دوشنبه ۵ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۱

سخنی با وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی:

آیا فرمایشات امام خامنه ای در باب ولنگاری و نفوذ و غفلت متولیان فرهنگی نیز شنیده می شود؟!

عباس صالحی در مراسم تجلیل از افتخارآفرینان سینمای ایران در عرصه بین‌الملل

سینماپرس: فرمایشات اخیر امام خامنه ای در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا اگر چه کامل شنیده نشد! اما انتشار گسترده بخشی از فرمایشات معظم له و انتقاد شدید و صریح ایشان از اقدام هتاکانه در برخورد با دولت و شخص رئیس‌جمهور سبب شد تا وزیر محترم ارشاد دوستان انقلاب و کشور را ارشاد کنند که تا ۱۴۰۰ این هشدار و نهیب را از یاد نبریم!

حسین پورقادری/ فرمایشات اخیر امام خامنه ای در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا اگر چه کامل شنیده نشد! اما انتشار گسترده بخشی از فرمایشات معظم له و انتقاد شدید و صریح ایشان از اقدام هتاکانه در برخورد با دولت و شخص رئیس‌جمهور سبب شد تا بنگاه های رسانه ای دولت بار دیگر به جنب و جوش آمده و در اقدام رسانه ای وسیعی به عتاب و خطاب منتقدان عملکرد دولت بنفش مبادرت ورزند. در این میان اگر چه بنفش پوشان آشنا و نا آشنای گوناگونی به اظهار نظر در صفحات مجازی خود روی آوردند؛ اما شاید یکی از جالب ترین این فرمایشات را بتوان مربوط به جناب سیدعباس صالحی دانست. وزیر محترمی که دوستان انقلاب و کشور را ارشاد فرمودند به این مهم که تا ۱۴۰۰ این هشدار و نهیب را از یاد نبریم! موضع گیری جالبی که اسباب مرور چند نکته را فراهم آورد:

۱/ فرمایش امام خامنه ای بسیار روشن و شیوا بود. ایشان فرمودند: هتک حرمت حرام است و انتقاد با هتک حرمت تفاوت دارد ضمن اینکه امروز کشور بیش از هر زمان دیگری به همکاری و اتحاد و انسجام نیاز دارد و ...؛ پس لازم است تا اعوان و انصار دولت بنفش، تفاوت روشنی میان منتقدان دولت و هتاکان به دولت قایل شوند و از در غلطیدن بر دام شیاطین رسانه ای به خداوند پناه برده و از این همان‌سازی اجتناب نمایند.

۲/ موضوع هتک حرمت به هر روش و گویشی قطعا فعل معصیت و امر حرام بوده و حتی در برخی موارد مستوجب مجازات کیفری نیز می باشد و اساسا هتک احترام و اهانت کردن به انسانیت هر انسانی در سبک زندگی اسلامی و ایرانی به عنوان مُنکری به شدت مذموم شناخته می شود و فرد هتاک در نظام اسلامی نه تنها وجاهتی ندارد؛ بلکه به عنوان شخصیتی پلید و بی شرم معرفی می شود.

۳/ قطعا هتک حرمت شیوه هیچ انسان مسلمان و پایبند به آرمان های انقلاب اسلامی نبوده و نیست! مگر آنکه سهوا صورت پذیرفته باشد و پس از آن باید با توبه همراه گردد. البته این در حالی است که هتک حرمت را می بایست به عنوان یکی از کارآمدترین شیوه های عملیات روانی (Psychological warfare) در تفکرات غیر اسلامی قلمداد نمود.

۴/ هتک حرمت شیوه رسمی و پُرکاربرد همان تفکری می باشد که سال ها است در قالب جنگ نرم به تقابل رسمی با نظام جمهوری اسلامی مبادرت ورزیده است. تفکری که وام گیرندگان از آن در دوران فتنه ۱۳۸۸ هجری شمسی موضوع هتک حرمت دولت و شخص رئیس‌جمهور را به صورت رسمی و کاملا عیان و هماهنگ در رسانه های داخلی و خارجی سامان داده و به صورتی منسجم پیگیری می نمودند. البته این به معنی مقبولیت مطلق دولت نهم و دهم نمی باشد. زیرا این دو دولت نیز دارای ایرادات و اشکالات بسیاری بود که توسط منتقدان به صورت مفصل به آن اشاره شده است. با این همه هتک حرمت را می توان به عنوان یکی از کارویژه های اصلی سران و مجریان فتنه ۸۸ قلمداد نمود.

