دوشنبه ۳ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۱

انفعال دولت؛ چشمداشت به خارج از کشور/۶

سیدزاده: دولتمردان و مسئولانی که چشم شان به انتخابات آمریکا دوخته شده یا دست نشانده آن ها هستند و یا به دلیل ضعف و ناکارآمدی شان به آن ها امید بسته اند

سیدسعید سیدزاده در نشست تخصصی پژوهش در فیلمنامه نویسی سینمای انقلاب و دفاع مقدس

سینماپرس: سیدسعید سیدزاده تهیه کننده سینما گفت: دولتمردان و مسئولانی که چشم شان به انتخابات آمریکا دوخته شده یا دست نشانده آن ها هستند و یا به دلیل ضعف و ناکارآمدی و استیصال شان به آن ها امید بسته اند؛ این در حالی است که ما در کشور نیاز به مدیران و مسئولانی با روحیه انقلابی و مقتدرانه داریم که هدف شان زدن تو دهنی به آمریکای مستکبر باشد.

تهیه کننده فیلم های سینمایی «خداحافظ رفیق» و «زیباتر از زندگی» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: رفتاری که برخی دولتمردان و مسئولان ما دارند درست به مانند آن است که در یک خانواده، اعضای خانواده برای رفع مشکلات و نیازهای شان به خودشان اطمینان نداشته باشند و از بیگانگان و غریبه ها برای رفع مشکلات و منواع سر راه زندگی شان کمک بخواهند.

وی ادامه داد: مدیرانی که در این سال ها به واسطه رفتارهای غلط دستگاه های سیاسی و رسانه ای کشور به شکل پفکی و سطحی رشد پیدا کرده اند و در واقع الکی بزرگ شده اند، برای خودشان احساس شخصیت می کنند و وقتی مسئولیتی بر دوش آن ها گذاشته می شود با نگاه های غلط و خودسرانه به آن مسئولیت ها باعث می شوند تا همه چیز دچار تشتت و آشفتگی شدید شود.

سیدزاده سپس با بیان این پرسش که مگر مشکلات امروز کشور ما برگرفته از آمریکا و آمریکایی ها است که برخی مدیران چشم به انتخابات آن ها دوخته اند اظهار داشت: همه آمریکایی ها یک سیاست مشترک علیه اهداف و آرمان های انقلاب اسلامی دارند و به هیچ یک از آن ها نباید امید بست. بی تردید هیچ آمریکایی به فکر پیشرفت و منافع ملی ما نیست. متأسفانه عدم فهم و درک صحیح از سوی برخی مدیران کشور باعث می شود تا ما در چنین باتلاق و لجنزاری فرو برویم. افرادی که اسم و عنوان مدیر را با خود به یدک می شکند اما هیچ فهم و شناختی نسبت به کشور و پست و میزهای خود ندارند باعث تمامی عقب ماندگی ها و مشکلات داخلی ما هستند و بس!

این سینماگر در همین راستا تصریح کرد: از سوی دیگر شاید برخی آدم ها دست نشانده غربی ها و آمریکایی هستند و تربیت شده اند تا برای منافع آن ها ساز کوک کنند! خیلی از این آقایان بزرگ شده غرب هستند و وضعیت به این گونه شده که خود را نمک پرورده غربی ها و آمریکایی ها می دانند و شاید علل اصلی مشکلات امروز کشور ما همین افراد جیره خوار باشد که وضعیت ما را در حد فاجعه آمیز بحرانی کرده اند.

تهیه کننده فیلم های سینمایی «پنالتی» و «شب به خیر فرمانده» متذکر شد: این شرم آور است که مدیران و مسئولان ما به فکر کارگر بدبخت نیستند چون خودشان تأمین هستند و از خارج کشور ارتزاق می شوند. این مردم مگر گناه کرده اند که ۲ عدد گوجه را باید ۴ هزار تومان بخرند؟ این مردم شرافت مند هستند. تاریخ دنیا چنین مردمی ندیده است. مسئولان ما نباید نوکر اجنبی باشند و باید تمام هم و غم شان رفع بحران از زندگی مردم کشورمان باشد.

وی خاطرنشان کرد: رهبر فرزانه انقلاب به صراحت نقل به مضمون بارها فرموده اند که چشم تان را از آن طرف مرزها بردارید و به داخل نگاه کنید. ما توانمندی هایی داریم که هیچ یک از آن ها ندارند. تنها دلیلی که آن ها به کشور ما چشم دوخته اند به دلیل منابع ملی ما است. اروپایی ها و آمریکایی ها فقط می خواهند منابع این ملت را غارت کنند.

سیدزاده در خاتمه این گفتگو گفت: امیدوارم مردم ما درس گرفته باشند و بفهمند آمریکا هیچ ارتباطی به ما ندارد. مردم باید موقع انتخابات کسی را انتخاب کنند که این بلا به سر ملت نیاید. ملت ما در دهن آمریکا می زنند و آن را خوار و ذلیل می کنند. ما می توانیم با سربلندی و عزت مندی کشورمان را به اوج پیشرفت برسانیم و موجبات کوری چشم آمریکایی و غربی ها را فراهم آوریم.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.