سه‌شنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۰

مریم پوریامین:

برگزاری جشنواره فیلم کودک در این شرایط یعنی اتلاف بودجه!

مریم پوریامین

سینماپرس: یک کارشناس گفت که ‌ای‌کاش به جای برگزاری محدود و بی‌کیفیت جشنواره فیلم‌های کودکان و نوجوانان بودجه ‌این جشنواره برای ساخت فیلمی ‌ارزشمند و مفید برای بچه‌ها ذخیره می‌شد.

به گزارش سینماپرس، سی‌وسومین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان از روز یکشنبه ۲۷ مهر کار خود را آغاز کرد، اما به‌دلیل شیوع ویروس کرونا، این جشنواره به‌صورت محدود و بیشتر در فضای مجازی درحال برگزاری است.
مریم پوریامین، کارشناس فرهنگی و منتقد سینما درباره برگزاری این جشنواره در گفت‌وگو با کیهان گفت: به‌طور کلی، برگزاری جشنواره فیلم‌های کودکان و نوجوانان با ارزش است، به این دلیل که همه آثار حوزه سینمای کودک و نوجوان دیده می‌شوند و تجارب مختلف در این حوزه به معرض نمایش درمی‌آید. ضمن اینکه سازندگان این آثار می‌توانند در جشنواره، تماس مستقیم با مخاطب خود پیدا کنند و با سنجش بازخوردها، به شناخت بیشتری از ذائقه‌ها و نیازهای مخاطب دست پیدا کنند و هم اینکه آثار دیگر سازندگان حوزه کودک و نوجوان را مشاهده می‌کنند و از کم و کیف فیلمسازی در این حوزه طی یک سال مطلع می‌شوند. با این حال من اعتقاد دارم که امسال با توجه به شیوه گسترده ویروس کرونا، ضرورتی برای برگزاری این جشنواره نبود، همچنان که مهم‌ترین رویدادهای فرهنگی ما امسال برگزار نشدند. با توجه به محدودیت‌هایی که هست و نمی‌توان از برنامه‌های جشنواره استفاده شایسته‌ای کرد، جشنواره فیلم‌های کودکان و نوجوانان به نتیجه مطلوبی نرسید و در این وضعیت اقتصادی فقط یک بودجه‌ای خرج شد!
وی افزود: سینمای کودک در اکران سال جاری طی ۶ ماهه اول سال، بسیار ضعیف بوده، در ۶ ماهه آینده هم که به ‌نظر می‌آید به همین صورت باشد؛ بنابراین سطح کیفی این جشنواره بسیار پایین آمد؛ می‌شد بودجه برگزاری جشنواره امسال را ذخیره کرد تا درساخت یک اثر ارزشمند استفاده شود.
این کارشناس فرهنگی تصریح کرد: مهم‌ترین نقطه ضعف جشنواره امسال، این است که در شرایطی که می‌شد در جشنواره برای مقابله با کرونا فرهنگ‌سازی کرد؛ اینکه بچه‌ها چگونه ازخود مراقبت کنند یا حتی چند فیلم کوتاه که آموزش خاصی را برای بچه‌ها داشته باشد نمایش دهند، اما این کار انجام نشد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.