۵/ هتک حرمت شیوه ای غیر اسلامی و مبتنی بر روش های متداول عملیات روانی در نظام تمدنی غرب است که توسط برخی از سران و مجریان و یا ساکتین در فتنه ۸۸  همچنان در حال پیگیری است. همان طیفی که برخی از ایشان در سال ۱۳۹۲ هجری شمسی توانستند با پوشیدن کسوت بنفش به عرصه اجرایی کشور حاضر شوند. همان طیفی که پس از جلوس بر عرصه های مختلف اجرایی کشور، به هتک حرمت منتقدان خود مبادرت ورزیده و انواع و اقسام توهین ها را نثار منتقدان خود ساختند. از هتک حرمت و توهین های عادی و روزمره‌ای همچون کمسواد و بیدین و حسود و افراطی و ... گرفته تا واژه های هتاکانه ی شدیدی همچون بُزدل و عقب مانده و بروند به جهنم و ... که در تریبون های رسمی و در موعدهای مختلف بر زبان برخی از ایشان جاری و ساری می گردید.

۶/ هتک حرمت از کارآمدترین شیوه های عملیات روانی در نظام تمدنی غرب است و هیچ زمان در تفکر اسلامی از جایگاه مشروع برخوردار نمی باشد. پس انسان مسلمان نه تا ۱۴۰۰ این هشدار و نهیب را از یاد نمی برد! بلکه بعد از سال ۱۴۰۰ هجری شمسی نیز همچنان بر این باور استوار بوده و معتقد خواهد ماند که اساسا هتک حرمت دولت و یا شخص رئیس‌جمهور در نظام جمهوری اسلامی یک فعل حرام است!

۷/ نصایح مجازی وزیر محترم و ارشادات ایشان در توئیتر، به وضوح اثبات نمود که فرمایشات مقام معظم رهبری همچنان به سمع و نظر جناب صالحی رسیده و ایشان از دغدغه های امام خامنه ای مطلع می باشند. پس همین میزان از مطلع بودن در عهد دولتمردان بنفش را اگر چه می بایست به فال نیک گرفت! اما سبب می شود تا به وضوح از ایشان پرسیده شود که:

الف/ آیا جناب آقای سیدعباس صالحی فرمایشات امام خامنه ای در تاریخ ۱۳۹۵/۰۳/۱۶ را نشنیدند و متوجه نشدند که معظم له در دیدار رئیس و نمایندگان مجلس شورای اسلامی به صراحت فرمودند: در مسئله‌ی فرهنگ، بنده احساس یک ولنگاری می کنم؛ در دستگاه‌های فرهنگی؛ اعم از دستگاه‌های دولتی و غیر دولتی؛ یک نوع ولنگاری و بی‌اهتمامی در امر فرهنگ وجود دارد و ...؛ اما اگر شنیده اند خوب است تا جهت تنویر افکار عمومی بفرمایند که در این رابطه چه کارعملی ویژه ای در وزارت ارشاد صورت دادند و یا حداقل چه موضع گیری شفافی در فضای مجازی داشتند!؟

ب/ آیا جناب آقای سیدعباس صالحی فرمایشات امام خامنه ای در تاریخ ۱۳۹۴/۱۲/۲۰ را نشنیدند و متوجه نشدند که معظم له در دیدار در دیدار رئیس و اعضای مجلس خبرگان رهبری به صراحت فرمودند: برای نفوذ؛ انواع و اقسام طُرق را -من محاسبه می کردم با خودم، دیدم شاید حدود ده راه مهم را برای نفوذ در کشور پیدا کرده‌اند و دارند عمل می کنند؛ یکی از راه‌ها، راه‌های فرهنگی و هنری است و ...؛ اما اگر شنیده اند، خوب است تا جهت تنویر افکار عمومی بفرمایند که در این رابطه چه کارعملی ویژه ای در وزارت ارشاد صورت دادند و یا حداقل چه موضع گیری شفافی در فضای مجازی داشتند!؟

