق رخ نداد از پخش فیلم صرف نظر و اختتامیه مجازی برگزار کنیم.

دبیر جشنواره فیلم کوتاه تهران درباره اینکه برگزاری اینچنینی جشنواره را به ۲ بخش تقسیم می کند، بیان کرد: حتی اگر هفته دیگر هم نمایش ها اتفاق بیفتد باز هم جشنواره ۲ تکه شده است اما از این منظر مشکلی ندارد چون روز گذشته بخش آموزش های ما به پایان رسید. ما در سال ویژه ای قرار داریم و همه این موضوع را درک می کنند. بخش سخت بین الملل که با گفتگوهای جهانی ارتباط داشت و با اساتید بین المللی هماهنگ کرده بودیم سر موعد برگزار شد که این بخش به کارگاه ها مربوط بود و الان بخش پخش فیلم ها باقی می ماند. ما در حال حاضر به شکل اقتضایی عمل می کنیم و جلو می رویم تا ببینیم شرایط به چه شکل می شود. مثلا همین مساله که سینماها تا ساعت ۱۸ فعالیت کنند، قابل پیش بینی نبود.

موسوی در پایان درباره نمایش های بخش بین الملل توضیح داد: در صورت بازگشایی سینماها و برگزاری جشنواره به صورت فیزیکی آثار بخش بین الملل را هم در سینماها و هم در پلفترم ها به نمایش می گذاریم. پخش آثار خارجی همزمان با آثار ایرانی صورت می گیرد و نمی شود آنها را مجزا به نمایش گذاشت.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.