سه‌شنبه ۶ آبان ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۰

علی اکبر اشعری:

نماینده مدیران مسئول باید تسلط بر قوانین و قدرت تعامل با حاکمیت داشته باشد

اشعری در غرفه خبرگزاری سینمای ایران در نمایشگاه مطبوعات

سینماپرس: انتخابات نماینده مدیران مسئول در هیات نظارت بر مطبوعات قرار است به زودی و در تاریخ ۲۰ آبان ماه برگزار شود. حسین انتظامی که در هشت دوره متمادی در این سمت فعال بود نیز اعلام کرده است که امسال در انتخابات شرکت نمی کند. انتخاباتی که حالا قرار است با حضور بیش از ۳ هزار مدیرمسئول واجد شرایط، به صورت الکترونیک برگزار شود.

به گزارش سینماپرس، حسین انتظامی یکشنبه (۱۳ مهر ماه) با انتشار نامه‌ای، اعلام کرد که در دور جدید انتخابات نماینده مدیران مسئول در هیات نظارت بر مطبوعات شرکت نمی‌کند. در آخرین دوره و در آذر ماه ۹۷، حسین انتظامی همزمان با برگزاری دور دوم هفدهمین انتخابات نماینده مدیران مسئول رسانه ها در هیات نظارت بر مطبوعات، با کسب ۹۵۹ رأی به عنوان نماینده منتخب مدیران مسئول در این هیات انتخاب و معرفی شده بود.

او که ۱۶ سال این سمت را بر عهده داشته است،  با انتشار یادداشتی، از اعتماد مدیران رسانه‌ها در طی هشت دوره نمایندگی آنها، قدردانی و از این سمت خداحافظی کرد. قرار است ۲۰ آبان ماه نیز انتخابات تعیین نماینده مدیران مسئول در هیات نظارت بر مطبوعات با حضور بیش از ۳ هزار مدیرمسئول واجد شرایط رای دهی به صورت الکترونیک برگزار شود.

در همین راستا علی اکبر اشعری، عضو هیات منصفه مطبوعات در سخنانی با اشاره به ضرورت انتخاب اصلح در انتخابات ۲۰  آبان ماه، از هشت دوره حضور حسین انتظامی در هیات نظارت بر مطبوعات قدردانی و اظهار کرد که نماینده مدیران مسئول باید تسلط بر قوانین و قدرت تعامل با حاکمیت داشته باشد.  

اشعری همچنین حضور در این انتخابات را وظیفه ای ملی دانست و گفت: یکی از عرصه های حضور و مشارکت ملی، حضور در انتخابات نماینده مدیران مسئول در هیات نظارت بر مطبوعات است.

او ضمن تقدیر از حضور ۱۶ ساله حسین انتظامی در این هیات گفت: با توجه به جایگاه هیات نظارت که یک جایگاه ملی است، گزینه مناسب برای تصدی این مسئولیت کسی است که ضمن وفاداری به اصول و ارزش های انقلاب اسلامی، بتواند با برخورداری از دو ویژگی مهم بصیرت و عدالت، فراتر از دسته بندی های سیاسی، به عنوان کارشناس حوزه رسانه نگاهی حرفه ای به مسئولیت خود و دانش حقوقی و تسلط بر قوانین داشته باشد. همچنین ضمن ایفای مسئولیت خود به عنوان یکی از اعضای هیات نظارت بر مطبوعات، محور وفاق رسانه ها ـ صرف نظر از سلایق و گرایش های هریک از آنها ـ در راستای اهداف والای انقلاب اسلامی باشد. نماینده مدیران مسئول همچنین باید دارای سابقه کاری روشن بوده و قدرت تعامل و گفت و گو با حاکمیت را داشته باشد.

قائم مقام و معاون مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در دهه ۷۰، یادآور شد: امروز جامعه ما بیش از هر زمان دیگری نیاز به وحدت و همگرایی دارد و طبعاً رسانه ها نقش مهمی در این زمینه دارند. به همین دلیل است که عرض می کنم نماینده رسانه ها در هیات نظارت باید زمینه اجتماعی و ظرفیت ایفای نقش همگرایی در میان رسانه ها را داشته باشد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.