دوشنبه ۵ آبان ۱۳۹۹ - ۲۱:۴۲

به کارگردانی محمدباقر شاهین؛

«ادوارد» در نخستین قسمت از سری جدید «به اضافه مستند»

«به اضافه مستند»

سینماپرس: اولین قسمت از «به اضافه مستند» با پخش و بررسی مستند «ادوارد» به کارگردانی محمدباقر شاهین روی آنتن می‌رود.

به گزارش سینماپرس، اولین قسمت از فصل چهارم برنامه تلویزیونی «به اضافه مستند» با پخش و بررسی مستند «ادوارد» به کارگردانی محمدباقر شاهین از شبکه مستند پخش خواهد شد.

مستند «ادوارد» روایتی از زندگی پرفراز و نشیب شخصیتی به نام ادوارد است که ۳۸ سال از زندگی‌اش را در غربت و اسارت گذرانده است. او در سال ۱۳۵۹ یعنی اوایل جنگ ایران و عراق اسیر می‌شود و ۹ سال از عمر خود را در زندان‌های عراق سپری می‌کند. او به ناگاه به سازمان مجاهدین می‌پیوندد و حدود ۱۲ سال را در اردوگاه اشرف می‌گذارند. ادوارد پس از خروج از سازمان مجاهدین به آلمان می‌رود و در آن‌جا زندگی می‌کند.

در این فیلم مستند داستان زندگی ادوارد و ماجرای رهایی او از دست منافقین روایت می‌شود. او از روزهای تلخی حرف می‌زند که اسیر تفکر و ایدئولوژی سازمان منافقین بوده و حالا نیز دوری از وطن را تجربه می‌کند. مستند ادوارد پیش از این در جشنواره سینماحقیقت موفق به دریافت جایزه شد و حالا در اولین پخش تلویزیونی به «به اضافه مستند» می‌آید.  

در این قسمت و پس از پخش مستند، نشست کارشناسی برنامه با حضور جواد موگویی و سرگه بارسقیان برگزار خواهد شد و موضوع این فیلم مستند درباره سازمان مجاهدین خلق مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد. این قسمت از برنامه به اضافه مستند روز سه‌شنبه ۶ آبان ساعت ۲۰:۳۰ از شبکه مستند پخش خواهد شد و بازپخش آن روزهای چهارشنبه ۷ آبان ساعت ۹ و جمعه ۹ آبان ساعت ۱۴ است.  

«به اضافه مستند»، مجموعه برنامه تلویزیونی شبکه مستند است که به پخش مستندهای دیده نشده داخلی و خارجی در تلویزیون و بحث کارشناسی پیرامون موضوع مستند می‌پردازد. این برنامه با اجرای امین قدمی، کارگردانی محسن کریمیان و تهیه‌کنندگی یاسر فریادرس با دکوری جدید و آیتم‌هایی متنوع سه‌شنبه‌های هرهفته ساعت ۲۰:۳۰ روی آنتن شبکه مستند می‌رود.  

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.