ج/ آیا جناب آقای سیدعباس صالحی فرمایشات امام خامنه ای در تاریخ ۱۳۹۹/۴/۷ را نشنیدند و متوجه نشدند که معظم له در دیدار مسئولان عالی قضایی به صراحت فرمودند: دشمنانِ حرکت عمومی نظام جمهوری اسلامی از همه‌ی راه‌های ممکن برای دشمنی استفاده می کنند و به هر نقطه‌ای از نقاط نظام جمهوری اسلامی که بتوانند، از همین طرق مختلف ضربه میزنند که از جمله‌ی آنها مسائل قضائی است. حالا خارجی‌ها را کار ندارم، امّا متأسّفانه در داخل هم حتّی با غفلت بعضی از مسئولینِ مربوط به این مسائل کارهایی می کنند، فیلم‌هایی می سازند که اساس و مبانی قضائی جمهوری اسلامی را زیر سؤال می برد و متأسّفانه این فیلم‌ها در بازبینی‌های این نشست‌های عمومی هنری و مانند اینها مورد توجّه قرار نمی گیرد و اینها اکران هم می شود، روی پرده هم می‌آید و پخش هم می شود؛ این خیلی چیز بدی است و ...؛ اما اگر شنیده اند، خوب است تا جهت تنویر افکار عمومی بفرمایند که در این رابطه چه کارعملی ویژه ای در وزارت ارشاد صورت دادند و یا حداقل چه موضع گیری شفافی در فضای مجازی داشتند!؟

۸/ قطعا به‌دور از انصاف است که بخواهیم ظهور و بروز دغدغه های جناب وزیر و توجه ویژه ی ایشان به فرمایشات اخیر مقام معظم رهبری را به سبب حضور فیزیکی ایشان در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا بدانیم؛ اما لازم است تا علتی ویژه از برای سکوت جناب وزیر محترم ارشاد نسبت به سایر دغدغه های مطرح شده توسط امام خامنه ای پیدا نماییم. دغدغه هایی که بعضا به صورتی مستقیم متوجه اقدامات وزارتخانه ای می باشد که جناب سیدعباس صالحی از ابتدای تشکیل دولت یازدهم در سال ۱۳۹۲ هجری شمسی، در ارکان اصلی آن بوده و از سال ۱۳۹۶ هجری شمسی و در دولت دوازدهم نیز به عنوان سکاندار رسمی آن  شناخته می شوند.

۹/ حدود پنج سال است که از طرح شفاف و علنی سخنان امام خامنه ای در مورد نفوذ فرهنگی و هنری می گذرد. حدود چهار سال است که از بیان دغدغه معظم له مبنی بر ولنگاری فرهنگی می گذرد. حدود بیش از ۱۲۰ روز است که از اعلام صریح رهبری نظام جمهوری اسلامی مبنی بر غفلت برخی متولیان فرهنگی و سینمایی می گذرد. پس طرح سوال و پرسیدن از نوع برخورد و مواجهه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و یا شخص وزیر محترم ارشاد با این سه هشدار و نهیب مقام معظم رهبری را نمی توان از مصادیق هتک حرمت محسوب نمود و یا خدای ناکرده! منتقدان دولت و بالاخص عملکرد فرهنگی ژنرال های بنفش در بسط ولنگاری فرهنگی و ایجاد زمینه های نفوذ فرهنگی در جامعه را با سوء استفاده از فرمایش اخیر مقام معظم رهبری به خاموشی کشاند! حال اگر با ذکر مصادیق از وزیر محترم ارشاد سوال شود که جناب آقای سیدعباس صالحی، حضرتعالی به عنوان متولی رسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اگر این سه هشدار و نهیب مقام معظم رهبری را شنیده اید، دقیقا چه اقدامات موثری در این رابطه صورت دادید!؟ قطعا این سوال از مصادیق هتک حرمت محسوب نخواهد شد!

نظرات

  • ۱۳۹۹/۰۸/۰۵ - ۱۴:۰۹
    0 0
    این ها ابزار جدیدی برای خفه کردن منتقدان خود پیدا کردند. هرکس که بخواهد متعرض عملکردشان شود را به هتاکی محکوم می کنند

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.