سه‌شنبه ۶ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۴

ناصر باکیده مطرح کرد؛

«فیلم به معنای مطلق» جایزه بزرگ جشنواره شانزدهم فیلم «مقاومت»

ناصر باکیده

سینماپرس: مدیر «فیلم به معنای مطلق» جشنواره «مقاومت»، بیان کرد تندیس این بخش، جایزه‌ بزرگی است که به فیلمی اهدا می‌شود که از بیشترین نسبت بهره‌وری به اقتصاد و اثرگذاری روی مخاطب برخوردار باشد.

به گزارش سینماپرس، ناصر باکیده مدیر بخش «فیلم به معنای مطلق» شانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم «مقاومت» درباره برگزاری این بخش، گفت: جشنواره «مقاومت» با بخش‌های مختلفی در حال برگزاری است که با داوری‌های نهایی در هر بخش آثاری به عنوان برگزیده انتخاب می‌شوند و این آثار برگزیده در بخشی به عنوان «فیلم به معنای مطلق» نیز با یکدیگر رقابت می‌کنند.

مدیر بخش «فیلم به معنای مطلق» شانزدهمین جشنوراه بین‌المللی فیلم «مقاومت» درباره ویژگی فیلم‌های برگزیده هر بخش نیز توضیح داد: جذابیت، محتوای مناسب، ساختار سینمایی درست و توان برقراری ارتباط با مخاطب، از مهمترین ویژگی‌های آثاری است که در هر بخش به عنوان برگزیده جشنواره انتخاب می‌شوند.

باکیده ادامه داد: دبیرخانه شانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم «مقاومت» به منظور بررسی کیفی آثار برگزیده، بخش «فیلم به معنای مطلق» را طراحی کرده است. در این بخش، همه فیلم‌های برگزیده این دوره مورد داوری قرار می‌گیرند و در نهایت یک فیلم به عنوان بهترین اثر بخش «فیلم به معنای مطلق» معرفی خواهد شد.

وی با بیان اینکه قالب فیلم نقشی در انتخاب اثر برگزیده در این بخش ندارد، تصریح کرد: مهمترین موضوع در این بخش، نسبت بهره‌وری به هزینه‌های فیلم است. در واقع، این بخش به دنبال معرفی فیلمی است که «نسبت بهره‌وری به اقتصاد» بیشتری داشته و توانسته باشد با توجه به هزینه‌های انجام‌ شده، بیشترین اثرگذاری را در مخاطب به جا بگذارد.

باکیده با بیان اینکه نیروی‌انسانی، تجهیزات فیزیکی، مراحل تولید، عوامل فنی و هزینه‌های مالی انجام ‌شده، همگی در بخش اقتصاد اثر گذار هستند، گفت: برگزیده «فیلم به معنای مطلق» می‌تواند فیلمی کوتاه، بلند و یا مستند باشد. فیلمی که باید علاوه بر همخوانی فرم و محتوا و با توجه به همه این موارد اقتصادی مذکور، اثر گذاری متناسبی روی مخاطب داشته باشد.

وی بیان کرد: ترکیب داوران با مسئولیت دبیر جشنواره از کارشناسان، محققان و متخصصان حوزه اقتصاد فرهنگ، فضای مجازی، سینما و رسانه، فیلمسازان و مدیران فرهنگی، تشکیل شده است.

مرحله دوم شانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم «مقاومت» یکم تا هفتم آذرماه همزمان با هفته بسیج در بخش‌های «مسابقه اصلی»، «سیدالشهدای مقاومت»، «روایت قلم»، «نقد، پژوهش، تحلیل» «فیلم به معنای مطلق» و انتخاب برگزیدگان ملی «فیلمسازان بسیجی» به دبیری مهدی عظیمی‌میرآبادی برگزار می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.